Het eigen verantwoordelijkheid sloeg op dat je minstens zelf aanbiedt om te dweilen als moeder zijnde. Dat vervolgens het personeel zo klantvriendelijk is om het voor jou te doen is natuurlijk top. Maar ik vind dat je een erg slecht voorbeeld aan een kind geeft als je er vanuit gaat dat een winkelmedewerker verantwoordelijk is voor jouw ongelukje.
Het is een WINKEL... ze VERKOPEN spullen. Het is GEEN openbaar toilet. Ik vind het dus niet meer dan normaal dat je niet zomaar in iedere winkel naar het toilet kan! Je kunt in iedere kroeg, café, restaurant, lunchroom etc vragen of je even van het toilet gebruik mag maken. En als ze daar moeilijk om doen zou je ook een kleine vergoeding (van max 50 cent) voor kunnen stellen. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat hier moeilijk om werd gedaan! Ow en mensen die gaan dreigen dat het anders 'dweilen wordt'.... schaam je!
Bij ons in het winkelcentrum is geen enkele openbare wc te vinden. Er zit een kleine Hema, maar zonder wc. Nu wonen wij aan de overkant, dus als het zou moeten lopen we snel terug naar huis. Maar ik vraag mij wel eens af hoe andere ouders dat doen.
Ik snap goed dat winkeliers mensen niet zomaar kunnen laten plassen, maar ik snap ook dat ouders van net zindelijke kinderen dat wel vragen. Ik vind het in Nederland droevig gesteld met openbare toiletten, in een onbekende plaats moet je vaak echt gaan zoeken. Dan is het in veel andere landen stukken beter geregeld: openbare toiletten in winkelcentra en een klantentoilet in grotere winkels.
Ik woon in een redelijk groot dorp en wij hebben geeneens openbare toiletten. We hebben een kleine Hema maar zonder toilet. Als je bij de snackbar wil moet je verplicht een consumptie bestellen en dat begrijp ik wel maar er zouden gewoon meer voorzieningen moeten komen.
Dreigen? Omdat een winkel je kind niet laat plassen. Dan heb je wel een gaatje in je hoofd hoor... Dat soort mensen moeten zich kapotschamen.
Mee eens! Toch raar dat je verplicht een consumptie moet bestellen. Ze kunnen ook een kleine bijdrage vragen voor het toiletgebruik.
Jij bent raar. Als JOUW kind ergens op de grond plast, dan behoor JIJ het op te ruimen. Met excuses aan de eigenaar.
Dat is eigenlijk wel ontzettend sneu.. Dat iemand die in principe nog prima functioneert, in staat is om helemaal zelf naar de wc te kunnen, maar omdat de maatschappij het niet nodig vindt om óf genoeg openbare toiletten te plaatsen (en schoon te houden!!!) óf om iemand waar dan ook even naar de wc te laten, diegene 'maar gewoon zo'n luier aan moet trekken', want die zijn daar nu eenmaal voor.. Ik vind het ook heel dubbel. Ik snap best dat een shoppende vrouw die simpelweg geen zin heeft om naar een andere wc te lopen, of wie dan ook die het puur uit gemakzucht doet, niet bij de H&M naar de wc mag, maar in het geval van een kind of iemand die om wat voor reden dan ook problemen heeft met het ophouden.. Eigenlijk is het gewoon heel triest dat dat niet kan of mag.. Hier gebeurt het héél zelden dat onze zoon moet plassen terwijl we net in de supermarkt zijn. Hij vraagt het altijd netjes zelf en het is nog nooit een probleem geweest. In kledingwinkels is het nog nooit voorgekomen, want dan lopen we inderdaad even ergens anders heen, maar er zijn zat mensen voor wie dat op bepaalde momenten geen optie is..
Ik neem mijn kinderen niet mee als ik kleding voor mijzelf ga kopen. Veel te onhandig en ik doe ze er geen plezier mee.
Ik vind het niet raar dat je in veel winkels niet naar het personeels toilet mag. Het kost ze tijd en dus geld (want er moet iemand meelopen die op dat moment niet kan werken). Bovendien wordt er vaak op dat moment gestolen of de wc wordt heel smerig achtergelaten. Maar ik vind het WEL raar dat er vaak geen alternatief is. Plassen en poepen hoort bij het leven Waarom wordt daar vaak zo moeilijk over gedaan? Ik heb een probleem waardoor ik het vaak echt niet kan ophouden. Er zijn dus winkels waar ik om die reden niet naar toe kan. Ik vind dat een grote winkel of een centrum met ene aantal winkels bij elkaar, gewoon een klantentoilet moeten hebben. Wat mij betreft maken ze het vanaf een bepaald winkeloppervlak gewoon verplicht. Waarbij niet wordt gekeken naar iedere winkel apart, maar alle winkels bij elkaar. Dan moet dus de winkeliersvereniging iets regelen. Ik vind het onfatsoenlijk en klantonvriendelijk dat veel winkels / centra dit niet normaal regelen. Ik ben daar klant en wil gewoon normaal kunnen winkelen.
Dan had ik jou toch echt die dweil in je handen gedrukt en je het zelf op laten ruimen. Het is jouw kind, dus jouw probleem. Ik ben het met Boomm eens.. Ik nam zelf altijd een potje mee, zodat ze overal in nood kon plassen.
Ik heb voor mijn zoontje een klein flesje in mijn handtas met een grote opening, bij hoge nood gaan wij even buiten staan en kan hij plassen. Toen hij net zindelijk was en zonder luier liep kon hij echt geen 5 minuten wachten. Je ziet hier bijna nooit kleine kinderen op straat plassen, ook niet bij speeltuinen of zo....Wij gaan vaak iets verder weg en dan is het gewoon niet mogelijk om eerst naar huis te gaan, dan mag hij van mij gewoon in de struikjes of in een putje plassen als ik het flesje niet bij heb.....ik weet niet wat andere ouders hun kinderen leren, maar toen ook de vriendjes van mij zoon een keertje moesten plassen, kwamen ze met deels natte broeken terug uit de struikjes, waarschijnlijk omdat ze niet geleerd hebben om staand te plassen of het anders nooit buiten doen.....
Maar hoe weet een medewerker kf een kind net niet of net wel zindelijk is...mdatnis niet in te schatten en hoeveek ouders liegen daar niet om?
In mijn winkel had je zelf kunnen dweilen. Ben je helemaal betoeterd? Het is een winkel geen openbare gelegenheid waar iedereen maar kan doen wat hij wil. Ik vind je ronduit asociaal dat je tegen een vakkenvuller van maximaal 16 zo tekeer gaat. Echt, walgelijk.
Hier houdt de oudste het heel lang vol als het moet. Als ze echt moet in 't bos ofzo, dan plast ze tussen de bosjes. Maar verder probeer ik haar toch te leren het op te houden, want in de stad kun je niet zomaar in de goot gaan staan plassen.
En wat me echt stoort is dat mensen gewoon niet begrijpen dat persoonlijke spullen óók in een personeelsruimte zijn. Je laat toch ook niet iemand die ineens bij je aanbelt maar zo naar het toilet op jouw bovenverdieping?