Plaspotje: welke? Hoppop/beaba/dopot

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piccolina, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is eerder dan 2 jaar hoor. Meeste kinderen hebben dat rond 18 maanden, en dan hebben ze ook een periode waarin ze echt gevoelig zijn voor zindelijk worden. Mis je die periode, dan gaat er vaak weer 1 of 2 jaar overheen voor je ze zindelijk krijgt. Pampers en andere erg droge luiers maken het kinderen ook niet gemakkelijker om zindelijk te worden, omdat ze vooral plas maar heel kort voelen, daarna hebben ze gewoon een lekker warme luier.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom niet gewoon een WC-bril verkleiner? Hier gingen ze gewoon meteen op de grote WC, we hadden zo'n bril met een trapje. Jongste ging daar uit zichzelf op toen ze 17 maanden was.

3. meelezer

meelezer Niet meer actief

jaaaa lekker warm, hoe bedoel je uitslag kweken... :(

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja in china bijvoorbeeld geen luiers maar gat in broek ;))))
    Maar indd ik hoor ook steeds vaker dat baby wordt op potje gezet als die al kan zitten. Maar ik weet zelf niet nog wat ik eraan moet denken.

Op wc verkleiner kan miss als ze 18mnd is nu ze is nog te klein kukelt zo eraf ;) ze draagt nog maat 68 dus kan mij dar niet voorstellen ;))) ze zit ook nooit stil.. Op potje eerder zetten zal ze ook misschien dan leren even stil zitten met boekje of zo.
    Trouwens bestaan een plasboekjes? Iets van met onderwerp plassen of dergelijke? Hihi

5. meelezer

meelezer Niet meer actief

Die zal je ongetwijfeld wel hebben denk ik, weet niet of ze het nu al begrijpt maar je kan beginnen met voorlezen etc.

Zit ze nu nog in maat 68 ? Ik had me zo voorgesteld dat ze dikker is omdat ze best veel eet had ik gelezen.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze is ook pas 9 maanden, dus het is nog toekomstmuziek. Wacht nou eerst maar tot ze zonder steun een tijdje rechtop en stil kan zitten, want voor die tijd is het allemaal nog helemaal niet aan de orde.
    Tenzij je BZC wilt gaan doen, maar dan ben je wel een beetje laat.

Deel Deze Pagina