wel aandrang voelen maar niet op het potje willen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door laravelk, 5 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Hi,

Ons zoontje van 28 maanden geeft sinds een week of drie duidelijk aan te moeten poepen en vaak ook plassen. Hij wil ook na een plasluier *luieh nat!!* graag verschoond worden. We hebben hem dus de afgelopen dagen geprobeerd een onderbroekje/oefenbroekje aan te doen maar hij weigert op het potje of de wc te gaan. We hebben het voorgedaan, liedjes gezongen, boekjes gelezen maar hij weigert. Vaak na 2uur plast hij dan alsnog (drama! Naaaat!!) en poepen doet hij niet met een onderbroek aan, met als gevolg dat er opeens midden in de nacht een poepluiers verschoond moesten worden.

Graag jullie ervaringen, moeten we proberen hem toch op het potje te krijgen of doen we er verstandiger aan dan voorlopig nog maar op verzoek ook na een plasluier gelijk te verschonen? (we zijn geneigd het laatste te doen)

Hij draagt trouwens overdag meestal wasbare luiers.

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Mijn dochter wilde ook niet op het potje wel op de wc (zonder verkleiner). Het is altijd even aftasten in het begin. Bij veel kinderen werkt het om op bepaalde tijden je kind op het potje te zetten. dit werkte bij mijn dochter averechts. Ik moest me er vooral niet mee bemoeien ;)

Ik vind dat je het heel goed doet. Ik zou (als hij geen weerstand heeft) gewoon op deze wijze doorgaan met proberen ook omdat hij aangeeft dat een natte luier niet fijn voelt. een poppenpotje waar hij zijn knuffel op kan zetten wil nog wel eens helpen, dan kunnen ze samen gaan en dat is minder spannend misschien.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Ik zou het lekker nog even laten. Hij is nog vrij jong en het komt vanzelf dat hij wel op het potje of op de wc wil, op dit moment is hij er kennelijk nog niet aan toe.

4. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ik zou ook nog even wachten, wij zijn pas 3 dagen bezig eerder wilde ze ook absoluut niet, ze wil nu ook nog steeds niet op de wc alleen maar op haar eigen toiletje:D

5. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Een stickerkaart? Of belonen met speeltuin of iets dergelijks? En anders lekker laten! Misschien is ie er nog niet aan toe.

Deel Deze Pagina