plasenta licht aan de voorkant

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door angelique 4, 13 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angelique 4

    angelique 4 Nieuw lid

    28 sep 2005
    4
    0
    0
    verkoopster
    middenmeer
    hallo allemaal
    ik heb een vraagje . mijn plasenta licht aan de voor kand heeft iemand dit
    ook. En voel je je je kindje dan ook minder schoppen. en is je plasenta dan ook niet veel kwetsbaarder omdat het aan de voorkand zit .
    ik hoop dat er iemand is die hier meer van weet . al vast bedankt



    [​IMG]
     
  2. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    sorry, ik kan je niet helpen.... maar ben wel benieuwd naar het antwoord....
     
  3. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Mijn placenta ligt ook aan de voorkant. Naat het schijnt voel je je kleintje wat later schoppen. Ik voelde mijn hummel rond de 19 weken voor het eerst en nu schopt ie ook gewoon overdag en is druk aan het oefenen hoor! Ik zou me geen zorgen maken.
     
  4. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Mijn placenta ligt ook voor, maar ik heb de baby er niet minder snel erom gevoelt. Sterker nog, ik heb het heel vroeg gevoelt, rond de 15e week al. Dus het zegt niet altijd wat. Ik voel de kleine Uk nu ook de hele dag bijna. En het begint nu ook sterker te worden ;)
     
  5. Dat heb ik ook.Anterior ook genoemd.Ik heb vandaag nog navraag gedaan en zolang het niet voorliggend wordt in de zin van tegen de baarmoedermond(voorliggende placenta) dan is er geen redenen om zorgen te maken.het gebeurd bij ongeveer 1 op de 200 en vaak bij vrouwen die littekenweefsel hebben.Tja dus in mijn geval de litteken van de keizersnede.
     
  6. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Die van mij ligt ook aan de voorkant, ik voel het kindje nu alleen nog aan de zijkanten en tegen mijn navel aan. Als ie straks sterker word, dan voel ik het vast in de hele buik. Bovendien kan door het groeien van de baarmoeder de placenta nog mee omhoog schuiven. Dit laatste hoop ik wel dat gebeurt omdat de arts anders met de keizersnede eerst de placenta tegenkomt en dan pas de baby. 't schijnt dat ze dan wel een probleem hebben. Maar goed, nog alle tijd om de placenta te veschuiven/weg te laten groeien.

    Groetjes van Kiki

    PS Jeanette, waar in de kop van Overijssel?
     
  7. Hoi Kiki,

    Haha op ongeveer zo,n tien kilometer afstand van jou,net tegen gemeentegrens(Meppel) Drenthe aan,ze noemen het bij ons toch vaak de kop?Groetjess
     
  8. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    mijn placenta ligt ook aan de voorkant, het kan geen kwaad dat weet ik wel. en het kindje minder voelen schoppen is ook niet waar want ik voel echt alles. ik krijg wel de indruk dat ik dikker ben dan alle andere zwangeren misschien beeld ik mij dit maar in.

    groetjes Talia
     
  9. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Weet je al dat je een keizersnede gaat krijgen?
     
  10. Nadje

    Nadje Actief lid

    7 okt 2005
    335
    0
    0
    Bij mijn 3e lag de placenta ook voor de baarmoedermond en was er sprake van dat het een keizersnede zou worden. Pas in de 8ste maand lag door de oprekking van de baarmoeder de placenta gelukkig niet meer voor de baarmoedermond en kon ik op de normale manier bevallen.
     
  11. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Gaat het nou over laagliggende of voorliggende placenta??? Voorliggend is tegen de buikwand, aan de voorkant dus. laagliggend bij, voor de baarmoedermond. Volgens mijn VK en HA tenminste...
     
  12. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ja, ivm de voorgeschiedenis en angst bij de mama. Al bij de eerste controle van de gyn kreeg ik het advies om een keizersnede uit te voeren. Zie ook http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=461

    Mocht ik van gedachten veranderen en perse het zelf willen proberen, dan is dat ook mogelijk, maar het geluid van een bijna doodgedrukt kindje wil ik never meer meemaken. Dus ik denk dat de beslissing beter is zo.

    Groetjes van Kiki
     
  13. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Wow ik heb het hele verhaal gelezen, en ik snap het helemaal. Jemig wat een flinke meid heb je ook gekregen, leuke foto's!!! :D
    Weet je al wat je gaat krijgen? ;) en loopt het kindje nu ook weer voor op de groei?
    Groetjes.
     
  14. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Mijn man en ik hebben besloten dat ons kindje zelf mag weten wat het word, als hij of zij eenmaal 18 is. Omdat dat nog zolang duurt, kunnen wij die laatste 20 weekjes ook nog wel wachten ;) haha. Qua groei loopt dit ukje perfect volgens schema, maar dat kan nog wijzigen. Afwachten maar. mijn buik is alleen nog wat achter in de groei :( mag wat mij betreft wel wat meer komen zodat iedereen kan zien dat ik een kindje ga krijgen.

    Groetjes van Kiki
     
  15. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ook ik heb een voorliggende placenta, en dit hoorde ik bij de pretecho!! In eerste instantie erg geschrokken, maar als het aan de voorzijde ligt kan het absoluut geen kwaad zei mijn vk! Ik voel in tegenstelling tot andere meiden hier, mijn kindje echt veel minder goed dan dat ik dat bij mijn zoon had. Bij deze zwangerschap voel ik het kindje veel meer boven in echt schoppen en onder tegen mijn schaambeen aan, maar bulten op mijn buik zie ik alleen aan de zijkant als ik lig en helemaal bovenin vlak onder mijn ribben, dus ze doet absoluut haar best in bewegen. Ook voel ik het kindje wel in schokjes in mijn lijf, maar vind het heeeeeeel erg jammer dat ik het niet altijd voel en ook mijn vriend voelt het niet vaak. Gister heeft hij voor het eerst een hele duidelijke dikke bult bovenin mijn buik gevoeld, dus dat was wel super!!

    Groetjes Carry
     
  16. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Mijn placenta ligt ook aan de voorkant van mijn buik (beetje rechtsvoor) daardoor voelde ik in tegenstelling tot mijn andere 2 zwangerschappen het kindje pas met 22 weken.

    Nu ben ik 31 weken en soms lijkt het wel of ik een voetje uit mijn buik voel komen zo hard kan het schoppen, gewoon tegen de placenta aan!!

    Verder is het inderdaad geen probleem volgens de vk, zolang hij maar niet voor je baarmoedermond ligt.

    Gr. Sas
     

Deel Deze Pagina