Als hij zijn hok niet meer in kan, moet hij ook ruimen. Maar ik geef hem ook weinig ruimte om alles te verzamelen. Het kan gewoon niet en als hij dat zelf niet ziet, dan is het pech en dan ga ik ruimen. Dat had ik vanaf het begin al gedaan met die planten. Zoveel mogen er in huis en de rest is jammer, die geef je dan maar weg. Of je zet zo'n klein mini kasje naast het huis, waar hij al zijn planten in bewaart en jij in huis er niet over hoeft te struikelen. Zoiets, kweekkas laagste prijs - Partytent kopen, koop een partytent!
Even een korte update! Gisterochtend heb ik het aan manlief opgebiecht dat ik spul bij de planten had gegooid. Achteraf is het van mezelf wel beetje hormonaal Maar goed, hij was woest natuurlijk en vond het idioot gedrag (kan ik hem ook niet helemaal ongelijk in geven). MAAR: 's avonds is hij wel meteen alle planten gaan bekijken en heeft hij er 6 weg gegooid en 1 staat klaar om naar zijn ouders te brengen! Ben echt niet trots op wat ik gedaan heb, maar ben wel erg blij met het resultaat . Ik heb ook gezegd dat ik het voor mijn gevoel al zo vaak gezegd had en dat ik echt gewoon niet meer wist wat ik er mee moest, dat begreep hij gelukkig ook wel! Als bijkomend resultaat stelde hij zelf voor om dit weekend een stapel spullen uit te zoeken
Dus nu geeft je man een plant weg die straks toch nog dood gaat omdat jij er troep in hebt gegooid Wauw.
Als hij er nu niet direct 5 nieuwe gaat bijkopen, heeft het wel gewerkt als "wake up-call" voor hem. Hier heeft meneer een boekenverzameling. Zowat een halve bibliotheek groot en hij blijft kopen, gelukkig vooral tweedehands. Eén van de logeerkamers staat serieus vol, in de kelder staan er boeken en hij wil er beneden in de living ook. Hij heeft beneden 2 vrij grote rekken, maar ik beperk hem wel in de hoogte en in nog meer boeken in de living (er staat nu echt wel meer dan genoeg). De rest stopt ie maar boven of in de kelder. Hij gebruikt overigens wijnkisten als boekenrek en hij komt aanhoudend met lege wijnkisten thuis. Als hij met mij op stap is en hij ziet ergens een lege wijnkist maak ik hem echt wel duidelijk van "je hebt er echt wel genoeg". Het is soms wel "ja maar ..." maar hij probeert zich dan wel in te houden . Boeken weggooien daar begin ik wel niet mee. Boeken die hij zelf echt nooit meer gaat lezen, die hem totaal niet meer interesseren en die hij spotgoedkoop gekocht heeft, smijt hij wel soms zelf weg (maar dat gaat dan over een gemiddelde van 3 à 5 boeken per jaar).
Dat vind ik echt heel erg zielig voor die planten... Je kan dan net zo goed direct eerlijk zeggen dat je ze absoluut weg wil hebben. Dan konden jullie ze nog aan anderen geven o.i.d. Maar ja, zo ben ik natuurlijk. Al wilde mijn man ze dan nog houden, had ik dat alsnog niet kunnen doen!
Hoi moppiemuis, Wat lief dat je aan ons denkt! Ik ben nog steeds niet trots op mijn actie , maar voor manlief is het enorme wake-up call geweest!! Vanaf nu is het: nieuwe plant erin, andere plant eruit! Ik ben daar ook heel strikt in en tot nu toe werkt dat prima (is al twee keer thuis gekomen met steeds twee planten, maar zijn dus ook vier planten weer weggegaan!). Het is zelfs zo'n wake-up call geweest dat hij de hele zolder aan het opruimen is!
Wat goed! Heb je hem verteld wat je aan het doen was? Is hij daar zo van geschrokken? Edit: ik had je kaatste update over het hoofd gezien haha! Maar echt fijn!
Sorry maar wat een geweldig topic! Vind je plannen echt geweldig, evenals de mensen die meedenken .. Hilarisch. Wel fijn dat je eerlijk hebt kunnen zijn tegenover je man.. (En dat je nu geen plannen meer hoeft te smeden😁