Ik heb toch nog wat vragen. Mijn hematoom is nu 2 bij 3 cm. Ik dacht dat hij wel iets geslonken was maar het gaat niet heel snel. Het bloedverlies is nu minder en soms helemaal weg. Wat is de kans dat het hematoom nu weer open barst en ik weer nieuw bloed verlies ga krijgen. In het ziekenhuis en bij de echo's zeggen ze dat mijn hematoom klein is en eigenlijk van weinig betekenis. Alleen om dat hij voor de uitgang ligt heb ik last van bruine rommel die ik verlies/verloor. Waardoor je er elke dag aan wordt herinnerd. Ik voel me iets beter en loop inmiddels een half uur op een dag. Is dat te veel of kan dat wel nu. Verder is er gevaar op infectie als ik in bad zou gaan ofzo. Ze zeiden dat er geen openverbinding is tussen mijn baarmoeder en de buitenwereld. Dus eventueel zou ik gewoon in bad kunnen.Maar er loopt toch bloed uit je dan heb je toch een doorgang? Verder is mijn vraag is er een kans dat ik nu door dat dat hematoom er zit en ik al 9 weken vloei. Dat mijn baarmoeder geirriteerd raakt en vroeg tijdig weeen zou kunnen krijgen? Mijn neefje heeft zijn dochter verloren met 20 weken dus die angst zit er ook wel een beetje in. Verder heb ik een vraag over het vrijen. Mag je alleen geen gemeenschap hebben of is het juist het orgasme wat gevaarlijk is? Ik heb ook af en toe last van harde buiken. Kunnen die nu al kwaad? Verder als ik schrik of in de stress schiet voel ik dat gelijk in mijn buik.
Hoi, Ik heb zelf niet veel te maken met hematomen. Ik weet wel hetzelfde als wat ze in het zieknhuis gezegd hebben tegen je. Dat het niet perse van invloed hoeft te zijn. Ik zou hier dus gewoon maar op vertrouwen. Het is natuurlijk ook moeilijk om er iets aan te doen. Infectie gevaar is er niet omdat de verbinding naar het kind niet open is. Die zit in de vliezen namelijk. het hematoom niet. Als ze in het ziekenhuis hebben gezegd dat je gewoon mag lopen etc, moet je dat ook echt doen. Ook mag je gewoon vrijen, het orgasme is niet gevaarlijk. Harde buiken zo nu en dan zijn ook normaal. De baarmoeder is een spier en trek soms samen, hij reageert op lopen, stress, vrijen. Dit is normaal zolang het ook snel weer weg trekt als je rust neemt of iets warms erop doet. Groeten evelien