Bij mij vallen serieus van m'n nep planten nog de bladeren af. En dat is echt gebeurd. Haha. M'n zus roept nog steeds dat ik niet plantwaardig ben daardoor.
Kokend heet zout water (flink zout gebruiken) wil vaak ook wel helpen En zoutzuur kan je bij de bouwmarkt kopen . En planten met een houten steel afbinden bij de onderkant zo dat er geen voedingsstoffen meer worden opgenomen. Cactus laten "bloeden" door beschadigen van de "schil" (Hertshoorn als je die hebt afstoffen das killing voor die plant) Niet alle planten in 1x dood maken hè das nog al verdacht
Zo te lezen gaat dit al lang niet meer alleen om een paar extra plantjes maar een serieus loslaatprobleem. Door planten dood te maken (snik mijn bloemistenhart huilt!) verplaats je het probleem maar tijdelijk maar los je het niet op. Probeer eens of hij warm loopt voor professionele hulp, voordat je straks ook in zo'n huis eindigt dat je in het tv programma "mijn leven in puin" tegenkomt.
Hahahahahahahahaha ! Ts ik ben nu ook wel heel erg nieuwsgierig! Ik zou met watervaste stift stippen op de planten tekenen en zeggen dat ze zo snel mogelijk de deur uit moeten in verband met besmettingsgevaar.
Stuur de planten bij ons uit logeren. Hoezeer ik ook mijn best doe, bij ons overleeft er zeer weinig. De grote plant leeft nog omdat de wederhelft hem verzorgt, en van J's "geboorteplantjes" leeft er nog 1tje hoe graag ik ze ook alledrie bewaard had tot hij 18 was om mee te geven. K heeft maar 1 plant gekregen bij geboorte en die is al dood op minder dan een jaar. :'(
Haha wat erg zeg, maar ik vind het wel een beetje zielig om de planten te vermoorden, je mag er best een paar naar mij brengen hoor, ik probeer het ieder jaar weer, dan koop ik een paar planten, maar dat is onbegonnen werk want die zijn echt binnen een paar weken dood
Als er werkelijk geen gesprek met je man mogelijk is over deze situatie en je je gedwongen voelt tot het vernielen van de planten zou ik het toch eens met hem over hulp zoeken hebben. Dit is toch niet normaal? Als jij je niet fijn voelt bij al die planten moet je daar toch gewoon over kunnen overleggen met je partner. Ik zou op een bepaald moment tegen hem zeggen dat je dit niet trekt en dat minstens de helft weg moet en dat je dat op dat en dat tijdstip gaat doen als hij het niet zelf heeft gedaan. En dat daarna geldt 1 erin 1 eruit...
Ben ook benieuwd na fotos.. Veel planten zijn giftig waarvan de meeste mensen hey niet eens weten haha.. ik ben bloemist. Je zou evt dat als excuus kunnen gebruiken??
Ik heb een fles glorix waar zoutzuur in zit... en zit ook vaak in ontstopper. Ik zou gaan voor wcreiniger ipv allereiniger
Maar waarom niet de planten op de weggeefhoek zetten met vandaag ophalen voor........ (Manlief thuis komt) weet zeker dat je er veel mensen dolgelukkig mee kunt maken, planten zijn zo vreselijk duur.
Ik kom wel langs, ik ben dol op planten, bij mij gaan ze ALTIJD dood! Beetje hocus pocus van mij, PATS, allemaal morsdood
Dit. Omdat hij wil bewaren moet jij akkoord gaan met tig planten.. Het is toch ook jouw huis? geef die planten weg , overleg hoeveel jullie er houden en zet ze op facebook/ marktplaats/ bejaardenhuis noem maar op.
Heb hier ook een verzamelaar. Onze oplossing was verhuizen en we hebben nu een apart stenen schuurtje in de tuin staan, waar hij al zijn computerzooi in bewaart. Vind hier en daar in huis nog wel wat dingetjes, maar dan leg ik dat direct in zijn eigen hok, zoals wij het noemen. Dingen van vroeger gaan in zijn sentimentele doos. Als die vol is, dan is het pech en gaat het weg. Als ik hem zijn gang laat gaan, dan zit ik over 5 jaar in een pakhuis. Daar heb ik geen zin in. Tja en dat levert ook soms wel boos gezicht op of poosje mopperen, maar dan had hij in een kasteel moeten gaan wonen.
Dit doen we hier met andere spullen ook en dat werkt prima! Alleen planten zet je niet allemaal in een hok Ik ervaar het echt niet als een mega probleem ofzo, hij ruimt ook echt regelmatig op en doet dan ook dingen weg. Hij neemt alleen moeilijk afscheid van spullen (want dat kun je nog wel eens gebruiken), niet om emotionele waarde ofzo. Het is dus ook echt een familie-kwaal