Uien soep is nog waterig

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal1984, 24 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Heb net heerlijke uien soep gemaakt maar het blijft zo waterig en ik wil het iets dikker krijgen ..

Heeft iemand miss een tip ?

Ik heb de Bouillion zelf gemaakt met water en blokjes miss dat het daar door komt ?

Hij smaakt lekker maar toch wil ik hem iets dikker ...

Hoop dat iemand kan helpen :D

2. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Kaas erdoor? Of (kook)room?

3. chantal1984

Kaas er door doe ik niet want ik doe zeg maar stukjes stokbrood met kaas in de oven, anders word het zo kaasachtig ..

Kookroom heb ik niet, zou het denk je ook kunnen met melk ?

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    klein lepeltje maizena in beetje water eerst oplossen en daarna in de soep mee koken?

5. chantal1984

maizena kan idd ook miss wel ja .. mmm

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik bind vaak zelfgemaakte soep met een boterham (zonder korstjes). Maar die boterham fruit ik wel al in het begin mee. Ik zou dus niet durven zeggen of het nu dus ook nog een goed idee is.

7. chantal1984

maar krijg je dan niet stukken brood in je soep ?

8. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Indikken zou ik doen met aardappelzetmeel. Als je maizena gebruikt heb je kans dat het erg troebel wordt. Nu is dat met uiensoep niet zo erg, dus als je geen aardappelzetmeel in huis hebt en wel maizena zou ik lekker maizena gebruiken.

Eet-ze!

(Had je het koud dat je in de zomer aan de uiensoep gaat;)?
    Nee hoor, grapje, ik eet ook weleens erwtensoep in de zomer, heerlijk!)

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Chantal Doordat je het met dingen zoals de uitjes en olie/boter meefruit in het begin wordt het eigenlijk een soort papje. Geen stukjes dus. :)

10. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik krijg zin in uiensoep nu :D

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    maizena is een smaakloze binder dus kan prima

12. chantal1984

hahahah nou ik denk dat het door de hormonen komt want ik eet normaal gesproken nooit uien soep en nu had ik er ineens zo'n trek in hahahahaha

Heb overigens mijn man ff laten kijken en hij vond het niet waterig dus heb hem maar zo gelaten en moet zeggen hij smaakte heeeeerlijk :D

Maar thanx voor de tipps iig :D

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Je kunt ook alles binder gebruiken...dat gebruik ik ook altijd om sauzen dikker te krijgen.

14. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Als je graag gebonden wil kan je roe maken. Ik weeg wel altijd af, zo krijg je geen klonten. 50 gram margarine en 50 gram bloem, 2 dl melk. Afhankelijk van hoe lang de roe opwarmt krijg je dikte, doe er dus niet te snel vocht bij. Dit is een beetje oefenen/uitproberen. Alles langzaam verwarmen en steeds blijven roeren. Daar kan je het vocht dan bij doen. Zo doe ik dat met al mijn soepen trouwens. Ik kook ook wel brocoli, wat ik over heb zet ik de staafmixer op samen met het vocht doe ik dat bij de roe. 2 (van die kleine vierkantjes) blokjes maggi boillon erbij en 1/1,5 blokje tuinkruiden boillon en je hebt een heerlijk soep. Hetzelfde doe ik ook met tomatenpuree (maar dan wel wat suiker erbij) en je hebt tomatencreme.

Succes!:D

15. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik vind uiensoep ongebonden trouwens meestal het lekkerste. Blaatje laurier erbij en laten pruttelen met een laagje magarine die uien, peper/zout erbij, 1,5 ltr boillon en smullen maar:p:Djammie.

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ

Het is roux en dat is gewoon boter en bloem, de melk hoort er niet standaard bij.;) Het wordt zo gedaan; van boter en bloem evenveel afwegen, de boter smelten en daarna de bloem erbij doen.goed roeren en even verwarmen om een homogene massa te verkrijgen. Daarna kun je er melk of bouillon bijdoen, afhankelijk van wat je maakt.;)

@Chantal1984; heb nu wel zin in uiensoep, klinkt heerlijk! :D

17. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    bloem/maizena, is dat hetzelfde? mijn moeder gooit altijd bloem door de soep om het bindend te maken.

18. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    maizena is maiszetmeel

19. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Nou, ik heb gister toevallig ook uiensoep gemaakt en ik gebruik gewoon het pakje, franse uiensoep van honig. Zitten al uitjes en is van zijn eigen lichtgebonden. Nou, ik lik mijn vingers erbij af! Mijn man trouwens ook, die pan van 1,5 liter kunnen wij met zijn 2 makkelijk op. :)

Deel Deze Pagina