Hallo allemaal, Nadat ik al dagen hier allerlei info heb verkregen door verschillende onderwerpen te lezen. Heb ik toch besloten ook mijn verhaal te doen en ben ik enorm benieuwd naar jullie mening. Mijn laatste menstruatie begon 18-5. Ik heb gemeenschap gehad op 29-5, 30-5 en 1-6. Op 5-6 heb ik mijn eisprong gevoeld en op 22-6 voor het eerst een test gedaan. Een licht streepje. De dag erna maar cb test en deze gaf 1 a 2 weken aan. Nu zou ik de eerste echo op 11-7 krijgen( volgens de laatste menstruatie bij 8 wk) maar doordat ik niks aan de buik kon verdragen en rond 30-6 wat lichtrose afscheiding had, een wk eerder een echo 4-7. De vk gaf aan dat ik een gekantelde baarmoeder had en ik minder ver was dam we dachten( ze schatte 5-6 wk ). Ook dacht ze lichtelijk hartactiviteit te zien, maar kon ook mijn eigen hartslag zijn. De wk erop 11-7 weer een echo, binnen 20 seconden concludeerde ze geen hartslag en gaf aan dat het een mk zou worden. Direct wilde ik naar gynaecoloog, die ze ook direct gebeld heeft. Daar konden we gelijk terecht. Daar weer een echo. Ik vertelde over de gekantelde baarmoeder. Maar de gynaecoloog veegde dit van tafel, nee hoor zei ze. Geen bijzonderheden te zien. Wel een vruchtje. Die ze ook heeft gemeten. Ze dacht idd dat het niet goed was, ivm de ligging ( erg laag in de baarmoeder) en dacht dat het lichaam het zelf al uitdreef. Ze verwachtte eigenlijk dat het dezelfde dag of de dag erna er zelf al uit zou komen. Ze schreef wel cytotec voor. Diezelfde avond sloeg bij mij de twijfel toe. Als ik reken vanaf mijn eisprong zou ik nog maar 5.1 wk geweest zijn bij de 2e echo. Nu mocht ik een week later terug komen, omdat ik de dag erna belde ivm mijn twijfels. Morgen weer heen dus. De borsten zijn nog steeds warm, aders zichtbaar en gevoelig. Ook af en toe vermoeid en hoofdpijn. Verder geen klachten ( ook niet gehad ). Ben erg benieuwd wat jullie ervan denken, aan de hand van de echo's. Die op volgorde gemaakt zijn. De 1e is die van 4-7 zoals bijgevoegd Groetjes Susanna
dit is de 2e gemaakt op 11-7 ( dus een week later ) met daarop het vruchtje en die is gemeten op 3.2 mm
En deze is ook van 11-7 waarbij ze het vruchtzakje meeste op 7.2 mm. En constateerde dat het laag in de baarmoeder lag. Even voor de duidelijkheid, het is inmiddels bijna een wk later en het zit er allemaal nog in. Normale afscheiding en geen vreemde dingen ofzo
Wat een spanning! Helaas is het afwachten. . Meer kun je niet en wij kunnen niet in je buik kijken.. Heel veel succes met de echo! duimen draaien voor je
Lastig te zeggen. Geen ervaring mee. Maar als je twijfelt zou ik die cytotec niet nemen. Als je op 5-6 je eisprong hebt gevoeld zou je op 4-7 wel al 6 weken zwanger geweest zijn ongeveer. De eerste twee weken vanaf je menstruatie tellen ook mee. Sterkte ermee! Mag je weer terugkomen?
Als ik vanaf 5-6 reken, zou ik bij de eerste echo 4+1 wk zijn en bij de 2e 5+1 zijn. Ja idd het is zeker een spanning en heb de cytotec ook niet genomen. Morgen mag ik weer heen om te kijken of het gegroeid is.
Nee hoor, de twee weken voor je eisprong tellen mee qua berekening van je zwangerschapsduur. Dus op 5/6 was je twee weken zwanger, ook al had je dan pas je eisprong! Gek he? Bij een zwangerschap krijg je altijd twee weken gratis. 2 Weken zwanger
Ja maar mijn eisprong was dus niet 14 dagen na de laatste menstruatie. Maar later. Ook was mijn cyclus langer. Maakt dat dan nog verschil met de grootte? Of is nu al mijn hoop vervlogen???
Je moet gewoon tellen vanaf je eisprong en dan twee weken erbij doen. Het begin van je cyclus doet er weinig toe vrees ik. Ik zou je hoop wel niet laten vervliegen, kunnen nog tal van andere verklaringen zijn...
Je krijgt er altijd twee weken bij. Mijn eisprong was ook later in mijn cyclus. Met 7 weken zou je volgens mij al wel een hartje moeten kunnen zien.
