wie geboortekaartje sturen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door winniethepoeh, 29 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winniethepoeh

    winniethepoeh Niet meer actief

    wie sturen jullie allemaal een geboortekaartje?

    ik zit te denken aan:

    uiteraard de eigen familie's
    de 3 oma's
    oom's en tante's waar ik/manlief contact mee heb
    idem voor de neven en nichten die op zichzelf wonen
    onze vrienden
    man zijn werk
    buren


    maar wat bij de neven en nichten die ik nooit zie. hebben geen ruzie, maar wonen niet bij elkaar in de buurt en hebben nooit contact. Zien mekaar hooguit op verjaardag van oma, als we er toevallig samen zijn.

    Vrienden van onze ouders? Ik heb met de meeste niets, maar aan de andere kant zie ik sommige vaker dan mijn oom's en tante's die wle een kaartje zouden krijgen.

    Hoe gaan jullie daarmee om. Ik wil namelijk niet eens dat mensen het kaartje als uitnodiging zien om langs te komen. We wonen hier nu 3 jaar en er is bijna niemand van de oom's en tante's langsgeweest.

    plus dat de kaartjes niet goedkoop zijn en ik ook niet teveel wil uitgeven eigenlijk
     
  2. HOG

    HOG Niet meer actief

    Wij gaan een kaartje sturen naar de volgende mensen:

    - familie van mijn man waar we goed contact mee hebben
    - mijn familie in het buitenland
    - naar onze werk
    - goede vrienden
    - huisarts, verloskundige etc.

    Thats it :) dan komen we al gauw uit op bijna op 75 kaartjes. Dus nee, zal zeker geen kaartjes sturen naar vrienden van ouders, familie die we weinig zien. Idd. zonde van het geld en heb er geen zin in hun komst haha.
     
  3. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    vrienden van onze ouders.. nee die stuur ik niets. Neven en nichtjes doe ik wel , maar wij krijgen de kaartjes gratis(schoonvader directeur kaartenbedrijf), dus kost het me alleen postzegels. Anders zou ik het niet doen.

    Als je mensen een kaartje stuurt vind ik dat wel een uitnodiging om op kraamvisite te komen. Dus daar zou ik dan goed over na denken, wie je wat stuurt.
     
  4. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij sturen kaartjes aan:
    - directe familie = ouders, broers zussen, opa oma
    - ooms en tante's waar we een band mee hebben
    - vrienden
    - buren
    - werk van mij en mn man
    - 2 goede vriendinnen van mn moeder die erg meeleven
    - 2 'verplichtte' familieleden waar ik niet veel contact mee heb maar die wel erg meeleven. Dit zijn de 2 verplichtte kaartjes

    Verder dan nog;
    - huisarts
    - verloskundige
    - zwangerschapsyoga
    - kinderopvang
    - c1000 voor de baby doos

    Mn man heeft een aantal ooms/tantes waar hij geen contact mee heeft, door een erg grote familie. Een aantal hiervan stuurt hij geen kaart. Er is kans dat dit "problemen" geeft maar het voordeel is dat mn man geen familie mens is in de zin van ooms & tante's en dat ik ze niet ken omdat hij 18 ooms & tantes heeft en we net 2 jaar samen zijn, die mensen zien we bijna nooit, alleen degenen die we bij zn ouders thuis zien maar dat zijn er misschien 6.
     
  5. fenneke80

    fenneke80 Niet meer actief

    Wij sturen naar
    - directe familie
    - al mijn ooms en tantes en van 1 kant neven en nichten (15 kaartjes in totaal)
    - sommige ooms en tantes van mijn man (10 kaartjes)
    - goede vrienden/collega's
    - onze schoonmaakster
    - yoga-juf
    - verplichte kaartjes werk (baas, pz ivm verlof)

    In totaal zitten we op nog geen 60 kaartjes, vind ik wel weer mooi geweest. Ik heb er geen seconde aan gedacht om vrienden van mijn ouders iets te sturen hoor, ik heb niks met ze ook al zie ik ze misschien vaker dan familie.
     
  6. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ouders, zussen, opa en oma
    ooms en tantes
    vrienden
    huisarts etc.
    buren
    mijn werk
    collega bedrijven waar we veel contact mee hebben

    Al met al kwamen wij toch op ruim 90 kaartjes, grote familie onder andere..

    Neven en nichten hebben we niet allemaal gedaan maar alleen degenen waar we nog regelmatig contact mee hebben..
     
  7. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wij sturen de mensen die we een kerst kaart sturen ook een geboorte kaartje
    Dus de mensen waar we wat mee hebben
     
  8. Megan82

    Megan82 Actief lid

    30 jun 2009
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben gekeken om mensen een kaartje te sturen waarvan je het leuk vind als ze langskomen. Mensen waarbij je dat niet wil, moet je geen kaartje sturen, want het is wel een soort uitnodiging vind ik en ze komen wel allemaal in je huis/slaapkamer.

    al heb je inderdaad altijd een paar "verplichte kaartjes".

    liefs Megan
     
  9. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hadden een bepaalde persoon express geen kaartje gestuurd en die kwam alsnog op visite.. :( De boodschap was blijkbaar niet overgekomen..
     
  10. misa

    misa Niet meer actief

    Wij sturen kaartjes naar:
    onze ouders
    onze broers en zussen
    onze ooms en tantes
    een aantal neven en nichten
    vrienden
    werk
    vorige werk (ivm contact dat er nog is)
    buren
    mensen van de cursus en cursusleidster (samen bevallen)
    aantal kennissen
    verloskundige
    zwemleidster (zwangerschapszwemmen)
    huisarts

    We komen op 63, maar bestellen en zeker 70.
     
