zijn er thuisblijf moeders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door flippy, 26 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    Omdat ik na de bevalling vanwege allerlei klachten niet kan werken ben ik dus een thuisblijf moeder.
    Ik doe een beetje huishouden, word snel moe.
    En voor de rest ben ik veel met de kleine bezig. Hij is 5,1 maand.
    Ik vind het leuk om zoveel met hem te zijn, begrijp me niet verkeerd,
    maar soms gaat het een beetje vervelen.

En hij vraagt veel aandacht. Soms kan hij best lang alleen spelen,
    maar vaak gaat ie vrij snel jengelen.
    ik zing voor hem, veel knuffelen, op de grond laten spelen
    met babygym, op buik leggen, leren omrollen, dragen,
    in de box laten spelen, vliegtugje spelen, in de stoel zetten..

Als het lekker weer is gaan we wandelen maar niet vaak, woon 2 hoog dus voor mij erg zwaar om de wagen en reiswieg te tlllen.
    Ik ga deze weekend beginnen met bijvoeding dus toch iets meer om mee bezig te zijn, verse hapjes maken!HIHI

Waar zijn jullie zoal mee bezig elke dag?
    En hoe speel je met je baby, mijn inspiratie raakt op!

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Hier nog een thuisblijf moeder :D .

Ik snap wat je bedoelt. Heel af en toe heb ik het idee dat er weinig verschil is met de dag ervoor. Maar dan ga ik eens na wat er allemaal gebeurt is en dan is dat toch wel veel. De ontwikkeling van mijn meisje gaat zo snel!

Wij hebben 4 plekken om te spelen. De wipstoel, de grond, de box en op de bank bij ons. Dat zijn al heel wat speeluurtjes! Merel krijgt wel al brood en groente en fruit en ik moet zeggen dat ik het heel leuk vind om samen aan tafel te eten. Verder wandel ik elke dag als het even kan. Speel met Merel op de grond, laat haar in de box spelen, neem haar mee als ik de was ga opvouwen, als ik ga koken, als ik me ga opmaken enz. Ze vindt het allemaal super interessant! Dus ik betrek haar bij mijn dingen.

Voor ik het weet is het alweer 19.00 uur en ligt ze te slapen.

3. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    Ik doe hem ook in de wipstoel in de keuken als ik ga koken.
    Dat vindt hij leuk.
    En wat je zegt dat zijn al inderdaad heel wat speeluurtjes.
    ik kan niet wachten totdat hij fruit en groentehapjes krijgt
    want dat vind ik ook erg leuk om samen te doen!
    bedankt voor de oppepertje!

4. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ja ik!

en heb hier voor gekozen...
    mijn kindje is al wat ouder nu
    maar ik deed haar ook in de box of op de grond
    verder doe ik ook gewoon het huishouden en ga wandelen ik ga weleens een dagje naarmijn ouders of schoonouders...
    eigenlijk verveel ik me nooit..

heb altijd wel wat te doen en ik ben ook veel met mijn kindje bezigmaar maak ook tijd vrij voor mijn mannetje en mezelf :D

5. Niet meer actief

nou danisha kan zich zelf moeilijk vermaken.. ze kan echt nooit lang zelf spelen en dat is soms erg lastig.. als ik dan bijv. een dagje niks heb dan kan ik echt moe van haar worden...

ze kruipt niet dus ze kan ook zelf nergens naar toe enzo.. nou ja nog even en dan loopt ze en dan kan ze doen wat ze wil haha

oh ja.. ik heb mijn rust als ik bumba opzet want dan is het net een zombie hahahaha

6. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hier ook een thuisblijfmoeder, en ik heb het er maar wat druk mee. Ik doe dan ook alles wat met het huishouden te maken heeft. Genoeg te doen hoor en inderdaad met de bijvoeding ben je wel even bezig. Ik maak dan ook de groente en fruithappen zelf en dan krijgt ze 3 x per week iets met vlees of kip maar dat doe ik uit een potje.

Ja soms komen de muren op me af maar het ligt er maar net aan hoe je je dag indeelt. Er is in feite genoeg te doen, even naar buiten, boodschappen doen, de stad in, naar mijn zus. Wassen, strijken en koken, avondeten bedenken....ik vermaak me wel en vind het even lekker om geen werkstress te hebben. Daarbij is het natuurlijk heel bijzonder om alles te mogen meemaken met je kleintje. De ontwikkeling gaat zo snel, ze kruipt nu achteruit :D en staat dus continue op handen en knieen. We lezen boekjes samen waarbij zij om mag slaan. We luisteren naar muziekjes, dansen en doen lekker gek en omdat ze veel tandjes krijgt is ze ook wel snel moe en hangerig en dan gaat ze lekker slapen.

Vergeet niet dat de zomer er over een paar maanden aankomt en dan kan je veel meer naar buiten. Heb wel zin in een kleurtje op mijn gezicht en voor het eerst met haar op mijn fiets. Genoeg te doen hoor.

Een keer in de 2 weken passen oma en opa op en ga ik lunchen met vriendinnen in de stad of lekker shoppen. Maar soms neem ik haar ook gewoon mee. Het is gewoon een kwestie van plannen en er zelf wat van maken.

Heerlijk toch? Marijn

7. Niet meer actief

ik ben ook een bewuste thuisblijf mama en ik ben niet de hele dag met hem bezig, ten minste niet in de zin van oppakken, spelen en knuffelen en zo...tuurlijk dat ook maar niet hele dag

ik doe veel in mijn huisje (poetsen en koken e.d.) ik zit wel eens op msn en terwijl ik deze dingen doe zet ik ayman vaak in de loopwagen of ik laat hem lekker kruipen en spelen op zijn speelkleed op de grond met al zij speeltje sin de buurt en als hij zich echt verveelt dan gaan we samen op ons bed liggen en dan ga ik met hem dollen en dat vindt hij geweldig, dan giert ie van het lachen en dat doe ik elke dag wel even een half uurtje of zo of wat langer iig ik wissel het genoeg af, effe alleen spelen en effe met mama spelen

prima te doen, ik zou voor geen goud willen werken momenteel

8. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Is het een idee om een goede (babybjorn active is een goede, heb ik ook en ik heb n zwakke rug) draagzak te kopen? Dan kun je makkelijker buiten gaan wandelen.
    Ons meisje vindt t geweldig als ze erin zit.

Deel Deze Pagina