opeens weer nachtvoeding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angel26, 2 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Hallo !!
    Mijn zoontje is bijna 3 maanden en hij slaapt al een maand door..
    Behalve sinds een dag of 2/3, dan komt ie tussen 4 en 5u in de nacht :S Lijkt mij een teken van honger..
    Hij krijgt sinds 5 december de voeding van 150+5 om de 4u, dit gaat prima, maar nu begint hij weer snachts te rotzooien..
    Hij komt ook iedere x op andere tijden.. ligt aan hoelaat hij wakker word.. Maar zoals vandaag komt ie dus om 9u maar dat betekend dat ik 1 voeding mis! 9-13-17-21.. hierna gaat hij altijd naar bed, en krijg hem echt niet wakker.. het mooiste zou zijn als hij sochtends om 7 uur komt dan heeft hij savonds de laatste om 19u en om 21u nog een kleine papfles..toch?
    Mijn vraag is dus kan hij nu naar de 180cc?en hoe krijg ik dat ritme van elke ochtend 7u erin?

groetjes!

2. Essiedo

Essiedo Lid

3 nov 2009
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als hij boven de 5 kilo weegt mag je hem 5 x 180/6(schepjes) aanbieden en kijken wat hij ervan op drinkt en dan om de 4 uur (half uurtje, eerder of later mag tuurlijk ook) 's morgens kun je proberen hem wakker te maken tussen 7 en 8 uur, en dan beginnen. Dan eindig je ongeveer rond 19:00 met een fles en om 23:00 de laatste voeding (op zijn kamer, in het schemerlicht) 's nachts geef je hem dan nog maar een klein flesje (max. 100ml) Dit is maar een idee, maar zo hebben wij het met Abel gedaan, maar iedere mama én baby is tuurlijk weer anders!;)

x Esther

3. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi.
    Ritme van 7 uur erin krijgen is om hem zelf wakker te gaan maken om 7 uur of kwart voor 7?
    Na een paar keer zal hij er aan gaan wennen.
    Zo deed ik dit met mijn dochter ook want vind 7 uur met de dag beginnen een mooie tijd :)
    Of hij naar de 180cc kan weet ik niet, ligt aan het gewicht van je kindje volgens mij toch?
    Ik gooide de flessen trouwens nooit omhoog aan de hand van mijn dochters gewicht maar keek naar wat ze nodig had en of die flessen in een teug leeg gingen.

4. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochter sliep ook al snel door en begon rond de 3 maanden weer te komen voor een nachtvoeding, toen heb ik ook de flessen van 150 verhoogt naar 180, daarna sliep ze weer netjes door, en ja de tijden, ik zou de wekker dan zetten als je graag de fles om 7u wilt geven, ik maak mijn dochter ook elke dag om half 8 wakker, omdat ze mee moet de andere naar school brengen of dat ik moet werken.daardoor zit ze elke dag op een "vast"schema.

5. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    ja idd.. bednakt voor de reacties..
    Ben ondertussen begonnen met het omhoog gooien van de voeding! 9van de 10x drinkt hij m helemaal leeg.
    OP het pak staat dat boven de 6kg (hij is bijna 7) hij max 4x per dag 180+6 mag hebben.. nou dat red hij dus niet, hij wil altijd nog 1 fles voor het slapen gaan..
    Het ritme zit er dus wel al in vanaf 7 u! om 21u gaat hij naar bed en dan drinkt hij altijd nog een papfles! maar hij komt nog steeds af en toe.. vannacht weer en dan drinkt hij 150cc maar gisteren weer niet :S gekkigheid! hihi
    vraag me af of hij miss behoefte heeft aan een fruithap tussendoor.. omdat hij nu toch evengoed op de 6 flessen zit van 180..

groetjes

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Tot de 4 maanden mag je gewoon 5 x 180/6 flessen blijven geven. Daarna mag je, als de kleine dat aangeeft die 5e fles weglaten, maar nu nog niet. En hij mag het ook gewoon houden tot 6 maanden.

Mijn zoontje had net voor de 3 maanden ook geen vast ritme, en ik heb hem de fles ook gewoon op verzoek gegeven. Hij kreeg toen 5 flessen a 180/6. Pas na 12 weken is hij gaan doorslapen, en we hebben hem nog lang om 22.00/23.00 wakkergemaakt voor die 5e fles. Anders werd hij 's nachts zeker wakker.

Wel kreeg mijn zoontje net na de 3 maanden ontzettend honger. Hij luste opeens 's nachts een 6e fles. Toen dat na een week niet over was zijn we overgegaan op andere voeding. Bijvoeding met fruit ed is nog echt te vroeg, daar zijn de darmpjes nog niet klaar voor. Als hij echt 6x 180/6 gaat drinken kun je eerst nog over op nutrilon Forte, of een andere hongerige baby voeding.

Ik zou eerst eens kijken wat de 5 x 180/6 met zijn ritme doet. Kijk maar eens wat hij zelf aangeeft. Hier gaf dat altijd veel meer rust, dan verplicht om 7.00 drinken. EN dat ritme komt vanzelf wel..

Deel Deze Pagina