Elke ochtend worden we wakker met een plas water op de vensterbank in de slaapkamer. De slaapkamer is de enige ruimte in huis waar dit zo is. Wat doen we daar aan? Verwarming aan? Of juist uit? Ik word in het weekend gek van het gedrup op de vloer en begin het wegpoetsen/opdrogen toch wel irritant te vinden 's ochtendsvroeg. Dat de ramen beslaan en condens en vocht etc. blabla is wel duidelijk - maar ik wil graag weten wat ik daar aan kan doen.
Hebben jullie wel dubbel glas? Toen wij enkel glas boven hadden toen hadden wij hetzelfde probleem. Nu niet meer.
Vochtvreters, verwarming aan en 's avonds een handdoek in de vensterbank leggen. Als het water dan van het raam afdrupt neemt de handdoek het op en heb je geen last van gedrup.
Ik heb dat zodra ik de ventilatiegaatjes (kom even niet op de naam) dicht doe. Die open houden is genoeg om beslaan vd ramen etc te voorkomen. Dus denk dat als je die hebt en anders het raam zoveel mogelijk open en bijvoorbeeld pas bij het naar bed gaan dichtdoen. Misschien helpt dat genoeg.
Ik heb een baby op die kamer liggen en ben daarom een beetje voorzichtig met het raam open laten staan. Ik ben bang dat het gaat tochten en hij kou vat. Ik lig overigens zelf direct onder het kleine raampje dat open kan en zie het idee eigenlijk ook niet zo zitten. Maar ik wil het wel proberen als het helpt? Volgens mij is het inderdaad enkel glas. Handdoek ligt er soms ook. Ventilatierooster ontbreekt inderdaad, dus dat helpt ook lekker mee. Vochtvreters kan ik regelmatig uitwringen, haha.
Met 1 raam open tocht het niet, de frisse lucht/ventilatie lijkt me juist een stuk gezonder voor je kindje!
Wij hebben dit ook vaak (gelukkig niet zo erg als jij). Wij hebben altijd het raam op een kiertje (kan niet eens helemaal dicht) en als onze slaapkamerdeur open staat snschts hebben we er bijna geen last van, maar als ie dicht zit wel. Is geen echte oplossing, maar misschien helpt het iets. Heb je een koophuis op een huurhuis? Als je een huurhuis hebt zou ik de woningstichting bellen en vragen wat hun kunnen doen. Bij een koophuis, heel hard sparen voor dubbelglas en goede ventilatieroosters. Wij zijn nu dus heel hard aan het sparen. Tot die tijd een handdoek op de vensterbank en proberen zoveel mogelijk te ventileren.
Dit vind ik wel een goede ja! Dit zou kunnen helpen... Ik heb een huurhuis dus de woningbouw is inderdaad een optie. Ik kan altijd informeren of ze er iets aan kunnen doen. Overigens; overdag wordt er meer dan voldoende geventileerd (de baby is dan toch niet in de kamer) maar 's nachts heb ik alles dicht zitten vanwege de kou. Zoals ik al zei; ik slaap recht onder het raam en als ik iets niet prettig vind is het kou VL wil perse de verwarming uit omdat die geluid maakt en de slaapkamerdeur zit dicht in verband met de poezen. Ik zal vannacht het raam op een kier zetten en hopen dat het helpt! Zo direct even bij de woningbouw informeren.
Zijn de uitgangen in je afvoergootjes wel open? Zodra hier het water in de vensterbank ligt ga ik even met een naaldje de gaatjes van de afvoergoot weer door prikken en heb ik er geen last meer van, wel van aangeslagen ramen en water dat er afloopt maar dan kan de goot het weer prima verwerken
Ik zou sowieso beginnen met de verwarming uit doen, ik had dat altijd op mijn slaapkamer en sinds ik die uit doe nergens meer last van. Ramen zijn bij mij gewoon dicht 's nachts.
Het is een combinatie van, het temperatuur verschil tussen binnen en buiten geeft de condens bij enkel glas, meestal helpt het raam op een kier of de deur open. Is het geen optie om bv een deur beneden dicht te doen, zodat de katten niet op de slaapkamer kunnen en je de slaapkamer deur open kan laten, dan kan je testen of dat al helpt. En inderdaad even klagen bij de woningbouw, ik weet niet of je al eens bij de buren heb geïnformeerd of die ook dit probleem hebben, want anders zou je met z'n allen kunnen klagen hierover.
Ik heb de verwarming 's nachts uit!!! Mijn partner beweert dat hij niet kan slapen van het geluid van de verwarming. Ik geloof daar geen snars van; maar de verwarming staat in ieder geval uit Verder heb ik geen 'boven en beneden', maar enkel een beneden. Ik heb een tweekamerwoning met een woonkamer, gang, toilet, badkamer, keuken en slaapkamer. De slaapkamer heeft als enige ruimte een deur die dicht kan (wc,- en badkamerdeur uitgezonderd). Afvoergootjes?????? Hoe wie wat en waar?
Vocht in de slaapkamer | vochtbestrijding Misschien heb je daar iets aan? Volgens dat artikel moet je trouwens wel de verwarming aan doen dus schiet mij maar lek
ik had dat altijd in mijn appartement, oplossing was inderdaad goed ventileren.. raampje MOEST altijd open blijven..
Bij enkelglas zit er aan de binnenkant een ijzeren rand, die hoort het water op te vangen en daar zitten hele kleine gaatjes naar buiten in die het water afvoeren zodat de gootjes niet overstromen maar die raken natuurlijk soms verstopt en moeten dan even weer door geprikt, hier net weer gedaan kreeg ook water op de vensterbank .
wij hebben het ook gehad hadden enkel glas alles werd ook zwart nu dubbel glas en nergens last van gelukkig
Nou ik had in mijn oude huis dubbelglas( wel gaskachel en had ook dit probleem) tot aan schimmel op de vensterbanken aan toe. Komt van vocht van de kelders of gewoon de grond. Nu heb ik ook dubbel glas en ook mijn kamerraam beslaat terwijl er wel een kier openstaat altijd. Het is probleem wat in veel huizen voor komt en nu woon ik trouwens in een flat geen boven buren. Zout zou je in de kamer kunnen zetten daar trekt vocht in. Meer tips heb ik niet.