Vraagje over kinderwagen (maxicosi mura)

Discussion in 'De babyuitzet' started by Iris89, Aug 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Hoi hoi!! :)

Ik ga binnenkort een nieuwe kinderwagen aanschaffen en ik heb mijn oog eigenlijk al een beetje laten vallen op de Maxi Cosi mura (botanic luxury)

Zijn er hier misschien vrouwen die ervaring hebben met deze kinderwagen? (Of misschien ook mensen die hem absoluut afraden en een andere aanraden.. ook welkom ;) )

En wat mij eigenlijk ook af vraag; Ik zag dat de mura 3 een 3 wieler is en de 4 dus een 4 wieler, maar eehh.. Wat is nou eigenlijk precies het verschil qua functionaliteit? Wat is "beter" ? :(

Alvast super bedankt! :D

2. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben hem ook aangeschaft, nog niet echt gebruikt alleen nog maar om de hond te laten wennen aan het lopen langs de kinderwagen.. ;)

Wij vonden in de winkel de driewieler lichter sturen als de vierwieler... En daarnaast vonden we de driewieler ook mooier als de vierwieler.

3. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben uiteindelijk de Mura3 gekocht. In de winkel zowel de Mura4 als Mura3 uitgeprobeerd. Volgens mijn vriend weinig verschil, ik vond de Mura3 wendbaarder en de Mura4 iets stabieler. Had zelf de Mura4 willen kopen, maar door een leuke aanbieding is het dus de 3 geworden. Ook niet erg, want het verschil was erg klein.

Qua functionaliteit kan ik je dus nog niks vertellen. Hebben zelf voor deze wagen gekozen omdat
    1. de kinderwagenbak wat hoger is
    2. de kinderwagenbak vrij lang is
    3. het onderstel erg klein op te vouwen is en in onze kleine auto in de achterbak past
    4. de duwstang verstelbaar is
    5. de prijs nog enigszins redelijk was.

Heb al wel gemerkt dat de wagen erg eenvoudig in- en uit te klappen is. Ideaal! Ook de bak en het zitje erop zetten is een eitje. En doordat er automatisch adapters voor de maxi cosi bij zitten, is dat er dus ook eenvoudig op te bevestigen (kinderwagenbak bevestig je ook op de adapters, waardoor je deze er dus in het begin op kan laten zitten)

Ik kijk trouwens voor heel veel dingen die we aan willen schaffen op kieskeurig.nl Kan je gebruikerservaringen lezen, erg handig!

4. fam

fam Actief lid

Jul 1, 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb de mc mura4 inmiddels 2 jaar in gebruik en ben uitermate tevreden. Voordeel is grote bak waardoor mijn zoon tot ruim 7 maanden in de bak kon liggen. Hij is stabiel en wendbaar en goed op te klappen.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier een mura 3 en ik vind het een super wagen ;)

6. dagdroom

dagdroom Bekend lid

Jul 30, 2009
    598
    0
    0
    Hier een mura 4 en bevalt erg goed!

Gisteren door het bos gewandeld en dat kan ie ook prima aan. En omdat ons meisje vrij lang is ben ik erg blij met de grote bak.

7. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    wij hebben de mura 4. Voor de Mura gekozen ivm met grote bak, goed voor off the road, stevig, duwstang die je kan verlengen, buggy zitje wat 2 kanten op kan en plat.
    Wij zijn voor de 4 gegaan, die is wat stabieler en aangezien wij veel wandelen door bos, duin en heide is dat voor ons makkelijker.

8. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Wij zijn ook voor de mura 4 gegaan. Hij zit alleen nog in de doos, dus nog niet echt uit kunnen proberen.

De belangrijkste dingen waren voor mij:

- goed off the road kunnen. Wij hebben een hond, dus ik wil wel gewoon lekker kunnen wandelen

- hij is niet te laag, vriend is namelijk vrij groot

- en het meest belangrijkste was voor mij het gewicht en de manier van opvouwen. Ik zal 2 trappen ermee afmoeten dus een kinderwagen die niet mega zwaar is en makkelijk opgevouwen kan worden, was hier erg belangrijk.

De 4 leek mij ook stabieler dan de 3, daarom voor de 4 gekozen.

9. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

May 30, 2006
    1,356
    0
    0
    Tsja, alles is eigenlijk al gezegd! Ik sluit me er helemaal bij aan;).
    Na bijna 2 jaar ben ik nog steeds fan van de Mura, ik had me ècht geen betere wagen kunnen wensen! Wij hebben trouwens gekozen voor de Mura 4, omdat hij idd qua gevoel wat stabieler is dan de Mura 3.

10. stephanie24

stephanie24 VIP lid

Jul 22, 2008
    5,375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Wij hadden de Mura 4 en met pijn in m'n hart heb ik hem verkocht omdat er een duowagen moest komen.
    Een echte aanrader dus!
    Rijdt heel fijn, grote bak en fijn kinderzitje, makkelijk om te bouwen en klein op te vouwen.

11. Marise

Marise Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    1,588
    1
    0
    Ik heb de mura 4 besteld :D nu nog wachten op de levering!

12. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,326
    0
    0
    Hier de mura 3. Bevalt supergoed. Wij hebben voor de 3 gekozen, omdat ik niet veel verschil merkte qua stabiliteit en met name met het zitje erop vind ik de 3 veel mooier en sportiever om te zien dan de 4.

13. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook de Mura 3 gekocht en volop in gebruik inmiddels!
    Hier ga je zeker geen miskoop mee doen hoor!
    Alle voordelen zijn al genoemd en die kloppen ook volledig!

Als ik iets nadeligs zou moeten zeggen dan is de mura 4 misschien bij het op-en afgaan van stoepranden en in- uitstappen in bussen wat stabieler. Maar dat doe je toch altijd met beleid, hij zal echt niet over de kop gaan ;)
    Nadeel bij ons is dat het dekje en de klamboe moeilijk inritsbaar zijn, is even gepriegel.

Maar hij heeft echt een lange bak en is in verhouding breder dan andere kinderwagenbakken. Hij is lekker hoog, maar niet zo hoog als de Stokke, maar niet zo laag als de bugaboo ( hoe kom je bij deze in vredesnaam bij het boodschappenbakje)

Succes met het maken van je keuze en veel plezier met het gebruik!!

14. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier een Mura 3 en is hartstikke stabiel. Zou hem niet omver krijgen al had ik het graag. Als het zitje erop staat zit het gewicht laag en de wagen is vrij breed (wielen staan ver uit elkaar) waardoor hij super stabiel is.
    Ik vind de Mura 3 er gewoon leuker uitzien dan de 4. Vriendin van mij heeft de 4 en die vindt die weer fijner. Gewoon even proberen in de winkel dus.

15. staffies

staffies Bekend lid

Sep 21, 2009
    551
    0
    0
    emmen
    wij hebben de mura 4 besteld :D

16. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben 'm ook besteld en krijgen 'm 1 september!
    Ik ben voorde wagen gevallen ivm het uiterlijk: vind het gewoon een mooi ding! Maar wij hadden ook wel degelijk eisen:
    -4 wielen
    -allen grote wielen
    -hoge duwstang (verstelbaar)
    -grote reiswieg
    -zitgedeelte moet bijna helemaal plat gelegd kunnen worden (en niet als totale stoel achterovergeklapt worden.)
    En dat heeft deze allemaal.

Dat de bak vrij hoog is zoals hierboven staat, vind ik niet. Als je kijkt naar de mutsy (was eventueel ook een optie voor ons): die is veel hoger!
    Ik vind dat de mutsy en de mura qua vorm en mogelijkheden dicht bij elkaar komen. Maar uiteindelijk zijn we toch voor de mura gegaan, omdat we die toch echt veel mooier vonden!

17. sunshine1976

Sep 14, 2009
    1,131
    0
    0
    NULL
    NULL
    nog een groot voordeel vind ik zelf van de mura3 is dat hij wendbaarder is dan de 4. En hij is beter in een hoekje te plaatsen dan de mura 4, doordat hij maar 1 wiel aan de voorkant heeft.

18. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Onwijs bedankt voor alle reacties. :) We hebben gisteren maar gewoon de wagen besteld, (de mura 4 is het geworden) en vandaag al binnen. :$

Nouja alleen de wagen en het zitje, de bak komt denk ik morgen binnen.

Maar jeetje wat een prachtding, ben er helemaal weg van haha! :D

liefs! xxx

19. misa

misa Niet meer actief

Leukleukleuk!!

20. sunshine1976

Sep 14, 2009
    1,131
    0
    0
    NULL