Ik weet niet waar ik moet beginnen. Het komt er op neer dat ik onze buurman, en vriend, vandaag dood heb gevonden in zijn huis. Afgelopen jaar veel zorgen om hem gehad, veel met hem meegemaakt, veel geholpen en veel contact. En daar lag hij vanavond dood in zijn bed. Ik vertrouwde het niet, nadat ik hem vanochtend zag wankelen. Deur deed hij niet open ( sleutel zat aan de andere kant ), nam zijn telefoon niet op, whatsapp reageerde hij niet op. Dus uiteindelijk vanavond, met sleutel, achterom gegaan. Stomstomstom om alleen te gaan, maar goed, had dit niet verwacht. Hebben in het verleden al een paar keer de ambulance moeten bellen ivm coma na alcohol. En nu is hij dood. Ik zag hem liggen, zijn arm helemaal zwart, en heb direct 112 gebeld. Die zei dat ik moest gaan reanimeren, maar ik zei nee. Hij is dood, dat doe ik niet. Ik wil mezelf dat niet aan doen. En ik kon het ook echt niet. Ik ben niet zo paniekerig maar ik kon het echt niet. Mijn man was 1 minuten later thuis, die is boven gaan kijken en zag het ook direct. Nog geen 30 seconde later was daar de eerste ambulance medewerker die even verderop woont. Kort daarna nog 25 andere stadbewoners met een AED maar het was allemaal al veel te laat. En nu zit ik op de bank, mijn broertje is direct gekomen. Mijn man is er natuurlijk en ik alle ( zeer betrokken ) buren zijn langs geweest. Maar ik voel me raar. Beetje wazig. Hoofdpijn, lichaam doet zeer, ik ben misselijk. Ook boos, hoe vaak wij hebben aangegeven dat dit fout zou gaan, en niemand die wat deed. Morgen maar even langs de huisarts.
Heftig! Heel veel sterkte met de verwerking van deze vreselijke ervaring en het verlies van jullie vriend!
Ohnee!! Wat heftig zeg. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar vind het echt verschrikkelijk voor je! Heel veel sterkte!
Wat heftig!!!! Dat gaat je absoluut niet in je koude kleren zitten en volgens mij ben jij in schok nu en heb je daar de lichamelijke klachten door. Heel goed dat je morgen naar de ha gaat, hier heb je waarschijnlijk hulp bij nodig. Veel sterkte!!
Bah wat heftig zeg! Zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten. Praat er goed over en verstandig dat je naar de dokter gaar morgen.
Heftig meis.. Dit zal inderdaad even tijd kosten voor het van je netvlies af is. Niet vreemd dat je je zo voelt dus! Sterkte!
Aaahhh wat heftig voor je zeg! Sterkte met het verlies en met het verwerken. Goed dat je even langs de ha gaat, die kan je verwijzen naar de hulp die je nodig hebt. Digi-knuffel!
Verschrikkelijk! Gecondoleerd, en veel sterkte toegewenst! Ik hoop dat je een beetje kunt slapen vanavond. xx