Plannen om slaapritme baby heen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amy81, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Die hazenslaapjes herken ik zeker, maar als je kindje echt snel overprikkeld raakt (hoogreactief is de term voor echt zwaardere gevallen), merk je dat echt wel. Dan huilen ze veel sneller, schrikken veel, kunnen niet goed omgaan met een verandering...

Dat ze om zich heen ligt te kijken in bed is dus heel goed nieuws, en de rest komt ook wel. In mijn ervaring werd het na 4,5 maand opeens veel makkelijker.

2. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ga ik ff een portie geduld èn vertrouwen oefenen:)

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Mijn kinderen sliepen ook altijd wel in de auto (op een korte periode na waarin onze jongste überhaupt niet kon liggen zonder pijn...).

Ik ging altijd weg zo'n 10 minuten na een flesje. En dan vielen ze dus vaak in slaap in de auto. Dan was ik ergens, en als ik merkte dat ze moe werden, maar daar niet konden slapen, ging ik weer naar huis en sliepen ze hopelijk onderweg naar huis weer.

En idd het slapen zal steeds beter gaan! Mijn ervaring is met een maand of 3!

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Werkten bij beide kinderen niet.
    Mijn dochter had heel veel behoeftes aan de RR&R, en als ze buiten haar ritme om (en dan geen ritme van op de klok kijken) naar bed werd gebracht, of ergens ander slapen, had ik daar letterlijk dagen last van.
    Zolang we de RR&R erin hielden was ze super makkelijk, en sliep ze als een os.

Mijn zoontje is letterlijk een drama met slapen (überhaupt heeft hij heel veel gehuild en moppert nog steeds veel). Sinds een maand gaat het beter, en kan hij overdag eindelijk wat langer slapen als 45 minuten en is niet meer de hele nacht aan het spoken.
    Slapen in de wandelwagen = krijssen, slapen in de cosi in de auto als ik mazzel heb, in slaap wiegen werkt voor geen meter, en als het al lukt krijgt ik hem niet weg gelegd en is anders binnen 10 minuten weer wakker (mist de warmte en mijn hartslag).

Ik dacht ook altijd dat de ouders aan het miepen waren als ze beweerde dat hun baby nergens anders sliep, nou daar ben ik heeeeeeeeeeeel hard van terug gekomen.
    Mensen vinden ook nog wel eens dat ik miep met mijn kinderen, maar ik zit met kinderen die over de zeik zijn en niet slapen, hun niet. Dan maar een miep en kinderen die goed slapen, dan een lekkere soepele mama, maar die kinderen heeft die over de zeik zijn.

5. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Nee ze ligt dan gewoon te kijken. Vind ze veeeel interessanter haha.
    Ze heeft altijd een raar ritme gehad. Ik zit er verder niet mee, maar t is wel lastig plannen. Ik zeg altijd maar met afspraken: ik bel je wel als ze wakker is :p
    Ook vond ik het lastig toen ze kleiner was n de wagen, ik kan dr niet in laten liggen, omdat ik trap opmoet. Dan wordt ze wakker en boos!

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Je hebt helemaal gelijk! Als ik een kind had dat uit zn ritme zou raken van zulke dingen zou ik het ook niet doen, lekker boeiend als ze je een zeur miep vinden. Hun zitten niet met een ongelukkig kindje dat overstuur is.

Ik hoop niet dat je uit mijn reactie op maakt dat ik je een miep vindt! Dat is zeker niet het geval. Ik snap dat niet alle kindje zo makkelijk zijn en ik zou ook zeker net als jou handelen in jouw situatie....

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0

Als hij zn niet slaap dag heeft dan blijft hij ook rond kijken in de wagen hoor. En als ik dan stil ga staan gaat hij protesteren, haha.

Maar ik denk dat ik ermoverdag geen ritme in ga krijgen wat betreft slaapjes. Dat is per dag zo verschillend. Ik laat het hem zelf bepalen overdag en snachts slaat hij klokkie rond dus ik ben tevreden :D

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Dat maak ik absoluut niet op uit je reactie. Het is juist fijn dat je zo'n makkelijke baby hebt.
    Lekker van genieten!!!

9. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tot twee weken geleden sliep ons meisje overdag helemaal niet op hazeslaapjes na. Ik loop bij de kinderarts en had haar dit verteld, zij zei mij dat ik maar 2x per dag moest wandelen. Ondanks dat dit nooit helemaal waar te maken valt gaf het mij wel een doel. Voorheen werd ik 's ochtends wakker en dacht ik na de voeding echt 'oke, wat nu?', ik probeerde haar weg te leggen, dit werd steevast krijsen dus dan hup de maxicosi in en wandelen! Nu accepteert ze net haar bedje en ben ik al blij wanneer ze 1x per dag hierin slaapt, hopelijk komt het uiteindelijk goed: als je mij 2 weken geleden had gezegd dat ze nu zonder krijsen naar bed kan worden gebracht had ik het ook nooit geloofd dus wie weet wat er nog komen gaat...!

Afspraken buiten de deur blijft lastig vind ik, maar goed, ik ben geneigd om haar van enige vorm van prikkels te onthouden maar dat is ook niet slim: ze zal er toch een beetje mee in aanraking moeten komen wil ze de wereld aan kunnen: al ben ik extreem geneigd haar te koesteren en te beschermen. Tsja, het is echt evenwicht zoeken en blijven zoeken naar ritme!

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Amy81, is een draagdoek niets voor je? Dan ben je wat mobieler en kan je meisje wennen aan de prikkels, maar is ze toch dicht bij jou en veilig en geborgen.
    Hier is het een uitkomst!

11. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Mijn dochter is nu 8 weken en ik ben er erg strikt in. Ik plan zeer zorgvuldig zelfs naar de winkel. En t liefst blijf ik thuis met haar. Ze kan er niet tegen en raakt van weg gaan overstuur. En ik vind t te zielig om dit haar aan te doen.

Maar ieder kindje is anders, mijn oudste nam ik overal mee naar toe en die had nergens last van.

Je moet doen wat bij je kleintje past.

12. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    ze heeft nog zolang de tijd om aan prikkels te wennen, dat komt later allemaal wel.

Bovendien is het juist goed dat je lekker thuis blijft, zo'n jonge baby is ook niet echt op z'n plaats in drukke winkels/supermarkten/winkelcentra midden in het griepseizoen.
    Aangezien griep levensgevaarlijk kan zijn, en al helemaal voor zulke jonge kindjes zonder enige vorm van weerstand.

13. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dit vind ik watver gezocht. Mag hopen dat je mensen niet de kinderwagen in laat hoesten.....

14. Koon

Koon Niet meer actief

Ik plan ook afspraken om de slaapjes heen, maar niet heel krampachtig. Ik doe er wel mijn uiterste best voor, maar soms moet ik hem ook midden in zijn slaapje ophalen bij de gastouder, of moeten we iets eerder vertrekken naar een verjaardag bijvoorbeeld.

Boodschappen doet een van ons in het weekend.
    Wandelen doe ik wel regelmatig en meestal gelijk na de fles.
    Zo ook op visite. Alles klaar in de auto voor hij wakker is, wakker worden, flesje geven en gelijk gaan.

Hij heeft er niet veel last van als het wat anders gaat dan anders, maar ik vind het niet erg om mijn ritme aan de zijne aan te passen.

Overigens was ons zoontje de eerste 3 maanden wel erg onrustig en niet zo'n hele goede slaper. Ik vroeg vriendinnen bij mij te komen, iedereen hield daar rekening mee. En áls ik dan wel ergens heen ging, was dat altijd dichtbij (max 10 min rijden) en de afspraak stond altijd onder voorbehoud. Gaf mezelf meer lucht, als het niet ging dan verzette ik de afspraak.

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik merk dat ik de jongste nog het liefst thuis houd zodat ze gewoon lekker kan slapen. Dat gaat nu eindelijk wat beter.
    Maar laatst op visite geweest en dan neem ik een slaaptentje mee. Ze houdt het nl. maar een uur vol en in de auto slaapt ze meestal niet, dan zit ik er net en moet ze weer slapen. Dat doet ze niet op schoot en als het maar goed donker is en ik de cd meeneem waar ze altijd mee slaapt, slaapt ze zo.
    Zaterdag even met beide meiden naar een beurs geweest en dat ging ook heel goed. Ze zat lekker rond te kijken in de draagzak, toen ze het zat werd hebben we even wat gegeten en heeft ze gedronken, daarna in de auto geslapen, thuis nog even een slokkie en vervolgens sliep ze de hele middag.
    Ik probeer er hier wel om te denken dat ik max. 1x per dag met haar weg ga en niet te vaak achter elkaar. Ze is erg gevoelig voor prikkels en ik hou er nu liever een beetje de rust in na de eerste onrustige maanden.
    Ik ga meestal weg als ze heeft geslapen, zonodig maak ik haar dan wakker.

16. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Een draagdoek heb ik inderdaad maar dit vind ze ook helemaal niks, helaas. Het lastige is dat ik nu voor mijn gevoel een kleeeeein beetje ritme vind maar afspraken buiten de deur maar ook de creche gaan dit weer overhoop halen. Wanneer ze nu zo makkelijk was dat ze overal sliep zou het niks uitmaken maar ja, dat doet ze dus niet. Ik ken zo'n slaaptentje trouwens niet, ga ik es effe op googelen!

17. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Hier net zo, overdag weinig en dan van 20:00 tot 07:00.

Ze raakt soms wel overstuur als ze moe is en het te druk is, dan zoekennwe de afzondering even op.

18. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier ook weleens een uurtje voor de laatste fles al moe. Hij wordt dan wat huilerig en jammerig. Meestal gaan we dan een half uurtje met hem door de kamer lopen en geven de fles een half uurtje eerder zodat hij lekker naar bed kan.

19. misa

misa Niet meer actief

Ik plan bijna altijd om de slaapjes heen. Ik heb een slechte slaper dus vind het erg belangrijk dat ze die niet ook nig eens overslaat. Ik spreek vaak af dat de precieze tijd nog onduidelijk is en dat ik wel app of sms als ik vertrek. Hier slaapt ze wel ergens anders, dus ik neem ook altijd de reiswieg mee.
    Ik zou je gevoel hierin vogen. Misschien soms wel een afspraak en verder niet te veel de eerste tijd, om je kindje de kans te geven in eengoed ritme te komen.
    Maar ook niet te vee afzeggen, want ik weet dat je ook niet gelukkiger wordt tussen 4 muren... ;)

20. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    ik plan 1 ding op een dag. dat geeft rust. als het een drukke dag geweest is de volgende dag thuis.
    tussen de middag slaapt ze altijd in bed thuis.
    haar ochtend slaapje is weleens onderweg of in de kinderwagen maar hier is het afspreken tussen 13-16 gewoon niet en savonds hebben we er 1 keer meegenomen en in het campingbedje gehad op een verjaardag dit ging goed maar daar maken we geen gewoonte van.
    ik houdt al een hele tijd een schema slapen en eten bij. dan ontdek en herken je een patroon misschien helpt het om daarin vastigheid te krijgen (na een maand zie je vaak wel vaste dingen terug komen) zo hebben we hier ritme erin gekregen..
    sterkte

Deel Deze Pagina