Muziek mobiel of zonder muziek? boven bed of boven box?

Discussion in 'De babyuitzet' started by piccolina, Jan 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ik heb een leuke muziek mobielen uitgezocht van Lilliputtens.
    Er is eentje die dan vast kan gemaakt worden aan bed met muziek en eentje die je vast maakt aan plafond en hangt boven het bed/box zonder muziek (uiltjes).

Nu weet ik niet welke ik moet hebben en waroom en boven wat?

>Muziek mobiel kan je wel goed verplaatsen van bed naar box bijvoorbeeld maar heeft baby het dan in ledikant of wieg wel nodig want hij gaat toch slapen niet spelen?
    >hang mobiel kan ik dus allen boven ledikantje hangen en we hebben plafonds van 3 mtr is het dan wat?

graag ervaringen gezocht!!

2. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
  3. Jo86

Jo86 Bekend lid

Apr 16, 2009
    658
    0
    0
    Ik zou niets boven het bed hangen, eerder alleen de box. Boven het bed is zo druk voor een kleintje, is toch bedoeld om in te slapen.

4. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

Apr 29, 2012
    1,235
    180
    63
    Ik heb een muziekmobiel van Fisher Price Rainforest boven de box hangen wat mijn kindje erg leuk vindt. Ook hangt er een muziekmobiel boven de ledikantje alleen speel ik deze weinig af.

5. Koon

Koon Niet meer actief

Hier een muziekmobiel boven de box en hij vindt hem nog steeds fantastisch. Als hij geen zin meer heeft om te spelen, ligt hij altijd rustig naar dat ding te kijken :)

Ik vind boven het bedje niet nodig. Mijn zoontje slaapt alleen in zijn bed en doet dat met zijn oogjes dicht. Dan zou zo'n ding daar maar voor niets hangen.

6. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    JuJu81
    ja deze :)) vind ik zo schattig en niet te druk!
    dan wordt het op de box: vond gewoon beetje te druk misschien voor de woonkamer valt uit de interieur haha :)

en zo'n box spiraal is het ook wat of overbodig??
    Lilliputiens | Lilliputiens Boxspiraal hond Jef 22 cm

7. Aug2010

Aug2010 Lid

May 22, 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben na drie dagen het muziekdoosje onklaar gemaakt zodat de mobile alleen nog draaide boven de box. Teveel lawaai voor de kleine, vonden wij (en we werden er zelf ook simpel van natuurlijk)

8. Gitster

Gitster Bekend lid

Nov 23, 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik vind ook dat je de slaapkamer rustig moet houden...Is toch om te slapen, voor rust ed. Een muziekje kan uiteraard wel!

Boven de box (vind ik) kan alles!

9. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    wij alleen boven de box!

10. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    deze muziekmobiel draait niet- maakt muziek allen als je het aanzet en hij vrij subtiel ook muziek is leuk. Ik ga zeker geen hysterische mobiel ophangen in de woonkamer groen of roze of geel die nog eens niet te stoppen is haha :)

dus boven box, bedankt!

11. Koon

Koon Niet meer actief

Zo'n boxspiraal heb ik gekregen als kraamcadeau, maar mijn zoontje kijkt er niet eens naar. Het ziet er alleen leuk uit om de box op te leuken.

Wij hebben deze mobiel. Tiny Love Symphony Classic | Tiny Love Muziekmobielen | Baby-Dump

De muziek kan je uit laten, zacht of hard aanzetten.
    Hij kan ook draaien zonder muziek.
    Verschillende opties dus.

12. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

Apr 29, 2012
    1,235
    180
    63
    Wij hebben een aantal box spiralen, mijn zoontje begint er nu langzaamaan interesse voor te krijgen en slaat er soms met zijn handjes tegen aan.

13. sammie80

sammie80 Actief lid

Jul 12, 2012
    197
    0
    16
    In bed een muziekdoosje om in te slapen. Boven de box de mobiel van Tiny Love (klassieke deuntjes). Eén druk op de knop en hij blijft een kwartier aan, dan blijf je ook niet draaien, daar word je helemaal simpel van!

14. 7nov12

7nov12 Bekend lid

Sep 13, 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Boven de box met met muziek en beweging. Ook met felle kleuren want dat vinden kinderen juist leuk. Ze kunnen in t begin beter felle kleuren zien dan bijv grijs of wit

15. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

Jan 16, 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Boven bedje hier geen mobiel, bedje is om in te slapen, een mobiel werkt activerend dus totaal tegenstrijdig. Muziekdoosje oid bij bed kan weer wel naar mijn idee.

Wij hebben een mobiel van Tiny Love boven de box.
    Reden: je zet hem aan en hoeft hem niet om de 30 sec. op te winden mar blijft kwartier spelen.
    Hij heeft verschillende klassieke muziekjes die je er op de achtergrond prima bij kunt hebben in woonkamer (niet van die vreselijk blikkerige deuntjes).
    Geluid kun je aanpassen qua volume.
    Je kunt de mobiel ook laten draaien zonder muziek wanneer je er geen behoefte aan hebt.
    En ik vond hem gewoon heel erg leuk :D. Dochterlief ook, die heeft er enorm veel plezier van gehad. Ik kan niet wachten om hem voor beebje 2 ook weer te kunnen gebruiken :)

Deze hebben wij:
    http://www.babyplus.nl/media/artikelen/004336.jpg

16. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

Oct 18, 2011
    1,054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Boven de box, bed is om te slapen.

17. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

Oct 18, 2011
    1,054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    We hebben tiny love boven de box. Groot succes en een absolute aanrader. Tip, koop hem op marktplaats dat scheelt een hoop geld.

In bed een slaapdoosje met schemerlicht dat langzaam op de muziek uitgaat en klassieke muziek. Werkt hier erg goed. Gaat vanzelf uit en tegen die tijd slapen ze al.

18. Koon

Koon Niet meer actief

Hier ook een muziekdoosje bij het bedje. Duurt een halve minuut denk ik.
    Dat liedje liet ik hem iedere avond horen toen hij nog in mijn buik zat en nu hoort het nog steeds bij het slaapritueel.

19. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Koon dat hebben we ook :)) doe elke avond in bed bij buik en ga het straks vastknoppen aan de bedje en elke avond aanzetten als ze gaat slapen

Ik kan mij voorstellen dat tinylove en fisherprice leuk is voor baby's omdat het felle kleurtjes heeft maar helaas het is totaal niet onze smaak dus baby moet het meedoen met onze smaak haha :)

Vraag over spiraal was meer om te kijken wat het beste is om alvast te kopen en wat te vragen bij de kraambezoek. Dus spiraal ga ik dan vragen :)

bedankt iedereen voor ervaringen.

Share This Page