Ervaringen TENS?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Dreamer29, 25 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Wie heeft er bij de bevalling gebruik gemaakt van een TENS? En wat zijn je ervaringen hiermee?

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik had hem ook en vond hem fijn.

De eerste vier uur heb ik hem gebruikt alleen toen stond hij al op de hoogste stand, die je normaal bij de persweeen gebruikt. Dus dat was best vervelend. In de auto naar het zh nog gebruikt en in het ziekenhuis toen alles was aangesloten (ruggeprik enzo) maar ik was hem al gauw zat toen haha met al die draadjes.

Ik denk alleen niet dat ik hem weer zal doen, omdat ik vond dat ik hem te snel op de hoogste stand moest doen. De volgende keer (als die al komt) ga ik wel in bad liggen.

3. HvO

HvO Niet meer actief

Ik lees mee!! Wil liever geen medicijnen of ruggeprik.

Dreamer29 vindt dit leuk.
  4. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ja, ik heb hem gebruikt!
    Ik vond het erg fijn. Hij kan niet de pijn echt wegnemen maar wel zorgen dat je de pijn beter aankan. Het kan je helpen om genoeg endorfine aan te maken door hem al snel in het proces aan te zetten. Alleen gebruik je dan nog de lagere stand.
    Ik vond het vooral fijn om de focus te verplaatsten van die helse pijn naar een ander gevoel, dat gevoel is lastig te omschrijven. Het is een raar iets, bijna irritant, maar daardoor ook fijn, wat ik graag wilde voelen in plaats van de wee.
    :roflmao:.
    Als tip kreeg ik om de plakkers vantevoren al eens op je arm te plakken om te ervaren hoe het voelt. Het is namelijk echt heel raar. Waarschijnlijk denk je dan ook 'ieuw, wat is dit?' , maar het hielp wel voor toen het voor het echt was om het al te hebben gevoeld.
    Ik heb hem overigens per ongeluk twee keer uitgedrukt ipv op de boostknop te drukken. Toen ervaarde ik dus heel goed dat ik dat gevoel juist nodig had. De stroomstootjes vielen toen weg en dat vond ik heel erg vervelend.
    Ik zou hem zelf zo weer gebruiken

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb hem gebruikt bij de 2e bevalling. 1e was 1 grote hel met ruggenprik enz en ik was echt als de dood voor de volgende bevalling en de pijn.

Het is belangrijk dat je hem al opplakt EN gebruikt bij de start van de weeën. Dan kan je lichaam er aan wennen en alvast endorfines aanmaken. Dus ermee beginnen als weeën nog eigenlijk zonder tens prima te doen zijn. Veel mensen gebruiken hem pas als de weeën pijnlijk worden en dat is eigenlijk te laat. Dan werkt hij op een gegeven moment niet meer of op de hoogste stand.
    Ik vond het een super ding. Beetje irritant gevoel. Ken je het prikkeldraad effect als iemand vel van je arm even omdraaid? Of duizenden miertjes die over je rug lopen.
    Ik had in het begin een beetje moeite met het op tijd op de knop drukken. Ik drukte op top van de wee en dan ben je te laat. Op een gegeven moment had ik de slag te pakken en drukte ik op tijd. Het gaf mij een heel gerust gevoel dat ik de controle had over de pijn. De prikkels leiden af van de pijn. Ik kan eerlijk zeggen dat ik bijna geen pijn had. Toen het wel gevoelig werd bleek ik al 9 cm te hebben. Ik heb tijdens persen ook nog een paar x op de knop geramd . Ik was echt relaxted, heb echt geen 1x gekreund, geschreeuwd of auw geroepen en zei na dr geboorte meteen dat ik het nog eens ging doeno_O

Noushka vindt dit leuk.
  6. miso

miso Lid

8 nov 2014
    10
    1
    3
    NULL
    NULL
    Jup hier ook bij de tweede bevalling gebruikt. Wat een verlichting vergeleken met de eerste. Niet in de zin van helemaal geen pijn. Moest zelfs braken tijdens bevalling, maar het haalde wel de scherpe randjes van de pijn af. En geeft je inderdaad een gevoel van controle. Waardoor ik nog in mn kraamweek aan mijn man vroeg of we toch niet voor een derde zullen gaan, die me uiteraard voor gek verklaarde :D

7. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ik heb hem nu in huis voor de 2e. Hebben jullie hem gebruikt voor alleen rug weeen of überhaupt tijdens de weeen?
    Ik heb het idd uitgeprobeerd op Mn arm, voelt beetje gek kriebelend, waarbij ik me amper kon voorstellen dat het verlichting geeft tijdens weeen! Maar ga het zeker proberen als ik de verhalen hier zo hoor.
    En dus meteen beginnen niet wachten tot heftige weeen begrijp ik.

8. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Dankjewel voor het delen van jullie ervaringen! Inmiddels ontdekt dat ik vanuit mijn verzekering een bedrag vergoed krijgt hiervoor, dus ik ben wel van plan er eentje te gaan gebruiken.

Op internet las ik al dat er verschillende merken/soorten zijn, welke hebben jullie gebruikt?
    En hebben jullie deze gehuurd of zelf aangeschaft?

9. Gruffalo

Gruffalo Niet meer actief

Ik ben wat minder positief. Maar misschien moet je hem gewoon niet te lang gebruiken ofzo. Mijn eerste bevalling duurde 21 uur en na ongeveer 15 uur werd ik gek van dat prikkelende gevoel. Het begon gewoon pijn te doen en maskeerde toen de weeën niet meer. Dus had ik weeënpijn en Tens irritatie :)
    Tweede keer wilde ik hem dus niet meer gebruiken. Maar je kan het altijd uitproberen natuurlijk. De ene mens is de andere niet. Misschien vind jij het wel fijn!

10. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    Ik heb hem ook aangeschaft en ben heel benieuwd! Hier gewoon via marktplaats voor 50 euro, zo goed als nieuw! Dus misschien als tip: kijk eerst eens op marktplaats!

11. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik heb hem ook tijdens het persen aangehad. Baby lag al op mn buik toen ik doorhad dat dat ding nog stond te loeien :roflmao:.

Ik heb hem overigens geleend gehad.
    Die van www.geboortetens.nl had ik.
    Maar ook dat heb je weer verschillende.
    En ik had buikweeën, dus ook daar werkt het bij.

12. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Dat kan ik me eerlijk gezegd wel voorstellen ja na zoveel uur, dat je hem dan beu begint te worden.
    Bij de bevalling waarbij ik hem heb gebruikt heeft ie maar twee uur hoeven werken, en vrijwel direct aan het begin op geplakt. :oops:

13. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Dreamer29 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina