Ik vind dat het in NL veel te slecht geregeld is qua openbare toiletten. In Leiden kun je nu bijv. enkel naar de hema (ook nog eens boven, en op zaterdag een rij van hier tot...) V&D is immers weg. Denk je dat dat te doen is, bijv. in de tijd van kerstinkopen? en ik wil nou eenmaal niet altijd ergens wat gaan drinken. We doen dat vaak wel, want geen keus. Maar dat kost je zo 2 keer 15 euro omdat je kinderen even moeten plassen...echt belachelijk. Nee, dat je niet (altijd) in winkels mag plassen snap ik, maar ik vind dat de stad dan met een alternatief moet komen, en dat doen ze niet...
Toen mijn kindjes net zindelijk waren had ik altijd een luier mee. Als ze moesten plassen deed ik snel een luier om. Klaar is Kees. Wat mij betreft moet je als ouder gewoon weten dat een net zindelijk kind het nog niet op kan houden en zelf daar verantwoordelijk voor bent. Maar de kids hebben mij ook wel eens verrast. Midden in de action moest de jongste plassen. Een hele aardige dame hielp mijn kindje naar het toilet. Ik moest wachten voor het magazijn. Het was kiezen of delen 😊
Ja inderdaad... jouw kind plast in de broek. Dat is dan toch echt jouw verantwoordelijkheid en niet van de vakkenvuller.
Wij hebben een klein winkelcentrum zonder openbaar toilet en de Hema is zo klein dat er geen toilet is. Gelukkig is de bibliotheek vanaf 10 uur open en daar mag je altijd! En bij de Jumbo hebben ze juist een apart toilet voor klanten Vind het wel logisch dat je niet overal naar de wc kan. Verschillende redenen zijn al genoemd.
Ik werk ook in een winkel.. Wij mochten ook nooit klanten toelaten bij onze toilet. Bij ons is het ook in het magazijn en vlak bij onze kluisjes. Daarnaast al een aantal keer meegemaakt dat mensen het heel vies achterlaten Tegenwoordig laten wij hoogzwangere en kleine kinderen wel toe als ze erom vragen. Ikzelf ga altijd naar de hema en vraag het nooit in winkels.
Ik vind het op zich niet vreemd dat het niet overal mag. Maar het is wel een teken van klantvriendelijkheid als het in geval van hoge nood wel mag. Toen mijn kinderen bijvoorbeeld net zindelijk waren, konden ze het gewoon echt nog niet lang ophouden. Mijn jongste is toen bijv. tijdens het boodschappen doen bij de Lidl een keer naar het personeelstoilet geweest. Nu vraagt hij nog steeds elke keer als we daar zijn of hij mag plassen, maar inmiddels zeg ik gewoon dat hij het maar moet ophouden. Dat kan hij nu ook wel. Maar toen nog niet en ik was heel blij dat hij daar even mocht.
Maar het is jouw kind en dan moet een vakkenvuller het opdweilen.. Kom op zeg. Ik vind dat echt bizar gewoon. En dan dat blije poppetje er nog achter. Het is jouw kind dus jouw verantwoordelijkheid. Wat is het nou voor moeite om even een openbaar toilet te gaan zoeken? Of een luier mee te nemen? Er zijn echt genoeg redenen waarom een personeelstoilet niet gebruikt mag worden door klanten. Die vakkenvuller doet niet moeilijk, hij volgt gewoon de regels. Ik vind het echt heel kinderachtig om dan te gaan 'dreigen' met plas opdweilen.
Als het om kinderen gaat zie je ineens hoe asociaal sommige mensen worden. Als er mensen bij mij aan het werk zijn mogen hun altijd naar de wc. Niet meer als normaal.
Ja maar waar moeten winkels dan een grens trekken? Want van ouderen, bejaarden hoor je toch ook vaak dat ze hun plas niet op kunnen houden? Of gehandicapten die moeite hebben met zindelijkheid? Daar zijn toch die speciale luiers( weet niet gauw hoe het heet) voor volwassen voor ontworpen voor ongelukjes?
