Temperatuur regeling

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Yuntje, Sep 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yuntje

Yuntje Bekend lid

Mar 16, 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Ik heb veel oude topics gevonden over dit onderwerp maar eigenlijk nog geen antwoord gehad op mijn vraag... dus bij deze.

Hoe kan ik aan mijn zoontje zien/voelen of hij misschien oververhit is?
    Stijgt dan automatisch zijn lichaamstemperatuur (dus is oververhitting gelijk aan koorts)

Moet ik nu 'al' weer gaan beginnen met het laten dragen van mutsjes...?

Hoe doen jullie dat? Zijn hoofdje voelt vaak warm aan maar zijn temp is dan normaal.... komt dit juist omdat de warmte weg gaat via het hoofd?
    Moet ik een mutsje op doen (buiten) als zijn hoofdje juist zo warm is of als zijn hoofdje koud voelt... moet ik alleen op de temp. letten en aan de hand daarvan het mutsje op doen?

Ik vind het maar lastig allemaal hoor!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Je kan het beste in het nekje voelen. Als dat goed aanvoelt, is het goed. Mutsje meenemen en eventueel op doen als je denkt dat hij het te koud heeft.

3. Yuntje

Yuntje Bekend lid

Mar 16, 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    oke, thnx voor de tip!

Maar hoe zit dat nou eigenlijk precies met dat warmte verlies? Ik bedoel hij heeft eigenlijk nooit een mutsje op gehad behalve de dag van zn geboorte.... oke daarna wel veel warme dagen gehad en zn temp was altijd goed...
    maar kan het dan zo zijn dat hij zich nu 'ineens' niet zelf warm kan houden?

Pfffff, ik snap er af en toe geen drol van, hahaha of ik denk gewoon te ver door...

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Weet niet hoe zwaar je kindje is, als ie met 36 weken geboren is, is het een ander verhaal dan met 41 weken ofzo.

Maar ik zou gewoon kijken naar je kindje en wat Snoopy zegt in het nekje voelen. Als je het idee krijgt dat je kindje het koud heeft, dekentje erbij. Maar nu ligt ie nog in de kinderwagen lijkt me en is zijn hoofdje wel uit de kou.

En liever te fris dan te heet lijkt mij persoonlijk. Lena heeft het vrij snel warm (zweten bij d'r rug en vooraan in haar nek) dus kleed haar juist niet te warm...

Tja er is denk ik geen standaard voor, behalve nekje voelen. Gewoon op je gevoel afgaan..

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Als het buiten kouder wordt, kan het lastiger voor hem zijn om zich warm te houden. Maar hij is ook alweer 2 maanden, dan gaat het waarschijnlijk al wat beter. Ligt ook aan het gewicht van je kindje, Eva had (en heeft nog steeds wel) een lekker isolerend vetlaagje ;).

Gewoon in de gaten houden en extra dekentje en mutsje meenemen en af en toe voelen.

6. Yuntje

Yuntje Bekend lid

Mar 16, 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    oke... mn gevoel....
    pfff die laat me soms wel eens een beetje in de steek door bepaalde onzekerheden!

M'n ukje heeft niet bepaald een lekker vetlaagje, hihih.... hij is redelijk op gewicht (hij was tijdje terug te licht ivm geen goede BV)
    maar ik ga dat nek'truukje' onthouden en steek maar een mutsje in mijn luiertas...

Je kan toch ook aan de voetjes voelen ofzoiets?

7. valhalla

Voetjes en handjes voelen vrij snel koud en zeggen weinig over of babietje het zelf warm of koud heeft geloof ik!

Anders neem je lekker een fleece dekentje mee (een katoenen fleece) en die kan je zo weghalen of extra instoppen toch? Joh tegen de tijd dat het echt koud wordt is je mannetje weer een stuk groter!

Als je uitgaat van wat je zelf draagt + een laagje extra zit je meestal ook goed. Dus extra vestje, hemdje of dekentje al naar gelang het seizoen... En met je instinct ga je de mist niet in hoor!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    De voetjes zijn geen goede graadmeter voor zijn lichaamstemperatuur. Als je hem geen sokken aan zou doen, heeft hij waarschijnlijk koude voeten, maar dat betekent niet dat zijn temperatuur te laag is.

Ik had in de luiertas altijd een mutsje en een extra omslagdoek.

9. Yuntje

Yuntje Bekend lid

Mar 16, 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    over het algemeen ligt hij idd onder een katoenen dekentje in de wagen....

Mmmm zin handjes zijn vaak koud maar dat had ik ook als baby zei mn moeder....
    geloof dat als de voetjes koud zijn dat de baby dan meer moeite heeft met warm worden.... net als bij ons (dat heb ik wel in ieder geval)

Nou dan ga ik mn instinct gewoon maar volgen he?! :D

Thnx voor je reacties! (soms word je gewoon gek van die 'onzekerheden')

10. valhalla

Ah joh das normaal vroeg me ook dingen af en dan lees je reacties van mensen en denk je 'die zijn slim' en denk je... ben ik nou zo dom... Sommige mensen lijken echt perfect maar het is maar net hoe veel je wil laten zien, volgens mij heeft iedereen bepaalde onzekerheden...

En na een maandje of wat kijk je terug en denk je: jeeej ik heb het best heel goed gedaan, mijn kindje is tevreden en blij en alles is in orde!

En iedereen zijn kindje is anders hoor en elke moeder is anders... Dus ik zou zeggen dekentje mee en alles komt goed!

Share This Page