Als je cyclus langer is en je eisprong dus later, zou je idd minder ver zijn dan eerst gedacht werd.. Hopelijk krijg je toch nog goed nieuws!
Wat hierboven gezegd werd, je telt vanaf je eisprong en telt daar 2 weken bij op. (of in het geval van IVF/ICSI de punctie + 2 weken) In het geval dat jouw eisprong op 5/6 is geweest, dan zou je op 11/7 dus 7 weken en 1 dag zijn geweest. Ze gaan ervan uit dat je dan toch wel een hartje moet zien en ook moet het vruchtje op 7w rond de 10mm zijn. Dat je bij de eerste echo nog geen hartje zag is dus niet per se zorgwekkend, maar je tweede echo zou eigenlijk wel een hartje hebben moeten tonen en de lengte van 7mm is eigenlijk iets te klein voor die termijn. In het UZ Gent gaan ze ervan uit dat een hartje zichtbaar moet zijn vanaf 6w3d en volgens mij is dat een termijn die redelijk algemeen aangehouden wordt. Dit kan betekenen dat je minder ver bent, omdat je eisprong later is geweest of omdat het vruchtje later ingenesteld is. Maar het kan ook betekenen dat er iets niet in orde is. Welke van deze zaken er bij jou aan de hand is, dat kunnen wij natuurlijk onmogelijk zeggen op basis van jouw echofoto's. Ik hoop van harte dat je goed nieuws krijgt. Voor wat het waard is, mijn eigen ervaring: Ik had zelf mijn punctie (ivm ICSI) op 4/6. Ik ben dus vandaag 8w1d. Ik heb mijn eerste echo op 6w6d gehad en kon toen duidelijk een hartje zien kloppen. Het vruchtje was toen 8mm. Vanmiddag heb ik een vervolg echo gehad. Nog steeds een vruchtje met een mooie hartslag en een grootte van 17.7mm. Ik wens je heel veel sterkte!
Maar 3,2 millimeter is wel echt veel te groot voor 5W1D.. Met 5 weken zou er nog geen kindje te zien moeten zijn.. Hier was de baby met 6W1D 2,6 millimeter.
Als ik alles zo lees van iedereen, is het bij iedereen enorm verschillend. Bij de 1 was het 2,5 mm en bij de ander 8mm. Het kan alle kanten op. Over minder dan 12 uur weten we het zeker. Of het gegroeid is of niet. Ik ga van het ergste uit, maar hoop op een wonder.
Ik heb nog even terug gelezen, maar klopt het dat ze op 11/7 (dus 7w1d) het vruchtje op 3,2mm en de vruchtzak op 7mm hadden gemeten? Als dat klopt, dan heb ik het in eerste instantie verkeerd gelezen en was het vrichtje dus nog veel kleiner. Want het gaat om de maat van het vruchtje en die willen ze rond 7w toch echt in de buurt van 10mm zien.
Je mag 6w niet zomaar met 7w vergelijken hoor. Het is heel logisch dat daar een flink verschil tussen zit.
Volgens mijn eigen berekening zou ik dan 5.1 wk zijn. Maar goed, ik ga voor morgen van het ergste uit. Al hoop ik op een wonder. Als ik de echo's naast elkaar leg, dan zie ik op de eerste alleen een zwangerschapsring en op de 2e dus een klein vruchtje van 3.2 mm. Dat zou in mijn ogen overeen kunnen komen met mijn berekening van 4.1 wk en 5.1 wk. Ook de cb test gaf aan op 22-6 1a2 wk, doorgerekend zou dit dan ook kunnen kloppen. Maar nogmaals ga ik van het ergste uit, maar hoop echt op een wonder!!!
Je weet waarschijnlijk al meer, maar ik wilde nog wel zeggen dat het soms gebeurd dat de celdeling en de ontwikkeling van een vruchtje een aantal dagen helemaal stil staat. Dit vertelde mijn gyn. Ze hebben dit ook gezien bij ivf beruchtingen (je weet de bevruhting en terugpaatsing en met echo's werd er dan toch in het begin even achter gelopen). Bij mijn zwangerschap wist ik op een gegeven moment al twee weken dt ik zwanger was. Dus 6 weken zwanger. Na de echo zei de gyn: Ik denk dat je net 4 weken zwanger bent... ik vond het vreemd. dan testte ik dus positief vanaf mijn eisprong???? Naarmate de weken verstreken haalde ik die 2 weken weer in en rond de twaalf weken echo was de uitgerekende datum nog maar 3 dagen verschil met als ik van mijn eisprong uit gegaan was. Er gebeuren soms echt hele vreemde dingen in een vrouwen lichaam.