Het is weer grote kermis hier in de stad. Ik had me voorgenomen om het dit jaar over te slaan. Kids zijn dit jaar al zoooo verwend met vakantie en dagjes naar pretparken. 2x naar de kleine kermis geweest ook. Ik vind het altijd zo zonde geld. Als ze willen touwtje trekken kost dat 6 euro per kind, heb 2 kinderen dus meteen 12 euro. En dan heb je weer zo'n flutcadeautje. En dan heb je nog eendjes vangen en noem maar op. Ze willen overal in... Ook al stel ik een limiet van 2x iets met een prijs en in 3 dingen of zoiets jaag je er in twee uurtjes toch al gauw 50 euro doorheen. Dat ben ik nog niet kwijt aan een hele dag Sprookjeswonderland of Linnaeushof o.i.d. Ik vind het gewoon zo duur. Maar op school zitten ze die kinderen gewoon op te jutten: `wie gaat er nog naar de kermis? Is er al iemand op de kermis geweest?´ En dan natuurlijk zulke teleurgestelde gezichtjes als ik zeg dat we niet gaan. Wat vinden jullie? Zielig om niet te gaan of zit ik me druk te maken om niks?
Tja,wij gaan ook nooit eigenlijk..simpelweg omdat ik het echt te duur vind en zonde van het geld...als wij eens iets extra's hebben besteed ik het liever aan iets anders voor hun.
50 euro?? Ik ga altijd wel met ze als het hier kermis is (1 keer per jaar), ze mogen in 1 ding en dat kost me dan 5 euro. Klaar . Ik vind het ook overdreven duur maar ik vond het als kind ook altijd heel erg leuk dus we lopen een rondje en ze mogen 1 dingetje doen.
Als ik naar de kermis gaan krijgen mijn kinderen zakgeld. Bijv ieder 20 euro om te draaien. Geloof me das niks op de Tilburgse kermis dus dan wat extra. Ze waren de laatste kermis 4 en 6 maar heb dat gedaan sinds vorig jaar dus 3 en 5. Touwtje trekken prima maar op is op. Dochter begrijpt dit nu prima en zoontje tja zijn geld is altijd zo op. Toch was het zo dat hij dit haar al wel beter besefte dat op ook op betekend dus was wel iets zuiniger . Ze willen nu ineens noet meer zo graag touwtje trekken en eendje vangen omdat het geld dan wel heel snel gaat ineens
Wij kregen vroeger van mijn ouders 50 gulden en daar moesten we het dan mee doen ook als we 3 dagen wilde gaan, dan moesten we het maar verdelen. Het is ook belachelijk duur geworden allemaal hoor!
Wij gaan alleen op eurodag.. En we hebben de mazzel dat hij niets geeft om eendjes vangen of touwtje trekken. 5 rondjes in een draaimolen / autoscooters / buggy's en hij is intens gelukkig. Als je het zelf sneu vindt (dat maak ik wel een beetje op uit je bericht, maar dat kan ik ook verkeerd hebben natuurlijk) zou ik tóch proberen om vooraf duidelijk afspraken te maken. Als je het touwtje trekken overslaat, scheelt dat al een berg geld. Dan inderdaad alleen op eurodag gaan, of kortingsbonnen uitprinten. Oh en, eerst een groot rondje lopen op de kermis, alles uitgebreid bekijken en ze laten kiezen waar ze in willen, zodat het geld er niet binnen een kwartiertje doorheen is. Als je er een uur loopt, voelt het al snel als 'meer'.
Het is écht belachelijk duur geworden en met name touwtje trekken/eendjes grijpen en zulke rotzooi! Vind het niet erg om ze een in een "attractie" te laten gaan maar de rest vind ik dikke onzin! Laatste keer betaalde ik 2,50 per rit in de rups en autootjes. Wat een geld!
