Haarkleur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kdvjuffie, 5 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Ik heb even een vraagje!
    Onze dochter is geboren met zwart haar en dit word steeds lichter... Er lijkt soms zelfs een rooie gloed overheen te zitten!(alleen als het licht er op een bepaalde manier opvalt)
    Is het zo dat ook al is je kindje met zwart haar geboren het alsnog rood kan worden?
    Ik dacht namelijk dat als je kindje rood haar krijgt het dat al moet hebben vanaf de geboorte! Of heb ik dit verkeerd?

Wij hebben alletwee geen rood haar... Ik ben blond en mijn vriend is half turks en heeft dus donker haar(voor zover het er nog op zit hahaha hij haalt het eraf word namelijk beetje kaal :p )

Weet iemand hier een antwoord op?
    tnxxxx

2. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    hey hoi...

Nicky had dit ook...en dan ook een rooie gloed eroverheen later...
    die gloed is weggegaan en nu is ze donkerblond....

ik denk niet dat je kindje nu nog rood haar krijgt hoor!

3. Ruben

Ruben Actief lid

3 jan 2008
    171
    0
    0
    Jups, hier ook.
    Hij heeft nu ook donkerblond..

4. polleke2210

polleke2210 Actief lid

3 jul 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Hier precies zo.. ze wordt steeds blonder. Lijkt soms nog rossig maar wordt steeds minder.
    Als een kindje echt roodrood is, worden ze meestal ook zo geboren!

5. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Wij hebben dit ook hahaha mijn virend is half marokkaans en ik ben ook d.bruin, de kleine werd ook met zwart haar geboren ne werd ook steeds lichter met nu beetje rossige gloed haha. Zal wel ichtbruin worden...

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dano was blond bij de geboorte en wordt nu pas echt rood. zijn vader is als kind altijd al rood geweest

7. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ik heb laatst gehoord dat als je geen van beide rood haar hebt, of hebt gehad, je kindje zeker geen rood haar kan krijgen. Dat was in een programma over rode mensen die dreigen "uit te sterven".

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier precies zo, mijn vriend is trouwens ook half turks :) en ik nederlandse.

alicia is met pik zwart haar geboren en donker blauwe ogen. even later werd het haar een beetje kastanje bruin/zwart en nu is het super blond en heeft fel blauwe ogen net als der mama.

denk dat je op der babysite wel een beetje de rode gloed ziet toen ze nog wat jonger was.

ik heb altijd gehoort dat als je zelf blond bent en partner overheersend zwart dat je juist kans hebt op een roodharige. niet dat dit erg is hoor vind het juist erg schattig. volgens mijn worden deze kindjes altijd blond of rood geboren.

9. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Mijn uurvrouw is blond, en dr ex vriend ook. hun kindjes is toch echt roodharig.

10. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Nou we zullen het wel zien dan!;)
    Het zal dan wel richting de lichtbruine blonde kant opgaan...

Tnx voor jullie antwoorden leuk om te lezen dat veel kindjes met donker haar geboren worden en dan toch de lichtere kant opgaan!

11. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Hier ook geboren met zwart haar, en inmiddels bruin (donkerblond) haar.

12. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik en mijn vriend hebben geen roodhaar maar zijn nichten enzo wel en youame heeft vuurrood haar

13. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    ik heb zelf roodhaar en dat was meteen bij de geboorte duidelijk :)...mijn moeder, broer en tante hebben ook rood haar

hier ben ik een paar maand oud....(duidelijkere foto heb ik niet)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva is geboren met erg donkerbruin haar, bijna zwart, net als mijn vriend. Nu heeft ze blond haar, net als ik maar nog iets lichter. Het lijkt een beetje rossig soms, net als bij mij. Als er licht opvalt lijkt mijn haar goudblond. Ik denk dus dat ze mijn haarkleur krijgt.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Op de foto in mijn banner zie je eigenlijk wel heel duidelijk dat we dezelfde haarkleur hebben, maar Eva iets lichter.

16. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sasha had donkerblond bij de geboorte. En ook inderdaad een rode gloed erover daarna, nu begint het bijna spierwit te worden.

17. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Dat klopt bij ons dus niet
    Ik heb 1 kindje met rood haar(heb ze in alle kleuren trouwens hahaha)

Maar zowel haar papa† en ik hebben/hadden beide geen rood haar.
    Ikzelf ben van Indische afkomst en ze zeggen dat je dan wel roodpigment in je haar hebt.

Jamie werd ook met een volle bos rood haar geboren

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Als de een blond is en de ander donker, is de kans zeker aanwezig dat je een kindje met rood haar krijgt. Maar het hoeft niet. Mijn moeder is witblond en mijn vader heeft zwart haar, mijn broertje is echt rood en ik ben donkerblond.
    Mijn man heeft heeel donkerbruin haar, ik ben benieuwd wat onze dochter voor haarkleur heeft :)

Deel Deze Pagina