Hoi Allemaal Ik vroeg mij af hoe jullie je ouders hebben ingelicht over je zwangerschap? Hebben jullie afgewacht totdat de eerste echo er was, of gelijk na de test. Of hebben jullie gepland dat jullie bijv op bezoek gingen en samen hebben verteld. Of alleen.. Ik weet namelijk niet hoe ik het mijn ouders moet vertellen. Zij verwachten het absoluut niet, ik weet wel dat mijn moeder heel graag Oma wilt worden en ze zouden het heel leuk vinden, maar het zak heel onverwachts komen... Zat te denken, na de kerst, tussen oud en nieuw.. Wat denken jullie hebben jullie nog Tips?
Met 3 weken nog wat zou ik persoonlijk nog wachten. Er kan nog van alles misgaan! Wij hebben het pas met 8 weken verteld, uiteraard met z'n tweeen.
Ja ik wil sowieso tegen iedereen het pas zeggen na 3 maanden. Maar ik dacht dat het wel handig zou zijn als onze ouders het wisten. Ik ben 20 en dit is mijn eerste kindje.. Ik weet helemaal niks. Bij de dokter ging ook zo raar, ik moest in een potje plassen, dacht dat ik een bloedtest kreeg. En hij zei, bel maar over 3 weken terug en dan kijken we wel verder... Beetje laconiek vond ik, 3 weken is nog erg pril, hij schat mij tussen de 4 en 7 weken... Maar dat weten we nog niet heel zeker.. Dacht dat ik folders kreeg en alle info, maar nee, misschien over paar weken als het pas echt wat word. THANX
Het is lastig mijn moeder had al een gevoel want ze hoefde de pil niet meer te halen voor mij. Maar mijnimeel als ze wacht tot na haar eerste echo kan het alsnog meegaan. Ik was 5 weken zwanger en toen heb ik het mijn ouders, broer verteld. Mijn vriend wou met zijn familie nog ff wachten want zijn zus was overspannen. Die hebben we het met 7 weken verteld. Met 8 weken 1e echo en toen konden we weer opnieuw iets vertellen want ze werden 2x opa, oma tante en oom. haha Met vrienden gewacht tot na 10 weken echo. Ik vind het persoonlijk prettig als me familie het weet hele close band mee. en als er wat mis gaat zijn hun er ook altijd nog voor je keus is aan jou je moet doen waar je je pretiig bij voelt xx jessey
zodra ik de positieve test in mijn handen had, hing ik al met mijn moeder aan de telefoon. ze wist nl al dat wij al een tijdje bezig waren en is zelf meerdere keren meegeweest naar de gyn. mijn moeder wist het eerder dan mijn vriend! "schaam, schaam"
Wij hebben het verteld toen we met hun op texel waren ik was toen net zes weken en erg misselijk en daarom konden we het niet geheim houden want ze zouden zich afvragen waarom drink je niet een glaasje wijn mee waarom is ze misselijk dus wij hebben het maar verteld reachtie was erg leuk groetjes jolanda
Als je met kerst thuis bent (zonder andere familie) een cadeautje onder de boom. Ik heb m'n ouders een rompertje gegeven met een kaartje: "ik kom het over 8 maanden passen". Wij hebben het met 4,5 week aan onze ouders verteld.
Ik was ongeveer 6 weken zwanger toen ik erachter kwam. Wij gingen 3 dagen later op vakantie naar Egypte en toen hebben we t mijn ouders wel verteld, samen. Mijn schoonmoeder hebben we het verteld toen we terugkwamen van vakantie, ook samen.
mmm wat leuk toch allemaal om te lezen. Wij zijn dan nog wel niet zwanger, maar we zijn samen bij voorbaat vast allemaal leuke vertel-manieren aan het verzinnen..... Ik zou er persoonlijk niet te lang mee wachten met het vertellen aan ouders, de rest mag wachten tot 3 maanden (als ik het voor me kan houden...
Zo hebben wij het gedaan: Met 4 weken aan mijn ouders verteld --> meteen na de duidelijke positieve test :-D En met 8 weken aan broers/zussen verteld. Met 11 weken aan mijn baas verteld. Met 12 weken aan m'n naaste collega's verteld (voor de 12 weken gaat 1 op de 8 vruchtjes nog verloren en daarna is het stuk safer, dus daar wilden we op wachten). Met 13-14 weken aan de rest van de wereld verteld (wie het maar horen wilde...) vrienden, andere collega's, familie enz.
Wij waren 7 weken zwanger en toen was ik jarig. Had een taart besteld bij de Hema en daar een foto van de zwangerschapstest op laten zetten en de tekst Hoera......Wij zijn zwanger bij laten zetten. Toen mijn famnilie op visite kwam liet ik mijn moeder de taart aansnijden, want ik had het zogenaamd druk met de koffie enzo. Je had dat gezicht moeten zien, echt geweldig!
Wij hebben het rond de 8e week verteld en heel toevallig was toen net mijn nichtje geboren dus ik had een heel klein boekje gekocht waar op stond '' voor een lieve oma '' en daar stonden allemaal oma uitspraken in maar omdat mijn schoonzusje net een kleintje had gehad snapte mijn schoonmoeder er niets van die dacht dat het van die andere was en toen ze door had dat het over ons ging toen ging ze helemaal zweten en lachen en huilen tegelijk van blijdschap hahahah echt zo leuk... en mijn eigen moeder die viel letterlijk van haar stoel af hahahah en de opa's vonden het ook geweldig alleen die reageren dan echt als mannen hahahah maar ze zijn wel blij....
Ik weet sinds vanmiddag dat ik zwanger ben en ondertussen weten mijn schoonvader en mijn ouders al dat ze opa en oma gaan worden. Ik kan het toch niet voor me houden, mijn man evenmin en kan mij ook geen mooie kerstcadeau indenken. Oh ja, ik heb ze de test laten zien.
Hoi, Ik ga het maandag avond op 1e kerstdag vertellen. Dan zit mijn hele familie daar. Kan ik het gelijk aan iedereen vertellen, en krijg je niet het probleem dat er een tamtam rond gaat. cindy
k kwam erachter op valentijns dag en was al 8 weken we hadden mijn ouders met een smoesje naar me schoonouders laten komen die hadden elkaar nog ma 1x gezien toen ze er waren had k de test ingepakt en erop gezet voor jullie 4tjes en toen me vriend m pakte heeft ie m aan me moeder gegeven omdat k erg nerveus was hoe ze zou reageren de reactie was mijn moeder nee he ik ja he mijn moeder nee he mijn vriend ja he ze sprong een gat in de lucht ze begon te huilen van blijdschap en vloog om me nek k wordt oma van de 5e kleinkind in 5 jaar joepieeee
Bij de eerste heb ik het meteen verteld de dag dat we erachter kwamen, ze wist dat we er mee bezig waren en in de mmm zaten. Nu hebben we het verteld na de eerste echo met bijna 8 weken, ze was nu meer verrast, zosnel opnieuw had ze niet verwacht