Planning avondeten, hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Barocky, 4 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Ik heb dit "probleem" 2 dagen in de week. Ik haal Beau op van het kdv en dan zijn we tegen 18.00 uur thuis. We knuffelen en spelen eerst heel even. Dan schil ik een aardappel voor hem en kook die. Groente heb ik altijd ingevroren in de vriezer. Voor mezelf maak ik dan vaak iets simpels als een salade of ik heb de dag er voor al iets gemaakt. Terwijl het eten op staat heb ik nog tijd om wat aandacht te geven. We eten dan tegen 18.30 uur.
    Daarna is het snel douchen en naar bed.
    Bij erge honger krijgt hij vaak iets van een halve soepstengel.
    Ik ben alleen door de week met Beau dus dat is best hectisch rond etenstijd maar wel te doen.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier is het ook hectisch als ik ga koken en m'n knul is wakker hoor!
    Maar ik ben de hele dag thuis, dus kook 's middags als hij slaapt.

Misschien op zondag een en ander koken wat je alleen nog maar op hoeft te warmen?

3. tulip

tulip Niet meer actief

Ik weet niet hoeveel je werkt, ik maar 2 dagen, dus das te overzien. Ik werk op donderdag en vrijdag, op vrijdag eten we frietjes of stokbrood met soep. Das dus niet echt koken en het eten voor donderdag maak ik op woensdag. We hoeven het dus alleen op te warmen. Ik werk op donderdag tot 6 uur, dus wij eten om half 7, anders om 6 uur meestal. Ik heb ook vaak nog macaroni, roerbakmie of nasi in de vriezer zitten, van een grote pan eten we 2 keer, dus dan hoef ik alleen iets te ontdooien, zet het dan woensdagavond in de koelkast om te ontdooien.

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

@elfje: hhhahahaa nee joh ik sta niet met de koelkast deur te zwaaien hahahaa ik zie mezelf al staan. maddox doet dat. als ik de koelkast even opentrek gaat hij met de deur spelen.

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    maandag en woensdag zijn we om half 7 thuis
    meestal heb ik al het eten op die dagen voorbereid.
    rond half 8 gaat ze dan toch haar bedje in
    andere dagen eten we rond 6 uur dan is mijn man thuis
    ze weet trouwens niet beter

6. Hester

Hester Niet meer actief

Heb weinig tijd, dus heb de overige reacties helemaal niet gelezen, maar wilde zeggen dat ik me helemaal herken in je verhaal! Daarbij komt dat ik ook nog eens absoluut niet koken kan en geen idee heb wat ik op tafel zou moeten zetten :(

DE OPLOSSING voor ons is dat ons kindje op het KDV eet!
    Sinds hij daar eet, is de rust hier 's avonds helemaal terug.
    Zodra we thuis komen rond 18:15 uur, heb ik tijd om met hem te spelen, in bad te doen etc. Daarna eet ik zelf iets snels (da's het enige nadeel: kan me niet eens herinneren waneer ik voor het laatst gekookt heb :)), rond 19:30 uur komt papa thuis, nog even tijd met zijn drieën en dan gaat kindje slapen en hebben papa en mama tijd om de dag door te nemen.

Zo gaat dat hier en werkt perfect. Tevens eet hij op het KDV veel beter dan thuis door de groepsdruk.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Voor ons is het niet zo hectisch, omdat ik altijd wel op tijd thuis ben, maar sinds Eva niet meer slaapt 's middags moeten we wel op tijd eten omdat ze op tijd naar bed moet om genoeg slaap te krijgen. Helemaal niets voor ons, we aten eerst om 18:30 of 19u, maar dat is nu echt te laat, helaas, we proberen nu om 17:30/18 u te eten, Lisa is dan naar bed tot ongeveer 18:30-19u en dan zijn wij klaar met eten, even spelen nog/in bad en dan naar bed.
    Wij houden het eten altijd erg simpel, culinaire hoogstandjes komen wel weer als de kinderen ouder zijn ;). Dus aardappelen/rijst/pasta met groente (vers) en vlees. Aardappelpartjes vaak uit de vriezer, lekker makkelijk :). Binnen een half uur is het eten klaar en zitten we aan tafel. En tijdens het koken ligt het er een beetje aan hoe het loopt, maar meestal doen we alles een beetje samen en Eva loopt wat heen en weer tussen keuken en woonkamer en Lisa vermaakt zich wel :)

8. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Als ik moet werken (3 dagen) kook meestal de avond van te voren of ik zorg dat er wat in de vriezer zit. Maak altijd voor de kleine wat extra porties dus heb altijd nog wel een kliekje. Vindt het wel belangrijk dat we met zijn allen, of ieder geval samen, aan tafel zit. Merk dan ook dat het eten wat relaxter gaat. Mama een hapje, kleine een hapje ('en tussendoor zelf ook nog stukjes pakken want ik kan het al zelf hoor!!'). Daarna gaat een van ons met de kleine badderen en ruimt de ander op en gaat weer koken. Beetje de omgekeerd wereld, maar het werkt wel. Straks als ze wat ouder is denk ik dat ze wel wat meer geduld op kan brengen om nog even te wachten totdat ik klaar ben met koken.
    Als ik vrij ben kook ik als ze slaapt of als ze in de box aan het spelen is

9. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Ik werk 32 uur in de week en mijn man werkt in de zorg en dus onregelmatig. Doordeweeks zeker 2 late diensten. Dan is het behoorlijk hectisch!! Ik kom rond 17:45u thuis met de kleine en dan geef ik hem zijn hapje wat ik de avond van te voren al uit de diepvries heb gehaald. Ff spelen en knuffelen met hem en dan gaan we samen de honden uitlaten. Dan is het vaak al 19:00u als we terug komen. Dan ga ik hem ff lekker douchen en dan de fles en hupsakee naar bed. Dan pas kan ik voor mezelf eten koken. Ja ik weet veel te laat maar ja ik weet niet hoe ik het anders moet doen. Als mijn man thuis is dan gaat de een koken als de ander de kleine zijn hapje geeft en zijn de honden vaak al uitgelaten. Dat scheelt mij echt enorm veel tijd. Nu kan dit nog zo maar als hij straks met de pot mee gaat eten weet ik ook nog niet hoe ik dat op moet lossen. Maar ach dat zie ik dan wel weer ;)

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Als ik thuis ben begin ik met het avondeten als onze meid op bed ligt (alvast aardappels en groente schillen en evt koken..).
    Ik werk 3 dagen, maar op maandag is onze meid bij oma (heel relaxed dus voor moeders..). De andere dagen komen mijn dochter en ik rond half 6 thuis. Ik maak dan altijd iets makkelijks, frietjes, soep met brood, maccaroni.. Binnen 20 minuten staat het op tafel. Onze meid kan die tijd meestal redelijk overbruggen, door te spelen, knuffelen met poohbeer (die ze dan de hele dag niet gezien heeft..), kleuren. Rond 6 uur gaan we eten. Ze eet inmiddels ook zelf, af en toe geef ik een hapje. Rond half 7 zijn we klaar met eten. Dan gaat ze nog wat spelen, bv bumba kijken zodat ik kan opruimen. In bad (niet elke avond), rond 8 uur flesje en dan naar bed.
    Toen ze wat jonger was, was ze vaak zo moe van het kdv dat ze om half 6 nog een uurtje ging slapen. Dan kon ik zelf vlug eten en rond half 7 gaf ik onze dochter te eten.

Dit is trouwens als mijn vriend laat moet werken. Is hij op tijd thuis, dan houdt hij onze dochter bezig, terwijl ik kook..

11. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hier gaat het trouwens meestal vrij relaxed, omdat ik niet op de klok kijk, van zo laat moet onze meid in bad, flesje, naar bed. We hebben 's avonds ruim de tijd. En geukkig is onze meid niet zo'n enorme hongerlap (af en toe geef ik wel een soepstengel..).

Deel Deze Pagina