naar iemand die het onthaard voor je (zoals harsen ergens?) ben je helemaal klaar voor je bevalling haha Ik scheer mezelf altijd op gevoel in bad meestal 2 keer per week (anders gaat het irriteren) en draag nooit kant dat gaat jeuken maar heb soms weleens als ik sex heb gehad dat de volgende dag er nog wat uitkomt en DAT plakt wel, inlegkruisjes vind ik een beetje mutserig en voel ik me nog te jong voor eigenlijk maar dat komt misschien omdat mijn moeder het altijd doet, ik weet niet, is een gevoel. Ik zelf ben wel van de trim ik houd ook niet van een volle bos maar ook niet van kaal of dat nu voor mezelf is of voor een man, hij mag het wel wat korter maken (fijn zelfs!) maar niet helemaal weg hoor
Ik heb hier zelf ook noooit last van. Ook een streepje ... en idd mannetje scheert ook ... lekker fris gevoel vind ik zelf ... een tijdje geleden zaten mijn man en ik te babbelen over de bevalling die hopelijk ooit gaat komen ... ik zei toen gelijk: jij moet me dan maar scheren hoor .... zal wel eng zijn maar dat moet dan maar ...
hahahaha lach me ziek hier! Nope hier ook geen haren of plak plak... Vind toch dat ik de tip van het harsen van je benen met een inlegkruisje moet onthouden
Wat bij mij echt heel goed helpt om scheeruitslag tegen te gaan is uiteraard zoiezo altijd met de haargroei mee scheren en meteen na het scheren insmeren met huidolie, die gebruik ik van Nifri ook voor mij buik en onderbenen. Het is wel gewoon olie dus maar echt je voelt het intrekken en hebt nergens last van. En ik zie ook niks meer daar beneden ook al trek ik mijn buik voorzichtig naar boven dus heb ik bij de hema een spiegeltje gekocht die ik kan laten staan en zo scheer ik me staand. Wel eerst even op je spiegel spugen anders beslaat ie steeds. Goh wat een heerlijke topic is dit; inlegkruisjes, plakslijm, haren die gaan klitten en spuug!
Sinds een aantal maanden ben ik van scheren overgestapt naar epileren, goh dat scheelt heel wat tijd zeg. Het is wel, vooral aan het begin, op je tanden bijten, maar het blijft veel langer weg, geen scheeruitslag (ik heb een hele gevoelige huid en alle tips geprobeerd, maar niks hielp) en je hoeft niet dagelijks in alle standjes te gaan staan om het maar zo glad mogelijk te krijgen. Voor mij geen scheermesjes meer! Hier trouwens ook een streepje hoor, helemaal glad vind ik zo kaal staan, dat komt wel weer als ik bejaard ben
Hahahaha, ik zit me rot te lachen om dit onderwerp, zo heerlijk mutserig! Prettige anecdote van mijn kant: je "effe" netjes scheren (bikini-lijn) voor het bezoek aan de huisarts. Pukkeltjes, dus een uitbrander van de huisarts. Hier van geleerd? Nope, gewoon even "sexy" willen zijn tijdens het weekendje weg met de vriend en vervolgens heb ik het hele weekend als een bouwvakker lopen schuren en krabben, WAT een jeuk en pijn had ik! Ik zou ook wel op een streepje na kaal willen zijn, maar kan die jeuk niet aan Ik epileer nu wel mijn bikini-lijn en scheer de haartjes verder kort met een mesje (dus gewoon kort houden).
ik weet niet hoor... maar als je met de haargroeirichting mee scheert krijg je het toch nooit helemaal glad en zacht?!?!
@female: wel als je een goed mesje hebt. Tenminste die van mij zijn vrij scherp en ik hoef er dan niet een paar keer overheen. Ik heb wel in het verleden een goedkoper mesje gebruikt en toen moest ik er als een grasmaaier een paar keer overheen. Die van venus is echt goed en scherp. Ik heb dat probleem echt niet. Dat verhaal van jou Darcy vind ik ook killing!
Ja lekker he, ik kon meteen aan de Calendulan en echt alle broeken schuurden. Het was een tijdje eh...rokken-tijd, zeg maar. Die tip van Venus-mesjes lonkt naar me, maar ik ben als de DOOD voor een nieuw maanlandschap met bultjes in mijn ondergoed, hahaha!
Bij mij werkt dat helaas niet zo. Ik heb ook al jaren Venus en toch houd ik altijd stoppels als ik met de haarinrichting mee scheer. Gelukkig heeft m'n huid onderhand zolangzamerhand eelt gekregen (niet letterlijk hoor ) en heb ik nu een stuk minder last van bultjes en uitslag dan eerder.
Hebben jullie bij je bikinilijn allemaal stijl haar, ofzo? Ik heb namelijk 'slag' / krulletjes van onder....hoe weet je dan of je met je haarrichting mee aan het scheren bent?
Hahahaha, ik kom echt niet meer bij hoor. En die vraag van Renate.....het groeit allemaal richting zwaartekracht dus allemaal richting je lippen en daar bedoel ik dus niet je mond mee maar die andere mond. Het gaat allemaal richting kont zeg maar zo moet je scheren en niet naar je toe dus niet naar boven naar je buik toe maar van je buik af. Ik ben ook een paar keer zo dom geweest om te epileren, maar WOW wat een mishandeling was dat. En ik was nog zo gek om door te gaan ook! Ik moet zeggen dat het zelfs ging bloedden en onder mijn oksels ook maar daar deed het iets minder zeer. Maar wie wil weten wat pijn is moet dus even zijn (nou ja , haar ) doos scheren. Godsimikkie zeg wat een zelfpijniging!
hm... zo heb ik ook nog een anekdote: ik rijd paard en heb een schurfthekel aan tampons, dus maandverband aan. En dan rijd je, en dan voel je ineens dat je vastzit aan de plakrand! En stoppen gaat niet zo 1 2 3.... dus aaaauuuwwwwww! #-o
Ja idd, geweldig topic dit! Hier geen last van gelukkig! Ik scheer ook al jaaaaren, en hoe minder je het doet, hoe meer stoppels/jeuk je krijgt, dus als je het regelmatig bijhoudt heb je er geen last (meer) van. Tenzij je natuurlijk een hele gevoelige huid hebt ofzo, maar dan zijn er weer cremepjes voor. Mijn ventje moet zich ook regelmatig bijhouden. Hij hoeft niet te scheren maar lekker kortwieken met een schaar is al voldoende. Als ik wil flossen pak ik wel flosdraad (en hij denkt er net zo over)
Epileren is idd zelfpijniging, voor al die eerste paar keer, ik hield het dan ook echt niet vol hoor, dan was de ene kant een gedeelte gedaan en dan deed ik een paar uur later de andere kant Maar de haren blijven zoveel langer weg, dat ik er wel wat zelfpijniging voor over heb Mn oksels epileren lukt me trouwens niet, daar begin ik dus echt van te jodelen.