Plasgaatje niet in het midden.

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door kruumel, 15 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kruumel

kruumel Actief lid

21 jul 2011
    105
    0
    0
    Hallo allemaal. Vandaag bij verloskundige geweest en de eerste echo gehad van ons tweede kindje. Alles was gelukkig prima.
    Maaaaar de verloskundige vroeg of er nog wat uit was gekomen over het plassertje van ons zoontje. Nu zagen ze na de geboorte dat het plasgaatje iets te hoog zat, toen we na de bevalling thuis waren kwam mijn huisarts langs en heeft er naar gekeken maar zag er niks vreemds aan.... Nu ben ik weer wat aant twijfelen en ga toch nog maar eens langs de huisarts. Op het cb hebben ze er ook nooit wat over gezegd. Zijn er mensen hier die er ervaring mee hebben?

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Zolang hij gewoon kan plassen zou ik me niet druk maken. Ik heb heel mijn blaas op een andere plek liggen maar nooit geen problemen gehad.

Je ziet wel is dat urine niet goed uit de plasser kan lopen waardoor urine in de voorhuis blijft hangen. Als dit niet het geval is dan kan het geen kwaad

3. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Hier een zoon met hypospadie. Plasgaatje zat niet midden op het eikeltje en daar in hij aan geopereerd. Dit was meteen zichtbaar bij de geboorte. Hypospadie is er in heel veel gradaties.
    Als je twijfelt zou ik naar de huisarts gaan en vragen of een kinderarts even wil kijken.

4. kruumel

kruumel Actief lid

21 jul 2011
    105
    0
    0
    Bedankt voor de reacties. Bij kyan hebben ze bij de geboorte gezegd dat het niet helemaal in het midden zat, fr huisarts heeft er thuis naar gekeken en die zei dat je daar wel goede ogen voor moest hebben. Zelf zie ik ook wel dat het iets boven het midden zit. Heb wel over hypospadie gelezen maar lees overal dat het plasgaatje dan meer naar beneden/ naar achteren zit, richting de balletjes zeg maar. Hoe wad dat bij je zoontje? En hoe oud was hij toen hij geholpen is? Mijn zoontje wordt eind augustus 2.

5. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Bij mij zoon zat het gaatje inderdaad meer naar onder. Bovendien. Was de onderkant van het passertje vergroeid met de balletjes. Viel ons en de kinderarts niet zo op. De kinderuroloog heeft het toen beoordeeld. Een operatie was dus echt noodzakelijk en is uitgevoerd toen hij tien maanden was. Nu geen enkel probleem meer met plassen of zo.
    Hypospadie is er in heel veel verschillende gradaties.

Deel Deze Pagina