8 gram aangekomen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door fatiha, 20 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fatiha

fatiha Actief lid

Hoi
    Ik ben naar de verloskundige geweest .
    En ik ben deze maand 8 gram aangekomen
    Is dat normaal of eet ik slecht?
    Hoeveel komen jullie per maand ongeveer aan ?
    Ik heb ook een lage bloeddruk
    Maken jullie een shema wat jullie per dag moeten eten of eten jullie wat jullie willen ?
    Ik drink veel te weinig

Groetjes Fatiha

2. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    8 gram :s ? Lijkt mij wel heel weinig hoor.. Maar ja ik kan je niet helpen ik ben al 10 kg aangekomen ik eet de hele dag door, hahah :D Heb gewoon de hele tijd honger.
    Maar drinken moet je wel genoeg hoor! Zeker 1,5l per dag!

3. Niet meer actief

Zijn ook mensen die over hun hele zwangerschap maar een paar kg aankomen.. wil niks zeggen over de grootte en/of gezondheid van je kindje en zolang je verloskundige daar niks over gezegd heeft zal dat wel goed zitten.

Alleen maar fijn toch dat je niet zoveel aankomt, alles wat er nu aankomt moet er straks toch ook weer af..

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik eet waar ik zin in heb, en da's niet bijzonder veel... Ik kom dus ook niet echt veel aan en wat er nu aanzit extra zal wel grotendeels baby en aanverwante dingen zijn: ben nu 7 kilo aangekomen...
    Drinken MOET je echt doen, zorg echt dat je daar wat op bedenkt, dat je aan je 2-2,5 liter komt! Ook belangrijk omdat je dat vocht nodig hebt om je vruchtwater te verversen!

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn broeken kunnen nu al niet meer dicht... Ik ben bang dat ik een dikke moeke wordt straks!

Over dat drinken: ik ben ook niet zo'n waterdrinker, maar drink wel veel kruidenthee en water met wat roosvicee krijg ik wel naar binnen, misschien een tip?

6. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben totaal nog maar 2.5 aangekomen, kan geen kwaad zegt de VK, de kleine pakt wel wat hij nodig heeft.
    Als jij je vitamines binnen krijgt is het goed..!
    Eet je te weinig dan miss een vitamine preparaat nemen...

7. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    welke personenweegschaal weegt in grammen?

8. Niet meer actief

Hmm inderdaad daar had ik nog niet eens aan gedacht :(
    Dacht wel 8 gram, raar getal...

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    die van mij geeft per gram aan hoor... niet per 100 gram.

10. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    8 gram is niks, lijkt mij. Als je net een glas water op hebt, dan weeg je volgens mij al meer :( Bedoel je niet 8 ons?
    Met 16 weken was mijn laatste controle en toen was ik (eindelijk) 2 kilo aangekomen. Dit zijn mijn eerste zwangerschapskilootjes.... Volgens de vk is alles goed, dus dat neem ik dan maar aan. (Ben ook wel benieuwd naar de 20 weken echo of de kleine nog schema ligt).
    Drinken is wel erg belangrijk. Ik neem ca. 2,5 liter vocht per dag, en het eten doe ik niet meer dan eerder, want daar vraagt mijn lichaam niet om.
    Voor iedereen is het anders en ik neem dan ook aan dat niet iedereen het gelijke aantal kilo's per maand aankomt. Ook werkt het ene eetschema wel bij de één maar niet bij de ander.

11. Niet meer actief

Iedereen komt verschillend aan idd en dat wil helemaal niks zeggen over je gezondheid of de gezondheid van de kleine.. ook de grootte van je buik niet!
    Ik ben al ruim 20kg aangekomen :(

12. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik ben in mn hele zwangerschap maar 1 kilo aagekomen en heb een zeer gezond kind met een gewicht van 3290 gram op deze wereld gezet :)

13. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ik ben tot 19 weken totaal 5 kilo afgevallen en nu net weer 2 kilotjes er bij aan.

met 24 weken was ik in 5 weken 1,5 kilo aangekomen en afgelope week ( 28 weken) een halve kilo in 4 weken.

de kleine pakt echt wel wat hij/zij nodig heeft. jij merkt wel als je wat te kort komt.

het is indd zoals alle andere al zeggen heel erg belangrijk dat je wel voldoende blijft drinken.

Liefs Marije

14. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Ik kan met niet voorstellen dat bij een verloskundige gewogen wordt in grammen dus ik denk dat het 8 ons moet zijn... maar ik kan me vergissen. Het belangrijkste is dat aankomen niet zoveel zegt. Zoals je al kunt lezen.. de één komt 1 kilo aan en krijgt een heel gezond kindje... de ander (zoals ik) 23 kilo of zelfs meer (ik ben trouwens alles alweer kwijt). Het gaat er om dat je gezond eet en dat weet je zelf het beste.
    Dus.. geen zorgen maken. Gewoon goed en gezond eten en dan blij zijn dat je geen kilo's aankomt die er later weer af 'moeten'! :D

15. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Dat is dus mijn vraag.. welke weegschaal is dat? Merk en type bedoel ik dan (is namelijk handig om een kindje op te wegen)

16. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    een keukenweegschaal

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hij is van Phillips, zat in me kerstpakket (hoe ironisch) dus heb geen doos erbij gehad, geen flauw idee wat het type is! Zit een sticker op met alleen de streepjescode onderop, geen typenr...

18. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    ?

Mijn kind weegt over de 5 kilo.. zover gaan keukenweegschalen niet

19. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    die van mij tot 10 kilo vandaar

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha sorry hoor, maar 8 gram? Dat is niet eens noemenswaardig. Een gewicht schommelt wel meer dan 8 gram, afhankelijk van de hoeveelheid eten en vocht dat op dat moment in je lichaam zit.

Zeg dan gewoon dat je niets bent aangekomen. En ja, dat kan. Mijn moeder kwam zelfs de laatste 10 weken van haar beide zwangerschappen helemaal niets meer aan.

Deel Deze Pagina