plas probleem

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by annekulpe, Mar 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hoi mijn zoontje valentijn word eind van de maand 4 en hij gaat over kleine 2 weken naar school toe
    ook verheugd hij zich erg op het carnaval van aankomende zaterdag, zijn tante ( mijn zus) slaapt dan ook hier en dan vnd hij allemaal erg spannend
    ik weet dat hij vrij gevoelig is voor de leuke dingen

nu is het zo dat hij sons wel 3x in een half uur naar de wc moet, en hij laat het ook regelmatig lopen
    doet veel kleine maar een hele grote plasjes
    hij zegt dat hij geen pijn heeft bij plassen of in zn buik

wat denken jullie? zijn het de zenuwen of zal ik zijn urine laten checken op evtentuele blaasontsteking

2. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    misschien handig om erbij te zeggen
    vorige week was hij ook ziek, veel spugen en koortsig en een oorontsteking
    hij heeft er niks voor gehad van de ha

3. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    urine opvangen kan nooit kwaat , met een blaasontsteking hoef je niet altijd pijn te hebben bij plassen.

het kan een blaasontsteking zijn maar ja kan ook spaningen zijn, straks naar school ,de carnaval en dat zijn tante komt logeren.

4. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Het kan natuurlijk van de spanning zijn maar als het je niet lekker zit gewoon even wat urine opvangen en bij de ha (kan zo bij de assistente) na laten kijken, dan weet je het zeker

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

als hij altijd snel nerveus is dan zal het daaraan liggen.( mijn middelste van 14 heeft net nog. als hij iets spannend vind of heel leuk dan zit ie ook steeds op de wc. we vragen dan ben je zenuwachtig??? neeeee hoor, roept ie dan om vervolgens weer naar de wc te rennen.
    ) maar ff de urine checken is een kleine moeite en dan heb je uitsluitsel.

6. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ochtend urine kan ik al niet opvangen...want dan is het al te laat...
    mag het ook met de volgende? weten jullie dat?

bedankt voor jullie antwoorden!

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

volgens mij wel. ik moet ook altijd 3 keer per nacht plassen en ga ook gewoon s'ochtends als ik denk dat ik een blaasontsteking heb hoor.

8. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hmmm ok...
    dan heeft ie al in zn broek/bed geplast
    anders wacht ik het zowiezo even tot na het weekend maar af..dan is er in ieder geval een groot stukje spanning voor hem weg

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm je kunt ook een potje op zijn kamer zetten
    misschien dat hij dan het potje neemt in plaats van zijn bed.

2 vliegen in 1 klap
    droog bed + ochtendurine

10. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    staat er al...

11. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

He Anne,

Hoe gaat het nu met Valentijn? En met het plassen?
    Volgens mij is het niet noodzakelijk om ochtend urine in te leveren hoor, om te checken of hij een blaas onsteking heeft.
    Paar maanden terug was Quinten erg ziek, hoge koorts enz enz. Moest langs komen bij ha om 17.00 uur. Toen is er a la minute gecheckt of hij een blaasontsteking had. Hij had het gelukkig niet.
    Het schijnt wel iets gevaarlijker te zijn bij jongens dan bij meisjes trouwens, een blaasontsteking.
    Dus ik zeg toch, als je denkt dat het niet helemaal goed zit, ga ff langs bij de huisarts.

12. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hey!

nou zijn fijne weekendje waar hij zo lang naar uit eek zit erop! en jawel...hij is droog uit zn bedje gekomen en komt de dag ook weer droog door! dus ik denk toch echt dat het alle spanningen waren
    ik hou het evengoed nog even in de gaten!

13. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Je kan het ook zelf opvangen en kijken of het er troebel uitziet. Bij een blaasontsteking ruikt t vaak ook heel erg sterk, ziet het er troebel en/of vlokkerig uit.
    Maar zo te lezen waren het toch de spanningen??

Share This Page