Plaspotje: welke? Hoppop/beaba/dopot

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piccolina, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zit te denken om plaspotje te kopen als ze tegen jaartje is.
    Ga niet trainen maar gewoon leren aanwennen dat na 15 min na eten eventjes erop zitten.
    Maar er zijn zoveel keuze in vorm en merk.

Ik heb mijn oog laten vallen op hoppop en op beaba.
    Slaat nergens op maar vind ik mooi hihi.
    Maar zijn ze ook goed??

Deze vind ik ook geinig:
    Plaspotje Dot.pot Grijs 3in1 | Jillxox

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Geen ervaring mee naar ik heb zelf twee van de hema voor een paar euro. Zou nooit Het geld voor z'n duur ding over hebben.

3. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Hier gewoon een ikea potje...

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier eentje bij de Lidl gekocht...

Maar als je het geld er voor over hebt, moet je het niet laten natuurlijk.

5. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik vind het een erg duur ding Wij hebben ook gewoon een goedkoop ding van de kruidvat maar zoals anderen zeggen als jij dat geld ervoor over heb moet je het zeker doen

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zoveel geld :$ daar zou ik niet eens over nadenken.

Wij hebben gewoon het eerste het beste potje gekocht, van de Hema...twee meteen (boven en beneden) en ook twee wc verkleiners. Bevallen allemaal prima.

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook van de Hema, prima potje en verkleiner.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Buiten het feit dat ik je dochter echt nog te jong vind heb ik niets met potjes. Hier gewoon beide naar de wc laten gaan. Beide kids toonde daar vanzelf op een gegeven moment interesse in.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

gewoon hema

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Eerst een simpel potje van de Hema

En nu een verkleiner beneden bij lidl vandaan en voor boven een verkleiner van de hema

Vind het onzin om zoveel geld uit te geven voor zoiets :)

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik moest en zou ook een 'leuk' potje hebben dus koos het Fisher Price prinsessen potje met vrolijke muziekjes als ze plast ;).

Oke, ze vind het hartstikke leuk hoor dat muziekje, maar we zijn nu een ruime week bezig met de zindelijkheid en ze gaat al 80% op de wc ipv potje. Zodra ze ook goed poept op het potje gaat deze er uit en gaan we volledig over op de wc. Ik was echt niet van plan om te gaan sjouwen met dat ding ;). Potje hebben we dadelijk dus maar enkele weken nodig gehad...
    Moet wel zeggen dat ze er goed op zit. Heb boven 1tje van 3 euro van de action (beestjes model) maar die heeft zulke smalle randjes die doen pijn aan haar billen. Weg ermee dus.
    Ook 2 zitverkleiners, beide 1 keer gebruikt. Ook overbodig dus.

Kortom, je kunt geld uitgeven zoveel je wilt, maar of je het echt nodig bent, is vraag 2....

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Je dochter van 7 gaat op wc of van 2.8?
    Zit grote verchil in en wcverkleiner lijkt mij toch echt nodig.

Ik heb het geld over en heb maar 1 nodig dus dat is geen probleem.
    Als ik moet kiezen ikea/hema of beaba/hoppop zal ik voor 2e gaan.

Indd dochter is nog klein maar even wennen eraan kan geen kwaad.
    Mij moeder zette mij met 7-8mnd op potje en met 1jaar en 2mnd ging ik al daarheen. Wel liep ik gewoon zonder luiers thuis zeg maar.
    Zo vroeg ga ik niet doen en is nu te koud voor blote kont.

Ik wil ook als kan geen potje gebruiken maar gelijk wc maar dat moet ik nog inlezen allemaal hoe en wat

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier een van de Hema. Gelukkig een goedkope, want onze meid wilde niet op het potje. Ze wilde meteen op de wc. Dus we hebben het potje maar een paar keer gebruikt.

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Sorry ts ik 'zeil' even mee op je topic.

Vanaf welke leeftijd is het verstandig om met een potje te beginnen?

15. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Men zegt dat ze vanaf een jaar of 2 controle krijgen over hun sluitspieren, dus dan kunnen ze voelen of ze moeten of niet.

Dochter hier was ruim 3 jaar toen ze zindelijk was. Een jaar later ook 's nachts.

16. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bedoel je mij?
    Mijn dochter van 2.8jaar ja ;). Mijn dochter van 7 maanden heeft de komende 2 jaar nog gewoon luiers denk ik zo ;). Je wilt toch aan potje laten wennen? Toch niet ook al aan wc of wel?

Hier kreeg oudste dochter haar prinsessen potje ook met 1,5 jaar al hoor. Het ding niet eng vinden vond ik ook belangrijk en het was een handig opstapje naar haar bed een jaar lang :p.

Maar wat je allemaal koopt moet je zelf weten hoor, maar ik wilde alleen zeggen dat je wellicht de helft maar nodig hebt...

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vanaf 18 maanden

18. meelezer

meelezer Niet meer actief

Nichtje is nu 1,5 jaar en vraagt af en toe om het potje. Dan gaat ze plassen. Per toeval 1x gepoept op het potje.

@ts: je bent erg vroeg met het potjes-gedoe (kijken kan nooit kwaad natuurlijk). Heb volgens mij ooit lang geleden een keer gelezen (toen ik google-de) van een BABY van 9 maanden die bijna zindelijk was. :$:$ Scheelt een pak geld in de luiers dat wel.. maar doe wel rustig aan hé, ze is nog klein :)

19. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn ook baby's die nooit luiers dragen maar meteen boven een potje of de wc worden gehouden. Moet je wel goed de signalen van je kindje leren herkennen.

20. Faith1988

Faith1988 Lid

1 mei 2013
    65
    0
    6
    NULL
    NULL
    Zover ik heb begrepen is dit niet waar. Baby's schijnen al vanaf de geboorte controle te hebben over hun sluitspieren, vandaar ook dat tegenwoordig steeds meer mensen Baby zindelijkheidscommunicatie uitproberen. Dat is de baby vanaf de geboorte al op het potje zetten om te plassen, door goed op de signalen van de baby te letten wanneer hij/zij naar de wc moet (ik weet er niet het fijne van, aangezien ik er zelf pas een paar weken geleden van gehoord heb). Het schijnt dat dit echt werkt en dat het in veel werelddelen standaard is dat er geen luiers gebruikt worden voor baby's, maar dat ze als ze moeten plassen/poepen gewoon op de juiste plek worden gezet.

Deel Deze Pagina