Op dit moment werk ik 2 dagen in de kinderopvang. Aangezien het niet heel goed gaat in kinderopvangland was ik aan het kijken of ik weer de zorg in zou kunnen. De reden dat ik uit de zorg was gegaan was de onregelmatigheid. Nu had ik een mail gestuurd met de vraag of ik 3 vaste dagen zou kunnen werken en geen weekenden en feestdagen. Na een paar dagen een mail of ik mijn cv wilde doorsturen en een paar dagen daarna een telefoontje dat het waarschijnlijk wel mogelijk was op een afdeling. Nu heb ik aanstaande vrijdag al een gesprek gepland staan en vind het erg spannend. De leidinggevende gaf aan dat ik in een luxe positie zit omdat ze al zo'n 8 maanden op zoek zijn. Er zijn daar zelfs nog doorgroeimogelijkheden. Vind het spannend, ook omdat ik nu een vast contract heb en het op zich erg naar mijn zin heb en leuke collega's. Maar in de functie waarin ik zou komen te werken zit veel meer uitdaging. Wilde het even kwijt haha..
Spannend!! Ook ik werk in de kinderopvang en ook bij mij gaat het slecht dus heb gesolliciteerd in de gehandicaptenzorg. Erg jammer maar ook meer doorgroeimogelijkheden voor mij! Succes vrijdag!!!
Mag ik vragen waar je naar gesolliciteerd hebt, in de regio Utrecht neem ik aan? Een verpleeghuis? Om geen weekenden en feestdagen meer te werken lijkt me ideaal, ik hoop dat je gesprek positief zal zijn!
Succes vrijdag, ik vind het ook altijd eng van baan te wisselen maar je zit momenteel wel in een hele moeilijke branche.
Ik bedoel het niet lullig, maar als jij de weekenden en feestdagen niet werkt, dan kan de rest van de collega's (die op deze dagen ook graag bij hun gezin zijn) daar dus voor opdraaien. Weet niet of je er heel populair van wordt....
Dat is dan toch niet haar probleem? Er zijn ook genoeg mensen die juist alleen maar de weekenden en feestdagen willen of kunnen werken.
Dan heb je ontzettend veel geluk gehad! Wie in deze tijd als werkgever al 8 maanden opzoek is naar iemand, doet volgens mij iets niet goed. Succes!
Mijn idee. Vooral in de zorg moet je erg flexibel zijn. Dat je met deze eisen aan een baan komt, dan heb je echt giga mazzel!
Ze heeft er toch om gevraagd? Ik had ook een collega die op zaterdag om vier uur wilde stoppen, terwijl we tot zes werkten. Tja, ik heb er nooit aan gedacht om dat te vragen/eisen.... Alleen maar luxe als je dat voor elkaar krijgt
Daantje2011, ze gaat het ook eerst overleggen hoor in het team. Ze zei dat het team kon kiezen of zo door blijven gaan met 2 personeelsleden minder als evv-er of mij erbij in elk geval voor 3 dagen. Ze kunnen dan later echt niet moeilijk gaan doen omdat het zelf op de afdeling is gevraagd. Ik laat het ook zeker allemaal vastleggen in mijn contract mocht het doorgaan.