Planten en bloemen

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Bha knap irritant. Ik heb bij verscheiden orchideeën ook wolluis gehad. Helaas heb ik daarvan de strijd niet kunnen winnen, en een daarvan was een hele goede doorbloeiende orchidee :(

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Balen :(

Volgens mijn buurman zijn orchideeën trouwens ideale en makkelijke planten..
    Ik had daar toch een ander (niet geheel gefundeerd) gevoel bij.

Hij zegt... Af en toe beetje water is voldoende..
    (Zo meteen maar even doen en z'n aardbeien checken.. Al zal er wel genoeg zijn gevallen voor de aardbeitjes.. Onze zaadjes doen het ook prima namelijk :)

Heb zelf een tijdje bonsais gehad en dat is echt geweldig leuk maar als je werkt, huishoudt en een klein kind hebt... Schiet de dagelijkse zorg er gewoon bij in.
    Dan heb ik al moeite genoeg de gewone kamerplanten in leven te houden :)

3. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Orchideeën zijn inderdaad niet moeilijk, helaas had ik er een bij een winkel vandaan waar blijkbaar luis in zat. Dus na 4 jaar zelfs mijn toporchidee weg moeten doen. Nu wel gelukkig al dik een jaar 2 mini orchideetjes :) ook erg leuk. Je moet de planten inderdaad bijna verwaarlozen :D

Aardbeien zijn ook erg leuk met kleine kinderen :) heb ze zelf in een zinken tobbe staan bij de achterdeur.

In ons huidige huis hebben we grote ramen op het oosten en westen en al mijn planten doen het super in de raamkozijnen (heel veel licht en zon)

4. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Wij hebben tomaat, paprika en aardbeien in de tuin staan. De komkommers hebben het helaas niet overleefd...

We hebben de Paradijsvogelbloem gekweekt vanuit zaad, er zitten nog geen bloemen aan (dat duurt een paar jaar) maar hij groeit goed!

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Pff de buurman heeft gewoon een koffieplant... Dat zei hij er niet bij!
    Nu ben ik jaloers :)

Bonsais willen elke dag water en babbeltje :)
    Weinig werk hoor... Maar toen ik weer ging werken was ik savonds gewoon moe en dacht er niet aan. Zonde dus.

Nu dus vooral groene planten... Zowel binnen als buiten.
    Manlief wil niet te veel bloemen omdat hij erg bang is voor het "gevleugelte" wat er op af komt :)
    (Vraag me dus ook af wat ie van de "mezenmix" vindt :D maar als het meevalt mogen er vasten de andere plantenbakken volgend jaar viooltjes. Ja ik vind viooltjes cool)

En binnen is het minder erg als ik ze een keer vergeet water te geven... Kunnen er toch net even beter tegen :)

Deel Deze Pagina