  11. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.904
    254
    83
    Wij moeten zo'n 110 kaartjes laten drukken.
    Deze gaan dan naar:
    - Familie, dat zijn er aardig, hebben aardig wat ooms en tantes en veel neven en nichten waar we met de meesten nog wel contact hebben.
    - Vrienden
    - Kennissen (waaronder een paar vrienden van onze ouders)
    - Buren
    - Collega's en P&O

    En daarnaast:
    - Huisarts
    - Tandarts
    - Afdeling gynaecologie en verloskunde ziekenhuis
    - Zwangerschapsyoga
    - Dominee en Kerkenraad
    - Eentje voor de kraamverzorgster mocht ze dit leuk vinden
    - En een aantal voor de gratis babydozen en andere acties.
    - En natuurlijk eentje voor in het plakboek van de kleine, eentje voor onszelf.
     
  12. maienditje

    maienditje Fanatiek lid

    26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    wij zaten ook al met dit dilema toen we 1,5 jaar geleden gingen trouwen.
    we hebben toen uiteindelijk besloten om heel ver te gaan met kaarten versturen.
    Dus alle naasten familie (ook waar we geen contact mee hebben), de kennis van onze ouders.
    En zelfs de broers en zussen van onze opa's en oma's met hun kinderen en alle aanhang.
    100 kaarten verstuurd.
    Helaas hebben we van meer dan de helft niks gehoord of gezien dit was voor ons de conclusie.
    Mensen die niet betrokken waren bij het feit dat we gingen trouwen of geen moeite heeft genomen om een kaartje te sturen hoeft ook geen geboortekaartje te verwachten.

    Verder maak ik ze zelf ook gedaan met de trouwkaarten, erg origneel en een stuk goedkoper
     
  13. lauwie

    lauwie VIP lid

    17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    wij sturen goede vrienden van onze ouders die we zelf ook goed kennen en bijv de buren van mijn ouders die ook 20 jaar mijn buren geweest zijn ook een kaartje.

    ik zie een kaartje als een aankondiging van de geboorte en niet als een uitnodiging. er staat niets op over langskomen. die mensen zijn op zich allemaal welkom, maar niet aan het begin. mijn ervaring is dat de meeste een kaartje terugsturen en sommigen bellen om langs te komen.
     
  14. winniethepoeh

    winniethepoeh Niet meer actief

    ik stuur ongeveer 45 kerstkaarten, maar dus ook wel naar mensen die ik niet aan mijn kraambed wil.... gewoon uit fatsoen.
    Ga dit jaar sowieso pas een kaartje sturen als ik zelf 1 heb gekregen.. Kijken of dat al wat mensen elimineert (?)

    Het gaat uiteindelijk niet om de kaartjes zelf, maar meer dat ik sommige mensen echt niet aan mijn bed wil hebben, en ik weet gewoon dat ze dat wel zullen doen...
    Zal het wel ff met manlief bespreken. Of ie nu wil of niet.
     
  15. Marijee

    Marijee Fanatiek lid

    21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    wij sturen ouders, broers en zussen, oma's (alle opa's van ons zijn overleden) goede vrienden en vk, huisarts.

    de rest van de familie dus de ooms en tantes en neven en nichten sturen wij het geboortekaartje digitaal.
    dit vooral omdat bijna niemand van de ooms en tantes ons gefeliciteerd heeft of uberhoud vraagt hoe het gaat.
    en indien bijn familie nogal groot is (meer dan 75 man) word het anders ook echt te duur.
     
  16. Troetelbeer90

    Troetelbeer90 Fanatiek lid

    11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant

    Hoe doe je dat dan digitaal sturen? Gewoon eentje inscannen of wat?
    Ben wel benieuwd omdat we ook wat aan het brainstormen zijn over hoe, wat en wie we een geboortekaartje sturen:)
     
  17. winniethepoeh

    winniethepoeh Niet meer actief

    houden jullie allemaal ook een kaartje apart voor de kraamverzorgster?
    en de tandarts?

    ik wil eigenlijk niet meer dan 50 kaarten versturen, maar ben bang
    dat ik dat niet ga redden....

    Idd een deel digitaal doen is ook een idee
     
  18. maienditje

    maienditje Fanatiek lid

    26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    nou aan digitale kaartjes moet ik denk ik niet beginnen.
    Al is het helemaal van deze tijd en doen al mijn ooms en tantes het zelf ook maar als ik een sms of e-mail stuur met een uitnodiging voor mijn verjaardag roepen ze al dat dat onpersoonlijk is.
    Dus misschien is het voor mensen een hele goede oplossing, vind het zelf ook gewoon bij deze tijd horen.
    En als ik naar mij zelf ook kijk vind ik het kaartje krijgen altijd wel leuk maar na een week ligt het toch in de prullenbak, zo'n digitale kunnen mensen zelf kiezen wat ze ermee doen.

    Maar voor mij familie dus helaas geen oplossing
     
  19. cin22

    cin22 Actief lid

    29 jul 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet nog niet precies wie er een kaartje krijgen.
    Zoiezo naaste familie, vrienden en collega's...

    Maar inderdaad ik heb ook ooms/tantes neven en nichten waar ik nooit wat van hoor. We wonen nu een paar maanden samen en er is nog nooit gebeld of iets om naar t huis te kijken en dan zul je zien als de baby er is staan ze gelijk voor de deur... Dat hoeft voor mij dan ook niet..
     
  20. Vlinderr

    Vlinderr Fanatiek lid

    11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Dat doen wij ook. Heb gisteren de kertenveloppen geschreven en heb de adressenlijst van de geboortekaartjes erbij gepakt. ;)
    Stuur trouwens geen kerstkaart naar het werk, waar we wel een geboortekaartje heen sturen.
     

Deel Deze Pagina