hoe omgaan met slaaptekort?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door tantetil, 19 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik ben iemand die altijd wel 8 uur slaap nodig heeft gehad, dat lukt nu natuurlijk niet meer...maar ik ben gewoon zo ontzettend moe overdag. Slapen overdag lukt me ook niet, dan lig ik alleen maar wakker te liggen en hoor elk zuchtje van de baby. Maar hoe doen jullie dat? Ik zit helemaal versuft op de bank en denk alleen maar aan slapen. Went het slaaptekort nog?

2. Tazzy79

Tazzy79 Actief lid

8 apr 2015
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klinkt niet goed! probeer toch je rust te vinden, laat iemand anders even op de baby letten zodat jij kan slapen. En kan je partner niet een keer een (nacht)voeding overnemen? Dat doet die van mij regelmatig, scheelt een hoop. En dan slapen we gewoon om de beurt.

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zo deden wij dat ook. En nu ik weer werk doet mn vriend de eerste fles op zondag, zodat ik een lange ruk kan maken. (Zijn gezegend met geen nachtvoeding meer)
    En je kunt toch ergens anders slapen dan waar de baby ligt?

4. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Hoi tantetil! Gefeliciteerd!

Ik zou ook inderdaad hulp vragen in de omgeving zodat je wat meer aan je rust toe komt.

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef borstvoeding, onze beide dochters waren geen fan van gekolfde melk uit een fles. Dus ik heb doorgebikkeld en het went! Als je de nachten kan afwisselen of overdag wat rust kan pakken (al is het maar languit op de bank met de tv aan! als slapen niet lukt); doen! Hier zat 't er niet in, en dat gaat ook ;)

6. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha herkenbaar :p

Ik ga vaak even tukken als de baby ook slaapt, nu lukt dat niet altijd, maar dan rust je toch een beetje uit. En ik zou de nachtvoeding en late voeding om en om doen. Dan kun jij een keer doorslapen en kan je parnter de nachtvoeding bijvoorbeeld doen (en jij de late) en andersom.

En misschien kan iemand inderdaad een keer oppassen dat jij even een paar uurtjes pakt

7. Duvellie

Duvellie Niet meer actief

Het went!
    Ik had sowieso echt wel 8 uur slaap nodig per nacht.. Mijn zoontje slaapt niet door en overdag slaapt hij slaapjes die niet langer duren dan 45 min dus dan kan ik ook niet mee slapen, tegen de tijd dat ik slaap is hij wakker ;)
    Ik ben wel eens beetje chago en verlang wel eens naar een lange nacht slaap maar t valt me nu alles mee.. De eerste tijd had ik het zwaarder met het slaapgebrek.

8. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Hier twee kleine kids. Jongste nu 9 maand maar de eerste zes maanden enorm veel wakker s'nachts.
    Je kunt er gewoon geen fluit aan doen.
    Het code woord is bij mij geweest; accepteren.
    En elk moment aangrijpen als je kan meeslapen.

9. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Ja vermoeiend die eerste weken he. Echt proberen te slapen als de kleine ook slaapt, niet eerst stofzuigen of afwassen maar gelijk gaan slapen. Die fout maakte ik in het begin, tegen de tijd dat ik klaar was met het huishouden was meneer weer wakker en was het weer tijd voor de fles.
    Of je laat een keer je man of je moeder 1 of 2 voedingen geven zodat jij even lekker in je bed kunt gaan liggen en bij kunt slapen. En inderdaad de nachtvoeding een keer uit handen geven zodat je een nacht door kunt slapen dat doet ook al heel veel.

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Nachtvoedingen door je man laten doen, dat kan als je flesvoeding geeft...

Geef je borstvoeding, ook dan man alles behalve voeden laten doen. Dus baby naast je leggen, eventueel verschonen..

En verder...inderdaad echt slaapjes pakken overdag. En s'avonds weer op tijd er in. Elke minuut slaap telt! :)

11. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Vannacht heeft mijn man de voedingen gedaan en kon ik even bijslapen. Maar overdag slapen kan ik helaas niet meer sinds de bevalling...ik heb dit ook bij mijn dochter gehad. Ik kan alleen slapen met iets kalmerends, anders lig ik alleen maar wakker te liggen en voel ik veel stress in mijn lijf. Overdag kan ik inmiddels wel rustig in bed liggen zonder die stress, dat is al heel wat. Maar in slaap vallen lukt niet.

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik kom overdag ook niet aan slapen toe met 2kids op school en yoshua die smiddags onder schooltijd wakker is. Ik lig er savonds om 21uur al in en dan kan ik slapen tot de nachtvoeding want mn man doet de laatste fles. Dan heb ik dus al ongeveer 5a6 uurtjes slaap te pakken. Mn man doet ook de eerste fles om 6uur en dan ben ik wel wakker maar kan ik nog lekker even blijven liggen totdat de andere kids wakker worden.

13. Baby 2

Baby 2 Actief lid

12 nov 2014
    235
    1
    16
    Van VSM heb ik nu passiflora pilletjes, die helpen mij tegen de stress , ik lag als een plankje in bed, dat werkt idd slapen niet in de hand. Nu gaat het een stuk beter.

Deel Deze Pagina