Het is idd schandalig duur de kermis! Ik zou of op zon dag gaan dat het extra goedkoop is en dan 1 ding of gewoon uitleggen dat ze al heel veel hebben mogen doen en het niet dubbelop kan blijven gaan en ze blij mogen zijn met wat ze al hebben mogen doen! Lang niet alle kindjes kunnen dat iets in die trant, voelen ze zich misschien nog wel speciaal door niet te gaan
Hou alsjeblieft op over kermis! Gisteren gestart en sindsdien zeuren ze hier er al over.....ben er nu al klaar mee en t kreng staat er nog tot en met volgende week zondag haha. Zal er morgenmiddag mij er toch maar even aan wagen, mits t mooi weer is en misschien volgende weekend nog even. Maar ik vind het ook schandalig duur! Vorig jaar was t weer echt slecht en ben ik er mooi onderuit gekomen haha
Ik zou eventueel wel gaan, maar het beperkt houden. Bijvoorbeeld elk 10 euro geven en op is op. Maak hen daarnaast ook duidelijk dat dingen als touwtje trekken en eendjes vangen echt wel een aanslag is op hun budget. Koop daarna of voor Kerst wat plastic eendjes en een hengel en ze kunnen tijdens 't jaar zoveel eendjes vangen in bad (of een emmer) als ze willen .
Ja een vast budget is misschien wel wat. Ieder 10 euro ofzo. Dan is het nog te overzien. Ik vind het inderdaad wel zielig als iedereen uit de klas gaat en zij niet. Ik vind het allemaal rotzooi en geldverspilling, maar dat zijn mijn kids natuurlijk niet met me eens... Op zich ook wel een goede manier om de waarde van geld in te zien. Hmmm. Educatief uitje dus. Ik ga erover nadenken
Mwah, ik vind het eigenlijk niet zielig. Kinderen kunnen prima leren dat er nu eenmaal niet altijd overal geld voor is en het is zoals ik het nu lees niet bepaald het geval dat ze NIETS mogen wat hun klasgenootjes doen en dat ze nooit iets leuks gaan doen.
Ik ben daar dan toch makkelijk in hoor. We gaan niet klaar. De oudste kan ik dan ook wel uitleggen dat je van al die centjes die je daar kwijt bent ze ook een dag naar de linnaeushof kunnen en dat hij daar de hele dag in de botsauto's kan. Ze zeuren er ook nooit om als ik zeg dat we niet gaan. Ik zeg dit trouwens wel al als de borden er staan. Ze krijgen genoeg en ze kunnen niet altijd alles hebben wat andere hebben, het houdt een keer op. Dus ik zou toch voet bij stuk houden. Gr MB2005.
Ja, herkenbaar, de kermis staat hier praktisch in de achtertuin en in dezelfde als de verjaardagen van de oudste 2. Ik geef ze ieder een tientje en daarmee houdt het op. Wel gaat mijn vadermook vaak nog even met ze heen.
Yup het is duur. Het is ook maar 1x per jaar dus mocht het om financiele reden te duur zijn heb ik een jaar om er rekening mee te houden. Dan maar wat minder uitgeven op die ook "dure" andere uitjes. Wat is het toch mooi dat je kind op school ook kan vertellen over de kermis. Of dat hij/zij met een vriendje in een atractie mag. Nee ik zou mij niet druk maken over 1x in het jaar kermis.
Helemaal mee eens. Mijn zoontje is nog te jong voor de kermis, maar straks wil ik er ook echt niet veel geld aan uit geven en misschien zelfs helemaal geen geld. Vind het veel te duur worden. Ik kan me niet herinneren dat ouders het vroeger ook zo snel zielig vonden als de kinderen niet konden gaan. Mijn ouders vertelde me dat het te duur werd en we beter naar een pretpark konden gaan. Toen ze dat vertelde begreep ik dat ook gewoon. Er waren toen ook meer kinderen in de klas die niet gingen. Vind het eerlijk gezegd ontzettend zwak dat zoveel ouders geen nee meer kunnen zeggen. Zo geef je kinderen toch ook niets mee?
Ik vind het ook veel te duur!! Zal ook niet altijd gaan. Dan ga ik liever een dagje naar de Efteling.