Wij hebben een familie maandkalender en een planbord, voor mij zijn dat twee verschillende dingen. Op de maandkalender (met vijf kolommen, voor ieder gezinslid een en inderdaad een voor algemene dingen) staan verjaardagen, feestjes, uitjes, vergaderingen, enz. Lange termijn dingen dus ook vooral. Op het planbord staat voor de kinderen alles van die week en gedetailleerder. Daar staan dus ook dingen als de bso, gym of sport op en welk kind de dieren eten moet geven ed. Planbord komt van het Kruidvat, er zaten wat magneetjes bij en de rest heb ik zelf gemaakt met magneetfolie van de Wibra en de printer,
Mijn oudste had er al wat aan toen hij 2,5 was. Hij raakte iedere keer helemaal in de war van of hij nu naar kdv moest of niet. Dus ik had heel simpel cartoon-plaatjes getekend met of papa en/of mama thuis was of hij naar kdv moest. We hadden dan een grote magneet van Planes en die stond dan op “vandaag” en iedere ochtend als hij wakker werd ging hij eerst het vliegtuig verzetten en ons luidkeels mededelen wat we die dag gingen doen Maar mijn jongste had er pas veel later matig interesse in. Hij is nu 5,5 en kijkt er nog steeds nauwelijks naar om. Hij wil wel weten wat we vandaag gaan doen, maar aan mama vragen vindt hij makkelijker
Erg handig, ik heb een uitgebreide set met whiteboard marker en veel magneetjes. Is het geld zeker waard. Maar je kunt de magneetjes ook apart kopen en dan zelf vlakken op een whiteboard maken.
https://www.bol.com/nl/p/familieplanner-2019-2020-omslag-d1-5-personen-31x39cm/9200000110155589/ ik heb deze sinds een maand. Werkt goed voor ons. Kinderen zijn 9, 8, 5 en 2. Bovenste vakje is voor mij/gezinsdingen
Zoiets gebruiken vriend en ik om de agenda's op elkaar af te stemmen, hangt op de koelkast. Bekijk bijlage 628275
https://www.kinderplanborden.nl/zonneroosje-spel-ontspanning-35-pictogrammen-meisj.html Deze heb ik destijds aangeschaft... Nooit gebruikt. Ik heb uitbreidingsset ook nog. Mocht je interesse hebben.. Whiteboard destijds bij ikea gehaald en verdeelstrepen zitten er ook nog bij.
Wij hebben een Bizzyboard, helaas zijn zij ermee opgehouden. Een vriendin van mij had hem en ik vond hem zo mooi. Ik heb ‘m toen via marktplaats kunnen krijgen. Zitten een heleboel magneten bij.
Ik vind de planner van deze YouTuber zó handig. Een weekmenu, boodschappenlijst, taken voor de kinderen, planning, etc.
Je hebt ook gewoon magnetische borden van glas. Google op magnetisch glasbord en je hebt via bol.com er morgen een in huis