eerste kinderfeestje, vragen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Noushka, Oct 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noushka

Noushka Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    1,601
    12
    38
    overijssel
    Hallo,
    Eind December word ons knulletje 5 jaar. Tijd voor een eerste kinderfeestje. Maar heb wat vragen.

1. Nodig je ook automatisch de kinderen uit waar jou kind al op feestje is geweest? Hij is namelijk al op meerdere kinderfeestjes van zijn klas geweest. Maar het zijn lang niet allemaal vriendjes van hem. Maar zou me tegenover die ouders wel rottig voelen als ik die van hun dan niet uitnodig.. Hoe doen jullie dat?

2. Waar gaat het feestje naartoe? Ik heb echt geen flauw idee wat te doen.. Ben zelf niet zo heel crea bea. Dus hou het graag simpel :) Maar ballorig vind ik dan weer een beetje afgezaagd omdat iedereen dat al doet.

3. Heeft eigenlijk te maken met andermans feestjes. Wat kopen jullie voor andere jarige kindjes waar jullie kind op feestje gaat. Ik koop meestal een klein pakje (lego of auto) tussen de 4 en 7 euro. Maar zie sommige ouders dan aankomen met grote dozen :).
    Wat is een normaal cadeau/bedrag om daar voor uit te geven?

Ik hoor graag jullie ervaringen en ideeën :)

2. Linda86

Linda86 VIP lid

1. Mijn zoon mocht zelf de kindjes kiezen wie hij uit wilde nodigen, in totaal mochten er 6 kindjes komen. Hij heeft ook kindjes niet uitgenodigd waarbij hij zelf wel is geweest. Hij heeft al best veel feestjes gehad en we kunnen moeilijk iedereen uitnodigen. Ik vond het op zich wel zielig voor die kindjes, maar ik vond het nog belangrijker dat mijn zoon de kindjes erbij had die hij graag wilde.
    2. Wij zijn gewoon lekker thuis gebleven. Dat doet bijna iedereen hier bij de kleuters en dat is ook supergoed bevallen. Doen we volgende keer weer!
    3. Ik hou meestal zo'n 8 euro aan, maar soms zitten we daar wel iets boven, ligt er een beetje aan wat we vinden. Ik vraag wel altijd even aan de ouders of er wensen zijn.

3. Wortel

Wortel Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,472
    0
    36
    1. Nodig de kinderen uit die je kindje graag wil. Je hoeft je niet verplicht te voelen vice versa uit te nodigen.
    Daarnaast kun je misschien ook een kindje uitnodigen die zelden of nooit gevraagd word. Hiermee geef je dat kindje (en ouders) ook een onwijs leuke dag (en vooraf gaande dagen)!

2. Lekker thuis blijven. Ga op internet op zoek naar leuke spelletjes. Een feestje hoeft ook geen uren te duren op deze leeftijd.

3. Ik zeg prachtige prijs. Zou zelf voor 5 euro iets leuks proberen te scoren. Ze zijn nog zo jong.
    En niks aantrekken van anderen hoor!

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm om achteraan te beginnen....
    Ik vind het een prima bedrag.
    Ik koop vaak bij euroland van die knutselsets.
    Betere kwaliteit dan de action maar wel diezelfde prijscategorie.
    Laatst voor 2€ een hele grote doos vol glow in the dark strijkkralen gekocht.
    En voor het feestje ervoor... Een boek van 3€ over dinosaurussen met achterin bouwplaten om je eigen mini-dino's te bouwen bij de boekenvoordeelwinkel.
    Je kunt voor een klein bedrag best hele leuke dingen kopen maar dan moet je wel even verder kijken dan de blokker en de Bart Smit.
    Wij wonen naaste en groot overdekt winkelcentrum dus dat is voor ons nooit een probleem.

Qua kindjes laat ik d'r zelf bedenken wie er moeten komen.
    Vervolgens ga ik bij namen die ik niet/nauwelijks ken eens polsen of ze dat wel zeker weet... En bij namen die ik mis (kindjes waar ze veel over praat of die hier weleens spelen) eens voorstellen om die uit te nodigen. Beide keren mocht ze 5 kindjes uitnodigen.
    En de eerste keer wilde ze zelf maar 4 kindjes uiteindelijk. Ook goed.
    Eentje meer was ik ook wel overheen gekomen...

Hier nu 2 thuisfeestjes gehad. Erg leuk maar je hebt wel echt een paar extra handen nodig.
    Lekker spelletjes doen, beetje dansen en gewoon lekker even spelen tussendoor. Kadootjes uitpakken beetje rekken door ze de kadootjes te laten verstoppen... Eerst zingen, dan taart...
    Zo komt de tijd wel om :)
    Van school ook vaak thuisfeestjes al dan niet in een thema.
    We hebben tot nu toe een piratenfeest gehad dat bestond uit na school picknicken en een speurtocht.
    Een pippi langkousfeestje waarna de kinderen pannenkoeken mochten eten..
    2x naar de speeltuin hier om de hoek...
    En het laatste feestje was naar plaswijckpark. Vond ik zelf beetje TE maar de kinderen vonden het geweldig.
    En de ouders ook... Want die hadden nergens rommel, nergens gedoe.
    En wij een kind dat zo moe was dat ze zonder eten naar bed ging :)

En verder vaak feestjes waarbij vooral gesnoept, gespeeld en oud Hollandse spelletjes en geknutseld/versierd word.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Voor thuisblijffeestjes is dit een geweldige site!
    Kinderfeestje | Organiseren van kinderfeestjes, spelletjes, speurtocht, uitnodiging, ideeen voor een kinderfeestje
    Voorpagina js een stappenplan voor de organisatie...
    Links in het menu zitten honderden spelletjes.

Sommige zeer ingeschikt anderen echt helemaal geweldig.
    Wa hier ERG In de smaak viel bij 6 giebelende meiden...
    Moesten alle kinderen op hun rug liggen en serieus kijken.
    En dan moest 1tje proberen de rest aan het lachen te maken zonder ze aan te raken.
    Lachen? Dan ben je af en mag je helpen de anderen aan het lachen te maken.

En de Krantendans... Soort stoelendans maar dan beter.
    Je moet dansen op een krant.. En steedsals de muziek stopt vouw je de krant dubbel.
    Wie de vloer raakt is af.

Share This Page