Ik vind het goed dat ze een oplossing proberen te bedenken om dit voor alle kinderen haalbaar te maken. Bij ons is de pzs gelukkig nog van de gemeente en betaal ik 45 euro per maand voor 2 dagdelen straks en voor dat bedrag mag hij 3 dagdelen gaan als hij 3 is. Maar in een nabijgelegen gemeente valt de psz sindskort onder de kinderopvang..dat betekend dus kdv prijzen (ruim 6 euro per uur) en valt de KOT ook onder die regels. Dus in ons geval, omdat ik niet werk hebben wij dus geen recht op KOT en iedereen kan wel bedenken dat dat dus onbetaalbaar wordt. Dit vind ik een slechte ontwikkeling.
Ja hier krijg je dan ook subsidie van de gemeente (alsnog). Maar ben dus wel van 45 naar 117 gegaan alsnog.
Gemeenten hebben nu al een chronisch tekort in hun begroting. Die kijken ieder jaar naar die begroting en bedenken dan dat er zoveel % terkort is. En hup ... die gaan gelijk op de gemeentelijke belastingen. Ik denk dat het er niet ver af zal zitten Maar dan nog, gaat gratis in dit geval nog steeds niet op. Betaal je niet linksom, dan wel rechtsom. Of te wel de bekende sigaar uit eigen doos
Kan best, maar ik merk er niks tot niet veel van hoor...Vind het beter dan als ik per maand bijna 50 euro kwijt ben voor 2 ochtendjes.
Maar volgens mij zijn de inkomensverschillen tussen opleidingsniveaus maar het halve verhaal. Als je zelf laag opgeleid bent, is de kans groter dat je kinderen ook meer moeite gaan hebben met school en kunnen ze dus meer hebben aan zo'n opvang.
Dat is dan per gemeente anders. Hier ben je doelgroepkind als je via het cb een indicatie krijgt. Dat staat los van geboorteland of opleidingsniveau van de ouders.
In mijn gemeente kijken ze naar het inkomensniveau. Hoe lager het inkomen, hoe lager het uurtarief. Heb je recht op kinderopvangtoeslag? Dan krijg je dat over een bepaald tarief.