bang voor ex

Discussion in 'De lounge' started by kleintjee, Oct 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleintjee

kleintjee Actief lid

Oct 9, 2014
    317
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik weet niet goed in welke categorie ik dit moet zetten dus ik doe het hier..
    ik weet ook niet goed wat ik ermee wil, gewoon van me afschrijven want dat lucht vast op.. ik weet niet met wie ik erover kan praten.

ik heb anderhalf jaar lang een vriend gehad (we kennen elkaar wel al een jaar langer) harstikke verliefd natuurlijk.. tot hij voor mijn verjaardag (5dagen) vertelde dat hij vreemd was gegaan.. ik wist niet met wie, ik wist niet wat er is gebeurd en dat wou ik ook niet weten.. ik wist al genoeg.. ik barstte natuurlijk in huilen uit, ik had het er verschrikkelijk moeilijk mee! we hadden erover gepraat en het was weer ''goed'' maar diep in me hart wist ik dat het toch niet meer zoals eerst ging worden.. hij had mn hart gebroken en dat zou hij niet meer goed kunnen maken.. vanaf dat moment was ik elke dag boos, verdrietig noem maar op.. we waren eerst elke dag samen maar had nadat hij vreemd was gegaan helemeaal niet meer zin om elke dag bij hem te zijn.. dus van mij hoefde hij vaak niet te komen en dan ging ik gewoon iets gezelligs met mijn vriendinnen doen..
    ik was inmiddels al een tijdje in gesprek geraakt met iemand anders, gewoon als vrienden niks speciaals.. maar ik merkte dat ik hem leuk begon te vinden.. ik wist dat hij mij ook leuk vond.. ik heb toen ook meteen mijn vriend opgebeld en eerlijk verteld dat ik iemand anders leuk vond (ik heb niet gezegd wie, om ruzies te voorkomen) en dat mijn gevoel voor hem toch niet terugkwam na wat hij had gedaan (had dit al heel vaak tegen hem gezegd)
    hij flipte natuurlijk meteen door! sindsdien is hij DOORGEDRAAID.
    een paar weken later was ik dus bij die andere jongen thuis, ik had niks meer met mn ex, we praatte wel nog soms, ik wou gewoon dat alles goed met hem kwam en ik wou hem echt geen verdriet doen daarom heb ik hem meteen eerlijk gezegd dat ik iemand anders leuk vond.
    ik was dus bij die jongen thuis (ik was alleen thuis met hem en zijn moeder) tot opeens mn telefoon ging.. er kwam meteen al 1 en al geschreeuw van de andere kant.. het was mn ex. hij stond bij mij voor de deur (EN HIJ HAD OOK NOG EENS EEN HUISSLEUTEL NOG VAN ME) en vertelde me even dat als ik thuiskwam hij me helemaal kapot zou slaan.. daarop vertelde ik hem dat ik dus écht niet naar huis kwam! hij heeft daarna de huissleutel terug gegeven aan mijn moeder. ik belde mijn moeder en ze vertelde me dat hij net weg was gegaan.. ondertussen had ik alweer smsjes gekregen dat hij met vrienden naar de jongen waarbij ik was (ik noem hem ff K.) toe zou komen.. ik dacht het zijn allemaal maar praatjes.. de smsjes bleven komen, ook naar K toe. op de een of andere manier was mn ex er dus achter gekomen waar K woonde.. de moeder van K was natuurlijk meteen ongerust, ik was bang en K was vooral heel erg kwaad. ik vertelde de moeder van K wat voor auto mn ex had en omdat ze zo ongerust was ging ze voor het huis bij struiken zitten om te kijken of ze was zag.. Ik zei tegen K: ''volgensmij zijn het allemaal praatjes en komt die toch niet'' tot de moeder van K gillend naar binnen kwam.. de auto die ik beschreven had kwam langs.. nou ik bezeek me eigen meteen.. K was kwaad en de moeder van K was meteen aan het huilen.. (ik voel me nog steeds schuldig) toen ging de bel.. eerste instantie wou ik open doen maar K hield me tegen.. daarna belde mn ex nog een paar keer en bleef dreigen, heb daarna ook niet meer opgepakt.. we konden tussen een paar spleetjes van de rolluiken kijken.. daar stond mn ex dan, met 3 vrienden.. allemaal zwarte kleren aan en bivakmutsen op.. IK BEN NOG NOOIT ZO BANG GEWEEST. er zat niks anders op. de moeder van K belde de politie en die kwamen eraan.. inmiddels had ik mn beste vriendin gebeld en diezou komen met haar vriend. net toen mn ex en zijn vrienden weg gingen, heeft de politie hun kunnen aanhouden. mn ex heeft een nacht vast gezeten. de politie had zelfs messen gevonden in zin auto, dus wie weet als ik de deur had open gemaakt, was ik dit nu niet eens aan het schrijven!! ik heb dagenlang alleen gehuild, ik was zo bang. mn ex was vrij en moet alleen een agressie cursus volgen. hij ging me meteen weer smsen dat het MIJN schuld was dat hij vast had gezeten, ik heb 1x gereageerd dat het toch écht zijn eigen schuld was.. ik wou het allemaal goed oplossen. ik ben nu verloofd met K. 5 weken zwanger en super gelukkig alleen een deel van mij is ongelukkig.. mijn ex verzind namelijk steeds weer een manier om mij te irriteren, dan appen, smsen, bellen heb hem nu overal op geblokt.. toen begon die bij K. K heeft hem ook overal op geblokt.. zo rijd die ook wel eens langs me huis en zegt die dat die mn hondje mee gaat nemen (en mijn hondje isecht mn alles) of dan gaat die contact proberen te zoeken met mn vriendinnen of familie enz. met andere woorden, hij laat me dus gewoon niet met rust. K weet ook niet wat die ermee aan moet, hij word er elke keer zo boos van. en ik? ik ben doodsbang. nog steeds na al die tijd is het niet gestopt :(

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Jeetje meis... Wat heftig!

Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat je kan doen, maar bel in ieder geval altijd de politie als ie weer voor je deur staat.
    Heb je nu andere sloten? Negeer hem, dus nergens op reageren.
    Nog geen woord. Dat voedt hem alleen maar.

Heel veel sterkte en gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk!

3. Clivia

Clivia Bekend lid

Jul 12, 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Wow....ik zou heel heftig werk hiervan maken. Een contactverbod afdwingen via de politie?
    Zeker nu je zwanger bent moet je heel erg oppassen.

Dit is niet gezond :(

4. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

Mar 22, 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat een verhaal inderdaad, je kan met je wijkagent een gesprek aangaan hoe je hier mee om moet gaan. Misschien een straat en contactverbod op laten leggen, alle smsjes die hij stuurt houden en als ik jou was zou ik nergens meer op reageren.

Misschien heel resuluut, ander telefoonnummer nemen (als je een ander nummer vraagt aan je provider, kost je dit wellicht 15 euro maar behoud je wel je abonnement) of verhuizen :)

Sterkte in iedergeval en ik hoop dat je geniet van je zwangerschap ipv te stressen en in angst te leven!

5. kleintjee

kleintjee Actief lid

Oct 9, 2014
    317
    1
    0
    NULL
    NULL
    dankjewel voor je reactie! ik heb laatst ook al de politie gebeld omdat hij steeds maar dingen blijft doen om me te irriteren, die vertellen dat hun er verder niks mee kunnen omdat het niet strafbaar is. het gaat wel door naar de reclassering waar hij zijn cursus bij moet volgen.. maar of dat werkt?? ik weet het niet.. anders zou die wel eens een keer stoppen neem ik aan.. maar helaas.

ik woon nu bij mijn vriend (daar heeft die de sleutel niet van) maar mijn moeder woont dus gewoon thuis waar hij wel de sleutel van had.. het is een huurhuis dus de sloten mogen we van de eigenaar niet vervangen :( ook niet in deze situatie.. ik vind dit allemaal zo k*t! en ben natuurlijk ook bang dat er iets met mn moeder gebeurd.. ik probeer wel zovaak mogelijk naar haar toe te gaan, soms een nachtje blijven slapen enz.. maar ik voel me daar gewoon echt niet veilig!
    ik wil niet weten wat hij doet als hij erachter komt dat ik nu zwanger ben..

in ieder geval super bedanktxx

6. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

Oct 30, 2012
    1,027
    0
    0
    Wat een angstig verhaal ook kan me goed voorstellen dat je echt bang geweest bent op dat moment. Ik zou zo snel mogelijk verhuizen als ik jou was. Kan je anders niks in met je slot doen dat die wel vervangen moet worden. Als hij nu al zo doet dan vraag ik me af hoe hij reageert als hij er achter komt dat je verloofd bent en al helemaal als hij weet dat je zwanger bent. Gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan ondanks je ex.

7. kleintjee

kleintjee Actief lid

Oct 9, 2014
    317
    1
    0
    NULL
    NULL
    volgens de politie is dit dus niet strafbaar wat hij doet.. :(
    ik kan daar zo boos om worden!! na wat hij heeft gedaan en heeft vast gezeten, dan denk je toch dat ze een beetje meer op hem gaan letten maar nee!
    ik heb nu ook zoveel stress.. ik probeer echt van mn zwangerschap te genieten en ik ben zo blij dat ik zwanger ben en mn vriend ook.. eigenlijk heb ik met hem het leven wat een meisje voor ogen heeft maar 1 iemand verpest dat..
    ik ben ook zo bang dat er iets niet goed gaat met mijn kindje omdatik zoveel stress heb :(

8. kleintjee

kleintjee Actief lid

Oct 9, 2014
    317
    1
    0
    NULL
    NULL
    de smsjes heb ik allemaal gehouden.. maar omdat ik niet reageer vind diedus steeds een andere manier!
    heb al 2x een nieuw nummer gehad, maarop de een of andere manier weet die het altyd te achterhalen pff..

9. Kimm87

Kimm87 Niet meer actief

Heel herkenbaar ik weet hoe het is helaas, sterkte! Hier na 1,5 jaar nog steeds geen rust, ben zelfs door hem ontvoerd enz. Daarna voor hem gaan vluchten, in meerdere vrouwenopvanghuizen gezeten, ben alles kwijt geraakt. Woon nu net 1 week in m'n eigen huisje, hij blijft me lastig vallen via andere, ben zo bang dat hij me weer gaat vinden maar ik blijf niet vluchten. Instanties (politie enz) kunnen niks voor me doen, ze zeggen gewoon dat ik nooit of heel moeilijk van hem af ga komen..

Eigenlijk heb ik geen tips :( beste doe je negeren, politie inschakelen en een stalkrapport bijhouden

Je mag me altijd n pb sturen! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

10. kleintjee

kleintjee Actief lid

Oct 9, 2014
    317
    1
    0
    NULL
    NULL
    dit is dus ook mijn grote zorg :( hijweet niet dat ik verloofd ben of dat ik zwanger ben.. en aangezien hij sinds het over is tussen ons echt doorgedraaid is (en dit zeg ik niet omdat ik hem niet meer mag of om hem zwart te maken, maar hij heeft gewone problemen en is niet goed meer in zn hoofd) ben ik erg echt bang voor als hij erachter komt.. :( ik durf niet eens naar de stad om alvast ff te gaan kijken voor babykleertjes ofzo, ben zo bang dat ikhem tegenkom en dat die me dan iets aandoet!

11. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

Sep 10, 2014
    1,748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Tjee, wat angstaanjagend zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je verschrikkelijk bang bent (geweest).
    Hoe lang geleden was dit? Niet dat het erg uitmaakt voor je gevoel, maar hoe langer je ex hiermee doorgaat, hoe akeliger natuurlijk.
    Ik weet niet goed wat ik zou doen in jouw situatie, maar in elk geval: elke scheet die hij laat aangeven bij de politie. Ze mogen er niets mee doen zolang hij geen 'reëel gevaar' vormt voor je, maar mocht hij toch ooit iets soms uithalen, dan staat in elk geval elke intimidatiepoging van hem geregistreerd.

Ik hoop dat je ex bij zinnen komt, zodat jij je weer veiliger kunt voelen en ik wens je veel geluk met je verloving en je kindje op komst.

12. Clivia

Clivia Bekend lid

Jul 12, 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Zorg bij je moeder voor een ketting aan de binnenkant van de deur. Dan kan hij nooit zomaar naar binnen. Daarvoor hoef je echt niks bij een huisbaas te vragen.

Attached Files:

13. kleintjee

kleintjee Actief lid

Oct 9, 2014
    317
    1
    0
    NULL
    NULL
    dankjewel!
    pff wat een verschrikking.. ik leef echt continu in angst.. :(
    ik ga jou zeker even toevoegen, altijd fijn om met iemandte praten die zoiets mee heeft gemaakt!
    en echt lief dat je dat zegt! bedankt!

14. kleintjee

kleintjee Actief lid

Oct 9, 2014
    317
    1
    0
    NULL
    NULL
    die ketting hebben we al aan de deur.. maar als mijn moeder weggaat, kan mn moeder moeilijk van buiten af die ketting binnen erop doen.. snap je me?

15. kleintjee

kleintjee Actief lid

Oct 9, 2014
    317
    1
    0
    NULL
    NULL
    het is nu al bijna 2 jaar geleden.. en het idd heel akelig.. dat gevoel dat je niet weet wat die nú weer van plan is of gaat doen, omdat die na zo'n lange tijd nog niet gestopt is..
    ik denk sowieso wel dat als er iets met mij gebeurd, dat hij nummer 1 verdachte is.. maar niemand wil natuurlijk dat er iets met me gebeurd!

dankjewel <3

16. Clivia

Clivia Bekend lid

Jul 12, 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    je bent bang dat hij dan toch naar binnen gaat?

Ik zou de huisbaas vertellen wat voor soort vent je mee te maken hebt. En dat het huis wel eens gesloopt kan worden door hem :x
    Stel hem voor wat hij liever heeft: nieuwe sloten of een gesloopt huis door een gek waar de politie niks mee doet?!

Ik zou zelf ook zorgen dat ik altijd iets bij me heb waarmee ik me kan verdedigen.
    Al is het maar een fluitje waarmee je heel veel kabaal kunt maken als je hem tegenkomt ofzo.

17. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Ik zou een pen slot extra bijplaatsen en de sleutel afgeven bij de huisbaas/ woningstichting, of dat je moeder de extra kosten opzich neemt van de nieuwe sloten?

Zelf is het lastig want je leeft in angst, zeer terecht en ook zou ik over alles een dagboek bij houden, dit ook doorspelen zoals je al doet.
    Meer kan je niet doen.

18. Clivia

Clivia Bekend lid

Jul 12, 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Hij is al 2 jaar bezig hiermee?!

19. Kimm87

Kimm87 Niet meer actief

Ja die angst ik ken het :(.. Niet om je bang te maken maar als hij wilt komt hij overal binnen.. Mijn ex is een beveiligde vrouwenopvang binnen gekomen. Praat eens met de politie, ik kon destijds een soort gsm bij me krijgen met gps, 1 keer op die knop duwen en ze weten waar je bent en komen naar je toe, heb het zelf niet gehad (lang verhaal)

20. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

Nov 15, 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    In principe is het natuurlijk gewoon stalken wat hij doet, en dat is zeker wel strafbaar. Kun je inderdaad geen contactverbod/straatverbod aanvragen? Denk dat hij daar zeker voor in aanmerking komt. Ik snap dat je niet op al dat gedoe zit te wachten en het niet erger wilt maken, maar deze man houdt niet zomaar op. Misschien moet hij juist weten dat je zwanger bent, zodat hij misschien in ziet dat het game over is wat betreft jullie relatie. Hij houdt overduidelijk erg veel van je en kan je niet loslaten, maar het 'sneue' is dat hij niet door heeft dat hij je op deze manier alleen maar verder van zich af stoot. Ik wens je in ieder geval een hele fijne zwangerschap toe en hopelijk komt er snel een einde aan dit drama!

Share This Page