Alvast een misschien ietswat apart vraagje.. Mijn zoontje groeit als kool, soms vraag ik me af als er een wondergroeimiddel in mijn borstvoeding zit.. Hij is nu met 3 maanden 7kg, zijn swing mag tot maximaal 9kg officieel. Als hij een beetje door blijft groeien net zoals hij nu doet dan haalt hij de 9 kilo wel met een half jaar denk ik.. Nou hoop ik dat niet.. maar stel hij zou met 6-7 maanden al 9kg zijn, is het dan echt zo slecht om hem nog in de swing te zetten? Het lijkt me zo jammer dat hij er niet van kan genieten en zo kort.. Wij hebben de mamaRoo hier.. Is het meer om zichzelf in te dekken of zijn die extra 1-2 kilo's echt erg.. Hoe doe je dit ook met de autostoel?
Hier woog ze met 6mnd inderdaad 9kg, ze was toen ook echt te sterk voor haar wipstoeltje, dat was niet meer veilig dus. Ik denk dat het best nog had gekund met dat gewicht als ze minder fysiek was ingesteld, maar met 6mnd kroop ze prima rond en vermaakte ze zich daar mee. Autostoel heeft ze tot 12mnd volgehouden met de MC Cabriofix; qua lengte ging het toen niet meer, en voor zover ik weet is lengte belangrijker dan gewicht als het gaat om autostoeltjes.
MC is t/m 13 kg, dat is dus niet snel een probleem. J. was vrij zwaar (ook met 6 maanden ruim 9 kg), maar woog dat pas nadat ze een jaar oud was. Swing heb ik geen idee van...iets meer zal geen probleem zijn, maar 2 kg is best wel weer veel extra, dan loop je natuurlijk wel het risico dat er iets kapot gaat.
Hoi Purified, Na 3 maanden vlakt de curve wel een stuk af hoor bij de meesten. Mijn zoontje was ook zo zwaar, maar nu loopt ie al een stuk vlakker. Wij hebben zijn wipper (ook zo'n grote) tot een maandje of 10 gebruikt. Daarna werd hij er vooral te wild voor
mijn zoontje was met 6 mnd 9,6 kg. Wij hadden een nuna leaf wipstoel en daar kon hij nog prima in. Weet niet of die ook tot 9kg gaan of meer. Mijn zoontjes groeilijn boog pas rond de 10/11 maanden wat af. Toen stond hij een tijdje stil vooral in gewicht.
Mijn zoontje is ook 3mnd en was 2weken geleden 8040 gram, Ik zet hem ook vaak in de wipstoel want als hij ligt verveelt hij zich gauw. Maar wat moet je anders? In onze wipstoel kan hij zich wel bewegen, net zoveel als in de box. Ik weet niet hoe het met zo'n swing zit? Ik denk wel dat het gaat om de kilo's, dat dat ding niet zwaarder kan hebben.
Ik denk dat het vooral is om zichzelf in te dekken. Het kan vast wel een kilootje meer hebben, maar die 9 kan het sowieso hebben. Mijn twee jongsten zijn ook gigantische poemels. S is nu net drie en inmiddels 20,9kg bij een lengte van 1.04. Die neemt heel af en toe nog wel eens plaats in de buggy, als zijn zusje wil lopen. En die kan tot 15 kg. Doet het nog steeds prima. Autostoeltjes liepen wij ook tegenaan. Toevallig moesten we voor de oudste een andere stoel en omdat de jongste inmiddels de 18 kg ook voorbij is dacht ik ook in de knoei te komen met de autostoel. Maar die gaan straks helemaal over op lengte indicaties. Leeftijd en gewicht zijn niet meer relevant, die stoeltjes kunnen die kilo's prima handelen. Wij kunnen ons dochtertje met een gerust hart in de Tobi laten zitten. Aldus de babyspeciaal zaak en Maxi Cosi zelf, die had ik gemaild.
Mijn zoontje was niet te zwaar voor de wipstoel maar met 6 maanden klom hij eruit. Denk dus eerder dat ze het daarvoor doen ipv dat het gewicht te veel zou zijn!
Mijn zoons wogen beidden met 6 mnd 12 kilo. ze konden niet meer in het wippertje enzo. ik dacht dat het bij hun ook af zou vlakken maar dat gebeurde niet. met 8 mnd wogen ze beidden al 14,5 kilo Ben pas met 8,5 mnd begonnen met bijvoeding en dat met de rapley methode. dus tot 8,5 mnd groeiden ze puur op de bv. mijn dochter woog met 4,5 mnd al 9 kilo bij 71 cm. Met 5,5 mnd werd ze erg ziek en viel ze flink af en kwam met een sonde door haar neus in het ziekenhuis te liggen. Vanaf die tijd ging het bij haar als een jo-jo. ze is nu bijna 2,5 jaar weegt 14,5 kilo en is daarmee te licht omdat ze erg lang is. maar we zijn er na al die onderzoeken wel achter dat haar schildklier veel te snel werkt. Dat is ook de reden dat haar gewicht het niet kan bijbenen bij haar lengte.(1m06)
Nuna leaf is iig tot 15 kg. Maar er staat ook bij tot 60 kg.. dus weet niet precies waar dat verschil vandaan komt. (staat allebei op de officiƫle homepage)
Ik vraag mij het zelfde af qua fietszitje. Heb een bobike. Staat op tot 13 kilo. Maar mijn zoontje van 9 maanden zit nu al boven de 10 kilo. Zou beteken dat hij rond zijn eerste verjaardag al achterop zou moeten. We fietsen nog maar net