Ik heb al zitten zoeken hier en op google, maar ik kan er niets over vinden. Wanneer kan een kind gemiddeld zelf knippen? Dochter heeft het sinds vandaag helemaal door en het ene na het andere kleedje verschijnt. Ik vind het wel leuk dat ze het ineens kan en vroeg me het gewoon af.
geen id vanaf wanneer ze dat kunnen... heel verschillend denk ik!... Hier zijn we wel aan het 'oefenen'... Maar ze heeft er wel moeite mee omdat ze links is, ik rechts dus ik kan het haar ook niet goed voor doen haha
mijn dochter gaat niet naar de psz, dus mama doet een hoop met haar. Ik ben gastouder dus ze speelt heel veel met andere kinderen. Wij zijn allebei links dus dat is wel handig. Mijn moeder is ook rechts en die vond het ook vaak lastig.
Hier bij de psz leren ze niet echt knippen vroeg er een heel poos terug om want Iris was ook opeens druk aan het knippen in alles denk een half jaar terug ofzo
Vrij snel... Gezien de happen uit d'r haar, nadat ze op miraculeuze wijze een schaar te pakken had gekregen... Maar wat is 'knippen'? Echt recht over 'n lijntje knippen of telt grof knippen ook? Noah kon redelijk fatsoenlijk knippen toen ze een jaartje of drie en 'n half was, maar dan wel met 'n rechtshandige schaar (ze is links).
Emme kon knippen toen ze net twee jaar was geworden. Nu is ze 3,5 jaar en kan ze echt langs een lijntje knippen en rondjes enzo. Pim
Haha das hier andersom! Kan amper zelf knippen met een "gewone" schaar, laat staan met zo'n kinderschaar en dan met rechts
zo rond 2 jaar kon ze wat snipjes knippen en nu kan ze het papier over de helft knippen, klei knippen etc
Toen ik nog op de psz werkte, waren er bijna geen kinderen die zelf konden knippen. Alleen de kindjes die tegen de vier jaar liepen. Dus jullie kindertjes zijn echt wel vroeg met knippen hoor!
Dat ze twee werd kon ze hoekjes van de papiertjes af knippen, nu kan ze haar papiertje wat beter aan ...
Leuk om te lezen wanneer jullie kindjes het konden. Op de psz zit ze niet en ik weet niet meer wanneer de oudste oppaskindjes het konden.
Mijn zoontje van 3,5 vindt knippen erg leuk. Hij knipt het liefst gewoon stukjes af en die wil hij dan weer met lijm ergens anders opplakken. Dat doet hij ongeveer sinds hij 2,5-3 jaar was of zo.