Baby acne? Of KMA?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Soumayyaah, Feb 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

Aug 8, 2011
    547
    33
    28
    Een paar dagen na de geboorte kreeg mijn dochtertje uitslag op haar gezichtje. Het waren rode pukkeltjes, met witte kopjes. Het cb vertelde dat dit baby acne was en dat dit vanzelf weer overgaat. Ik had baby acne eens gegoogled. Nu stond er dat je contact met je arts moet opnemen als er ook korstjes bij komen.. dat is sinds gisteren zo. Niet heel erg, maar op een paar plekjes. De witte stipjes zijn wel weg, alleen de rode vlekjes zijn nog aanwezig. Op haar borst en nek heeft ze de vlekjes nog wel. Hier zitten de witten stipjes nog.
    Is dit een normaal verloop van baby acne? Of moet ik denken aan een ander soort uitslag? Zou het ook KMA kunnen zijn? (hoe ziet dit eruit?) Ik heb morgen een afspraak bij het cb, dus wilde even wachten met het bellen van de HA. Maar toch even hier een berichtje plaatsen..

2. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

Jul 28, 2010
    2,092
    8
    38
    NULL
    NULL
    Hier zeiden ze ook baby acne maar bleek het uitslag van KMA te zijn. Het waren eerst pukkeltjes maar daarna werd het meer vlekkerig en het ze kreeg het ook in haar nekje en onder haar haartjes. Ik gaf borstvoeding en kon zien dat als ik minder melkproducten nam, de uitslag minder werd.

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ook hier begon het zo....het werden steeds meer rode vlekjes, die vurig werden als hij moest huilen. De puistjes (baby acné) bleven ook wel (dat waren echt ook zichtbare puistjes) maar bij Lucas zat het op een gegeven moment overal:
    op zijn gezicht, in de haargrens achter op zijn hoofd, in zijn nek, op zijn borst, buik, rug.... en dat was toch echt uitslag van KMA! Nu krijgt hij diverse zalfjes, ook hormoonzalf zelfs, om de uitslag te doen verminderen.

als je wilt kun je me wel een PB sturen, dan kan ik je wat foto's laten zien van Lucas, misschien dat je dan een beetje kunt vergelijken!

In ieder geval zeiden ze bij het CB en de huisarts dat het idd acné was, terwijl de KA meteen zei dat het uitslag was....en dat bleek dus waarschijnlijk KMA te zijn....

4. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

Aug 8, 2011
    547
    33
    28
    Mijn dochtertje heeft het ook in dr haartjes, dr nekje en dr borst. De rest is (nog) ongeschonden. Ik wacht morgen even af, wat de arts van cb zegt. En anders maak ik even een afspraak met mijn huisarts. Want de uitslag ziet er wel zo uit zoals jullie het omschrijven..

Share This Page