hallo, Ik ben een paar dagen opgenomen geweest in het zh heb mijn werkgever gebeld en ik ben ziek gemeld voor de dagen dat ik had moeten werken. Ik werd wo opgenomen en za en zo moest ik werken. Die dagen ben ik dus ziekgemeld niet die andere dagen dat ik in het zh lag. Maar nu krijg ik een brief van het uwv dat ik geen ziektegeld krijg omdat ik 2 wachtdagen heb en dat ik ziekgemeld was in het weekend maar ik werk dus altijd in het weekend. Krijg ik die 2 dagen niet doorbetaald nu dan? Ik dacht dat je altijd 100% tijden ziekte in de zwangerschap kreeg en geen wachtdagen had. Ik snap er niets van
Beste Ninja2, Ben je ziek geworden door je zwangerschap ? Je hebt dan geen wachtdagen. Neem in dit geval contact op met UWV (0900-9294). Mijn collegas kunnen dan voor je nakijken of de ingangsdatum van je Ziektewet-uitkering wel goed is vastgesteld. Ben je ziek tijdens je zwangerschap en heeft je ziekte een andere oorzaak ? Je hebt dan wel twee wachtdagen voor de Ziektewet-uitkering ingaat. Sterkte met je gezondheid toegewenst. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare