Jazeker (was net bezig met planten uitzoeken voor nieuwe tuin). Het zijn geen groenblijvende planten, dus in de winter hou je m.n. grassen over. 1 Stipa tenuissima (gele gras) 2 artemisia 'Powis Castle'(grijsblauw) 3 perovskia (blauwe russische salie/reuzenlavendel) 4 miscanthus sinensis 'Gracillimus'(hoge gras) 5 verbena bonariensis (hoge paarse bloemetjes)
Wij hebben een tuin op het noorden. Zoiets bloembak hebben wij ook. Ik heb er een Vlinderstruik, Rhododendron, Lavendel en een Forsythia in staan. Tussen de planten heb ik het bestraat met klinkers anders graaft de hond erin Op dat bestraatte gedeelte staan bakken met planten erin. Ze staan de hele dag in de zon. Ik wil deze nog in mijn tuin. https://www.tuinadvies.be/plantengids/4303/cornus-kousa-satomi/fotos
Lavendel vind ik echt een no go. Bij mijn ouders zitten er altijd bijen en wespen op. Niet ideaal met kinderen.
Maar dus wel handig als je fruitbomen hebt Ik heb juist lavendel geplant omdat mijn appel en perzik bijen nodig hebben. Gister heb ik een magnolia geplant, ook mooi to!!