plasjes ontwijken?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jelle28, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Mijn kereltje vind het erg leuk om zijn papa of mama nat te plassen tijdens het verschonen.

Zo juist presteerde hij het om 3 keer achter elkaar te doen! Ik was er 2 keer nog net op tijd bij maar bij de derde keer niet dus kon ik hem weer omkleden omdat zijn romper nat was geworden....

Mijn vraag dus aan jullie, hoe (proberen) jullie te voorkomen dat de kleine alles onder plast?

Zelf leg ik steeds een billen doekje over zijn piemeltje zodat die het een beetje tegen houd maar dit werkt dus niet altijd even goed ;)

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.824
    2.680
    113
    Hihi, daar heb ik bij een meid gelukkig geen last van. Misschien een hydrofielluierr erop leggen?

3. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik leg een kleine spuugdoek over zijn buik zodat zijn kleren zijn bedekt... als hij dan plast hoef ik in elk geval niet zijn kleren te verschonen. Bij t plassen snel piemeltje naar beneden in de luier (met beetje mazzel ligt de oude er nog ha ha). Het is soms inderdaad vervelend... zo gaat t dagen goed en zo is ie bij elke verschoning weer weer 'bezig'

4. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Hier doet Finnley het nog steeds, niet meer zo vaak als in zijn ''babytijd'' haha en meestal tijdens het uitkleden om te douchen of wanneer ik zijn billen poets

5. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    hihi tja... heb er ook geen last van met mijn meisje, maar zag laatst een vrouw op het cb met haar zoontje, ze had hem net laten wegen, en hield hem weer bloot tegen zich aan om terug te lopen, liet die me daar toch een plas lopen! :$ Leek wel van 3 dagen, hahahaha, ze was echt van haar buik tot haar knieen kletsnat! Petje af voor het lieve geduld wat ze opbracht hoor, geen boos woord tegen haar zoontje, die heeft er immers totaal nog geen benul van. Ze is zo in de auto gestapt, of het de normaalste zaak van de wereld was, in mijn ogen een supermama!!! :cool:

6. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Wij leggen de nieuwe luier er al onder. En daarbij hielden wij in het begin zijn piemeltje goed in de gaten. Aan de stand kun je zien of ze gaan plassen. Hij deed het hier gelukkig alleen de eerste weken. Nu af en toe als hij naakt in de badkamer staat te wachten om in bad te gaan.

7. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha heel herkenbaar! Hier was het vooral de eerste weken en probleem. DAn had hij weer gesproeid en dacht ik dat hij klaar was maar dan kan het zo nog 2x gebeuren!!

WE hebben nu altijd een hydrofiele luier klaarliggen (een billendoekje is vaak zo koud, weet niet of dat nou helpt of juist de boel stimuleert...)
    IK let nu ook altijd op de stand van zijn piemeltje, daaraan kan ik ook zien of er een plas aan zit te komen. DAn duw ik zijn piemel naar beneden en dan gaat de spanning er wel af en anders HEEL snel verschonenen. HAha we hebbbe wel wat afgelachen hier!

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zou iets zwaarders erop leggen dan een billendoekje, mijn zus had er altijd zo'n gastenhanddoekje voor klaar liggen op de commode. En dan nog moet je snel zijn :D

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Legde er altijd iets van een spuugdoekje op wat ik dan bombardeerde tot piemeldoekje :D

De eerste keer dat ik 'm buiten de deur verschoonde was bij m'n schoonzus op tafel, hij plaste bijna in de bloemenvaas oeps. De eerste weken was het bij elke verschoning wel raak, daarna maanden eigenlijk niet en nu toevallig weer een paar keer...en het is ook wel gebeurd bij het cb op de weegschaal ja maar daar kijken ze er ook niet op ;)

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier ging het gelukkig heel snel over, het was maar van korte duur. Die schrik van koude lucht aan je piemeltje, het is natuurlijk niet om jullie te pesten want omkleden vind hij ws nog veel minder leuk als jullie! Ik legde er altijd een billendoekje op wat genoeg was om de straal te breken. Maar dan werd zn romper nog wel nat soms, oeps! ( Meisjes plassen ook tijdens het verschonen is mijn ervaring, alleen is dan alleen 't verschoonkussen nat en niet haar kleertjes!

11. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hoe kan je aan de stand van het piemeltje zien dat hij gaat plassen? :)
    Wij verwachten onze kleine man binnenkort en dit soort dingen zijn echt handig om te weten! Zeker ook omdat ik zelf uit een meidengezin kom en geen enkel verstand van babyjongetjes heb ;)

12. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Normaal ligt het piemeltje helemaal slap. Gaan ze plassen dan gaat hij iets omhoog staan.

13. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Meisjes kunnen trouwens ook 'omhoog' plassen, is mijn ervaring ;)

14. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn vriend is ook wel eens onder geplast op het cb haha.
    Wij legden een washandje, spuugdoekje, hydrofieldoek of net wat er voor handen was, op zijn piemeltje.
    Middenin de nacht was ik vaak niet zo allert en ik heb echt vaak 's nachts álles moeten verschonen en mijn kind moeten wassen.

15. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Hier gewoon met n billendoekje... En je niet laten afleiden als er iemand gezellig binnen komt... Staat ze knullig met druppels aan je kin... :D En helaas is dat n ervaring...

Voor degene die net aangaf binnenkort n jongetje te krijgen, bij elke schone luier t zuiden aan laten "wijzen"... Hihi! :cool:

Nou moet ik zeggen dat ik het altijd wel redelijk goed kan zien, want er is echt wel verschil tussen ik hoef niet en ik ga zo eens kijken hoe ver ik kom... ;)

16. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hier is toevallig sinds lange tijd mijn man gisteren beschoten haha. Hij had ons zoontje in zn blote billen op de bank liggen een wildee nog wat sudo smeren. Ondertussen zat hij vrolijk met mij te kletsen, opeens roept hij help hij plast. Maar dan ben jee vaak te laat haha. Mijn man zijn broek was nat en zoonlief lag te grijnzen hihi.

Toen hij kleiner was gebeurde dat met enige regelmaat. Zelf legde ik altijd een billendoekje erop. Mijn man vergat dat nogal eens;), eigen schuld dikke bult hihi.

@sopann: je zit meteen het verschil hoor. Als z gaan plassen zwelt het piemeltje als het waren op :) . Alsof ze hem laten vol lopen hihi. Succees met de laatste loodjes!

17. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik had bij J altijd de schone luier al onder de vieze luier liggen haha zodra hij schoon was, snel de vieze luier weghalen en dan de schone snel dichtklappen hihi.
    Het is J 2 keer gelukt haha en 1 keer een fonteintje naar de muur toe ;)

18. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn schoonzus 'plakt' het piemeltje van haar zoon met sudocreme naar beneden. Dan weet je in ieder geval waar het heen gaat!

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Veel ervaring mee, maar dan met een meisje! Op een gegeven moment wel drie keer per dag omkleden! Meestal deed ze het niet direct nadat ik de luier open had, maar een paar tellen daarna, dus tussen het weghalen van de vuile luier en het neerleggen van de nieuwe.

we hebben af en toe nog weleens ongelukjes. Ze pakt nu ook haar voeten beet om aan haar tenen te sabbelen en dan piest ze mama ook makkelijk onder! :D

20. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Leuk om andere verhalen en oplossingen te lezen....

Het top punt hier was van de week, hij plaste in een boogje zo in zijn eigen gezichtje... Heel snel schoon gemaakt maar moest wel lachen. Het leuke is dat het nog op film staat ook. Weet nu al wat hij te zien gaat krijgen op zijn 16e verjaardag met web huis vol visite Hahaha

Maar denk dat ik hier de plasjes maar eens ga proberen te ontwijken door een hydrofiel washandje er op te leggen in plaats van een billen doekje

Deel Deze Pagina