Aansprakelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door esther79, 4 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther79

esther79 Actief lid

4 mrt 2007
    146
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hellevoetsluis
    Hallo meiden,
    het volgende probleem speelt! De vuilnisbak van mijn bovenbuurvrouw stond in mijn tuin, dezelfde tuin die ook als parkeerplaats voor mijn auto dient. NU was er een paar nachten geleden een flinke storm. Toen is die vuilnisbak van de buurvrouw tegen mijn auto aangewaait en ik heb nu een flinke deuk in mijn auto.
    Ik heb mijn buurvrouw gesproken en gevraagd of we het met haar WA-verzekering konden regelen. Nu zegt zij dat het door de storm is gekomen en dat zij er niks aan kon doen. En dat ze dus ook geen actie gaat ondernemen...
    Wat vinden jullie? Is zij wel aansprakelijk of heeft ze echt recht van spreken?

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik denk dat je het beste de verzekering daarover op kan bellen.

Maar vind het raar. Met een normale wa verzekering heb je niet iets zoals een noclaim o.i.d. Dus waarom ze zo moeilijk doet?

3. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    volgens mij is die niet WA maar moet je dit onder stormschade rekenen. Maar... Ik ben ook geen expert

4. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ik snap ook niet waarom ze moeliijk doet? kost haar niks extras... ben alleen bang dat je wa verzekerinng althans van haar dan er niks mee doet.. zal je dnek ik zelf de verzekering van je auto zelf moeten bellen maar meot je dach tik wel wa + verzekerd zijn wil het storm schaden vergoeden en je premie gaat dan omhoog;..

zal als ik jouw as jou wa verzekering bellen en eens informeren :)

5. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Als je je auto WA/beperkt casco hebt verzekerd kun je het op je eigen verzekering claimen. Er is dan wel evt. een eigen risico van toepassing maar omdat het stormschade is val je niet terug in korting.
    Op de WA-verzekering van je buurvrouw kun je alleen iets claimen als haar iets te verwijten valt. Als die vuilnisbak er altijd staat is dat niet het geval.

Je zou ook even je tussenpersoon of verzekeringsmaatschappij kunnen bellen en e.e.a. navragen.

6. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Vorig jaar was er ook zo'n harde storm en toen zorgde een dakpan voor schade aan het dak van mijn auto. Dat viel onder stormschade. Ik weet eigenlijk niet of je dan eigen risico hebt, ik had namelijk van te voren een deuk gereden dus ik weet het niet meer zeker. Maar van stormschade gaat je no-claim niet achteruit. Je moet het maar even aan je verzekering toelichten, die heben zo verteld wat je moet doen en wat de gevolgen zijn.

Succes!

7. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ze kan het toch minstens even proberen via haar verzekering het te regelen?
    Je kan idd even kijken wat jou verzekering erover zegt.

Succes ermee.

Groetjes Taby.

8. esther79

esther79 Actief lid

4 mrt 2007
    146
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hellevoetsluis
    Bedankt voor de reacties! Nou, heb de verzekering gebeld en ik kan het idd op haar gaan verhalen..Als ze niet meewerkt moet ik officieel aangifte gaan doen hierover, maae dat vind ik wel erg ver gaan...? Aan de andere kant..het kost haar zelf geen cent, dus ze moet dan maar niet zo moeilijk doen...

9. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Natuurlijk zegt jouw verzekering dat. Waarschijnlijk dat die van haar weer in haar belang zal praten. Wat dat betreft vertrouw ik die maatschappijen nooit zo.

Maar even wat anders: De vuilnisbak van haar stond dus in jouw tuin? Begrijp ik dat goed? Ben je dan niet zelf aansprakelijk?

10. hardloper

hardloper Niet meer actief

vorig jaar met de storm viel de boom van de buren op ons nieuwe hek.
    hun verzekering zei dat onze verzekering dit moest betalen. onze zei dat ook. dus wij ingediend. nu blijkt dat het bij ons onder eigen risico valt, en we dus tot 225 euro zelf moeten betalen. maar het was storm en hun boom. dus nu moeten we naar hun om alsnog bij hun verzekering te claimen. maar intussen zijn ze verhuist. we hangen er dus nu zelf voor.
    wat ik wil zeggen, het moet bij jou verzekering, maar het was haar bak. als jou verzekering een eigen risico heeft moet zij het indienen en valt het onder haar aansprakelijkheidsverzekering....
    hoop dat je er wat mee kan, en anders direct die bak uit je tuin. succes

11. esther79

esther79 Actief lid

4 mrt 2007
    146
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hellevoetsluis
    Dankje Guppienl, kan hier zeker wat mee! (Met alle andere reacties overigens ook hoor!) En Renate, haar vuilnisbak hoort helemaal niet bij mij in de tuin te staan..die heeft ze daar vorige week opeens neer gezet zonder toestemming van mij. Had hem ook al een paar keer weg gehaald, maar ze zette hem elke keer weer terug..

12. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    bij strom schade ligt het anders dan is het wel voor je buurvrouw ze betaald zelf geen cent en het gaat als het goed is ook niet van een no claim af ofzoiets

er was laatst iets van op tv over storm schade

Deel Deze Pagina