Baby 7,5 mnd de halve nacht wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Danabelle, 13 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hallo,
    Na heel wat gedoe met reflux, vermoeden van kma en moeizame ontlasting wat allemaal voor pijn en huilen zorgde gaat het sinds ze een maand of zes is wat beter met ons dochtertje. Ze slaapt sinds die tijd ook goed door, of eigenlijk moet ik zeggen: slíep! Want sinds de afgelopen week is het elke nacht bal.
    Ze gaat slapen rond acht uur. Rond drie uur, soms iets later, wordt ze dan wakker. Ze gaat dan brabbelen, roepen, jengelen.. soms huilt ze heel eventjes en soms is ze weer eventjes stil. Het is in elk geval niet zo dat ze echt doorlopend ligt te huilen, en overstuur is ze al helemaal niet. We gaan regelmatig kijken als we haar langer achter elkaar horen. Ze krijgt dan een aai over de bol en we verzekeren haar ervan dat papa en mama gewoon in de kamer naast haar liggen. We checken (=ruiken) even haar luiertje, maar dat is het ook zelden. Ze gaat naar ons liggen lachen. Als we haar oppakken is ze stil en gaat ze lachen en spelen met ons. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, ze hoort te slapen..
    We gaan ook wel eens een paar uur niet kijken, als we zeker weten dat er niets is. We horen haar dan nog steeds af en aan brabbelen, jengelen en soms een beetje huilen.
    Het is geen honger. Als ik haar voed, drinkt ze een paar slokjes en gaat ze daarna liggen lachen. Zodra we haar weer in bed leggen gaat ze weer brabbelen, jengelen..
    Ze heeft nu haar eerste tandje, maar die is al door en daar kan ze dan toch geen last meer van hebben?
    Overdag sliep ze voorheen héél weinig, en nu soms opeens twee uur. Logisch ja, maar wat moet ik ermee? Wakker houden is niet echt een optie.
    Wie heeft dit ook aan de hand gehad en heeft tips?
    Ze is overigens gecorrigeerd 7 maanden, maar met 7 maanden is er toch geen 'sprongetje'?

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik denk dat het enige wat je kunt doen is volhouden wat je al aan het doen bent, dit heeft mijn dochtertje ook een tijdje gehad, er was ook nooit een aanleiding voor, ik liet haar altijd maar lachen en brabbelen en controleerde af en toe haar luier inderdaad, het is hier vanzelf over gegaan, we hebben niks speciaals gedaan, alleen volgehouden en er niet aan toegegeven, op een nacht sliep ze door en bleef ze dat weer doen, nu is er af en toe nog wel een nacht dat ze loopt te mekkeren maar die hou je er altijd tussen.
    succes ;)

Deel Deze Pagina