Alleen maar pink

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Michelle27, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle27

Michelle27 Actief lid

27 apr 2013
    186
    19
    18
    Vrouw
    Drenthe
    Onze zoon van 11 weken wil geen speentje, maar alleen onze pink. We hebben van alles geprobeerd, 8 soorten speentjes waarvan hij heel sporadisch die van bibi even wil. Maar als hij moet slapen slaapt hij bijna altijd in met mijn pink. Ik voel me hierdoor zo beperkt. Ik wil graag is een middagje weg, maar hij slaapt gewoon bijna niet zonder pink.
    Ik heb deze week hem gewoon laten huilen, nou hij zet het echt op een krijsen! Zo zielig! En hij valt dan al helemaal niet meer in slaap.
    Ik laat het dan maximaal 10 minuten huilen maar ik merkte al na een paar keer dat het hem alleen maar overstuur maakt. Ook al zit ik naast zijn bed.
    Hij word alleen rustig met een pink in zijn mond...
    Maar ik ben iedere dag dus vet lang bezig om hem te pinken.
    Ik kom op dagen dat hij onrustig slaapt negens meer aan toe voor mijn gevoel. Heel frustrerend.
    Knuffeltje met mijn geur helpt ook niet. Gaat dit vanzelf over? Ik hoop iedere dag dat hij zijn duim vind... Maar wat als dat niet gebeurt, ik kan toch moeilijk maanden dit blijven doen....

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Beide kindjes hier vonden hun duim met zo'n 3-3,5 maand. Maar waar de oudste en echt duimenkindje is, vindt dat jongste het vaak maar lastig en neemt hem alleen als er geen speen aanwezig is. Heb het idee dat ze eigenlijk voorkeur geeft aan de speen.

Geen tips verder....

3. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Heb je die rechte speen van Avent geprobeerd?
    Een vriendin had hetzelfde met haar dochter en die wilde alleen maar die rechte spenen van Avent.

4. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Hier ook een mannetje dat geen speen wou en alleen onze pinken.
    Als hij eenmaal in slaap was haalde ik deze er voorzichtig uit. Dat ging niet altijd goed, maar steeds vaker wel. Op een gegeven ogenblik haalde ik de pink eruit als hij nog wakker was. Als hij dan ging huilen liet ik hem max 5 tot 10 min. Huilen. Als hij echt overstuur raakte ging ik eerder naar hem toe en gaf ik weer een pink. Vaak gebruikte ik een muziekdoosje om te bepalen hoe lang.
    Op het kdv kreeg hij geen pink en begon ik het thuis ook af te bouwen. Nu krijgt hij hem heel soms nog, als hij veel zuigbehoefte heeft of overstuur is bijv omdat hij ziek is.
    En inmiddels heeft hij z'n handje ook een beetje ontdekt, maar dat is lang niet zo lekker als een pink van papa of mama :)

5. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Onze dochter wou ook alleen onze pink, alle spenen geprobeerd, difrax combi en dental, bibi, avent.... We hadden de hoop opgegeven, tot ze tanden kreeg met 4/5 maand en toen was het echt niet fijn meer om de pink te geven, heel zielig maar het kon gewoon niet meer. Het leek alsof ze dit doorhad en toen wou ze wel een speen, de bibi (helaas vond difrax mooier, maar was allang blij) we hadden toen al wel die van 6 maand per ongeluk gegeven, misschien vond ze de andere die eigenlijk voor haar leeftijd waren ook wel toe klein. Met 9 maand kreeg ze ook al de speen vanaf 12 maand, het was en is ook een grote meid.

6. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Hier pas rust toen ik de speen van tommee tippen gevonden had. Daar voor moest ik of mijn pink geven of de speen de hele nacht in zijn mond houden met mijn hand.

Deel Deze Pagina