slaap!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door moontje2008, 25 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hoi!

ik kolf nu al 4 1/2 maand fulltime, eerst kolfde ik 7x per dag, maar de laatste maand 4x per dag. ze krijgt 3x bv en 2x nutrilon.. straks als ze naar 4 voedingen gaat kan ik dus 3x bv en 1x nutrilon geven.. of is het verstandig om toch 2x nutrilon te blijven geven en 2x bv?

een andere vraag, ik lees overal dat je maar 7 uur tussen het kolven mag laten anders loopt je melk terug. klopt dat? Onze meid slaapt nu namelijk 10 uur door en ik ga er nog trouw na 6 1/2 uur uit om te kolven.. volgende week begin ik weer met werken en ik heb dan echt mijn slaap nodig.. zou 7 1/2 a 8 uur er tussen een probleem zijn?

alvast bedankt!

x

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Excuses voor het late antwoorden, een griepje en de Sint hebben de boel aardig opgehouden.
    Ik denk dat je goed bezig bent. Je maakt zoveel aan als je vraagt. Zelfs al zou je nog maar 2 voedingsmomenten/kolfmomenten hebben dan is dat je vraag en dus jouw productie. Bij sommige vrouwen is een te lage vraag wel een seintje om snel de hele productie af te bouwen maar ik zou niet zo direct willen zeggen dat de grens bij een specifiek aantal uren ligt. Kijk gewoon hoe het gaat met je productie als je zelf ook blijft slapen. Mocht het achteruit gaan dan kan je ook overdag een extra moment inlassen en heb je zelf wel je hele nachtrust! (Ook wat waard)

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina