Mijn dochter wordt binnenkort 3 en nu wilde ik iets trakteren met zelf gebakken popcorn. Maar nu las ik op internet dat dat ook in het lijstje stond met dingen waar ze makelijk in kunnen stikken en dat je dat dus beter niet kan geven vóór de 5 jaar. Dus nu twijfel ik. Maar op school heeft ze ook al meerdere keren popcorn gehad. Dus vraag me af in hoeverre dit klopt. Ik wil natuurlijk geen stikkende kindjes op mijn geweten.
Oh dat heeft mijn jongste al wel eens gehad. Als je zelf popt, kun je goed de ongepopte eruit vissen.
Ja ik weet alleen niet of het echt gaat om dat de ongepopte alleen gevaarlijk zijn of ook de gepopte. De ongepopte zal ik er sowieso uithalen.
Dan zou je ze 1 voor 1 uit moeten zoeken, onze uk krijgt absoluut nog geen popcorn (bijna3) Zou het raar vinden als hij ze op de peuterspeelzaal zou krijgen.
Dochter van 2,5 eet hier thuis ook gewoon popcorn, maar ik denk niet dat ik het zou durven trakteren. Ik zou voor iets anders gaan en het risico dat er iets kan gebeuren niet nemen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd een beetje ongemakkelijk word van alle waarschuwingen voor verstikkingsgevaar. Vooropgesteld: natuurlijk zou dat een absolute nachtmerrie zijn en natuurlijk wil je eet alles aan doen om dat te voorkomen. Maar ik ontkom niet aan het idee dat het risico op verslikken en verstikken nou eenmaal onlosmakelijk verbonden is met alles wat je eet. Alles kan in kleine stukjes in je keel schieten en vast blijven zitten. Als je je daar te veel mee bezig houdt, kun je niks meer eten. En er wordt voor veel gewaarschuwd, om uiteenlopende redenen. Rozijntjes zijn klein en schieten makkelijk in je keel. Druiven zo'n glad en sluiten makkelijker de luchtpijp af. Pinda's hebben een 'haakje' waardoor ze minder makkelijk loskomen als ze eenmaal verkeerd geschoten zijn. Kortom: alles is gevaarlijk. En ik pleit voor gezond verstand. Lekker popcorn doen, want kinderen van 3 kunnen prima kauwen en kunnen ze dat niet, dan is een banaan net zo gevaarlijk.
Mijn zoontje van net 2 eet ze ook. Geen probleem. Stikken kunnen ze overval in. Ook in een stukje banaan of een rozijntje.
ik zou ze om een andere reden niet geven. ik eet zelf geen popcorn meer nadat ik 2 maal zo'n velletje in mijn heel heb gehad die zich daar vasthaakte. stikte zowat in mn hoest en ging over mn nek maar mooi niet dat dat ding los ging. heb uiteindelijk met mijn vinger achter in mijn keel het velletje los moeten peuteren
Ik zou geen popcorn trakteren. Dat jij je kind dat wilt geven is natuurlijk prima, maar ik waardeer het niet als mijn kids zoiets krijgen bij een traktatie. Wist niet dat hier lijstjes van zijn maar ik geef het m'n kinderen nog niet omdat ik zelf ook al zoiets had van daar kunnen ze zich naar in verslikken.
Hier met 3 jaar popcorn getrakteerd... En kregen geregeld thuis gewoon bakje popcorn. Net als nootjes. Wel in gaten houden en we zijn er altijd bij
Ben ik niet de enige die daar last van heeft, vind popcorn echt lekker maar zo'n velletje is vreselijk. Maar ik ben ook van mening dat gewone chips ook niet geschikt is en daar trakteren ze ook op. Nootjes kunnen ze best eten het grootste gevaar is de pinda (officieel geen noot) die heeft een laagje en kan dan blijven hangen maar dat is gevaarlijk tot een jaar of 5/6 Er is een verschil in dat je in alles kunt verslikken of het op zoeken met hele druiven, pinda's popcorn etc wij doen het niet en stel het zeker niet op prijs als ze dat trakteren.
Dan trakteer ik wel wat anders voor de zekerheid. Ik verwachtte zelf niet dat popcorn iets is waar je snel in kunt stikken. Op schoolreisje kreeg ze het ook. Dus blijkbaar is de school ook niet op de hoogte.
Wij letten helemaal niet op wat wel en niet mag.... ook kers tomaatjes knabbelt hij heel naar binnen. Bij de buren worden druiven door gesneden voor de kinderen en ZL zat er raar naar te kijken, pakt een paar druiven en kauwt ze lekker op. Het woordje kauwen met bijbehorende beweging is al zo vaak hier gedaan. Heb nog nooit op de lijst gekeken dus. (misschien wel heel slecht van mij)