Hier in het dorp heb je geen openbaar toilet en als je naar de snackbar gaat moet je eerst een consumptie afrekenen en plassen in het openbaar mag niet en dan zou ik zeker 10 minuten onderweg zijn en een natte broek verder.
Ik vind juist dat er te moeilijk gedaan wordt om iemand even te laten plassen. Ik snap dat ze niet iedereen kunnen laten plassen maar een kind met hoge nood is toch niet zo erg? En zoveel plasgelegenheden zijn er hier in de centrums niet behalve de Hema of Mcdonalds. Er wordt heel makkelijk gezegd dat het eigen verantwoording is, maar het kan toch gebeuren dat een kind ineens nodig moet. Ik werk in een supermarkt en afentoe komt het voor dat ouders vragen of hun kind mag plassen, dat is bij ons geen enkel probleem. Een medewerker loopt dan even mee. Het is ook een keer gebeurd dat een kindje bij de kassa in dr broek had geplast en er lag dus ook een plasje. Nou dat hebben wij gewoon opgeruimd was geen enkel probleem. Ik snap dat het niet bij elke winkel kan en als een winkelier het niet wil is het ook hun goed recht. maar misschien moeten ze dan wat meer toiletgelegenheden maken. Want bij eetgelegenheden wordt je ook niet altijd hartelijk ontvangen als je naar het toilet wil.
Het heeft ook te maken met een stukje empathie tov je medemens maar die kwaliteit missen heel veel mensen. Ze hebben zgn tunnelvisie en houden zich daar krampachtig aan vast. Erg jammer maar wel realiteit.
Ben blij te lezen dat er nog mensen zijn zoals jij want je zou er haast aan gaan twijfelen. Hier weleens een negatieve ervaring ermee gehad maar doorgaans zijn er ook nog aardige en meedenkende mensen al worden ze helaas steeds schaarser.
Nou ik heb in een winkel gewerkt waar het 1 keer is voorgekomen dat wij een kind lieten plassen en dat de ouders uiteindelijk iets gestolen hebben. Het is ook vaak een afleidingsmanoeuvre. Of jij houdt de deur open naar achter en iemand zet zijn voet er tussen en de persoon staat naast de kluis. Het is gewoon gevaarlijk. En daarom kiezen veel winkeliers ervoor om het dan maar gewoon helemaal niet te doen, hoef je ook niet moeilijk te doen over uitzonderingsposities.
Als ik de eigenaar van die winkel was geweest en jij had je kind op " mijn " vloer laten plassen, had ik je voorgoed de deur gewezen, nadat je het zelf had mogen opdweilen uiteraard. Asociaal om zo'n jongen te betrekken bij jouw (kinds') probleem en dan ook nog te vragen " wat wil je". had dan zelf de verantwoordelijkheid genomen en een luier van huis meegenomen voor de zekerheid.
Dit vind ik overigens ook te ver gaan en dan bedoel ik de reactie waarop hier wordt gereageerd. Zover zou ik nooit gaan.
Ik vind het wel een service die je KAN bieden. Maar niet verplicht hoeft te zijn. Maar hema kan nu dus opknappen wat anderen zaken niet willen of kunnen bieden? Hema en bijv v&d KOZEN voor de service en lieten bij het realiseren vd winkels er rekening mee houden tijdens de verbouwing. Iets wat andere winkels dus niet doen/willen. Hier zijn geen openbare toiletten helaas dus toch op horeca/winkeliers/hema af bij hoge nood.
Dit. Als je (degene waarvan jij het quote) dit in mijn winkel had gezegd en zo had gedreigd had ik je met zoon buiten gezet, ga daar maar plassen dahaag. Aan mijn deur word niet gedreigd, en geen kinderen gebruikt om te chanteren. Schandalig asociaal. Wat niet gaat, gaat niet. Als mensen dan gaan chanteren en/of dreigen heb je aan mij echt een hele slechte.