Ik ben aan het twijfelen of we een Windows of Apple aanschaffen. We hebben alles van Apple:iPad en iPhone en dat bevalt prima. Wat ik voornamelijk nog met de pc doe is mijn foto's opzetten en fotoboeken maken. ik heb nu een aantal vragen: - kan ik op de Apple ook mappen maken? Ik heb bijv nu een map van foto's 2015 en als ik daar op klik heb ik die weer onderverdeelt in de maanden van dat jaar. - herkent de Apple mijn fotocamera en ext harde schijf? Nu is het met USB inpluggen en hij opent mijn bestanden. - mijn zoontje moet komend jaar ook powerpoints gaan maken voor school, kan dat ook op een Apple? Verder nog andere voor of nadelen?
Ja, ja en ja Wij willen sinds wij in 2014 over zijn gegaan op een iMac echt niet meer terug: loopt supersnel en echt nog nooit vastgelopen. Foto's worden zo geïmporteerd van het sd kaartje of via USB (en automatisch vanaf iPad en iPhone), onderverdelen en bewerken vind ik ook fijn werken. Word, excel en powerpoint kunnen ook gewoon op de iMac of op een MacBook dus dat kun je gewoon zonder problemen gebruiken. Wij zijn langzaam echte Apple fans geworden en er komt niets anders meer in huis eigenlijk wat tablets, telefoons en computers/laptop betreft haha.
Ja, ja en ja . Enne, ik zou voor Apple kiezen. Aanschaf iets duurder, maar t gaat ook langer mee en verliest lang niet zo vlug snelheid/kwaliteit vergeleken met andere merken.
Oke enthousiast dus! Zitten de programma,s powerpoint er al op? En de mappen maak je met Finder had ik begrepen ? En volgens mij kan er ook geen virus opkomen?
Je kunt foto's plaatsen onder afbeeldingen vergelijkbaar met andere computers of je kunt mappen maken in het fotoprogramma dat er op zit. Ik gebruik iPhoto en daarin kun je ook vrij simpel mappen aanmaken. Oh en word ed zitten er niet op. Dat zul je dus of moeten aanschaffen of minder legaal erop moeten zetten. Virussen heb ik inderdaad nog niet meegemaakt.
Ja, alles wat je wilt kan gewoon op Apple. Wij hebben thuis alles van Apple en ik ben enorm tevreden over onze iMac en Macbooks!
Powerpoint kan via Keynote, dan is het bestand gewoon uitwisselbaar met powerpoint. Anders moet je er zelf een Microsoft pakket opzetten, maar in principe niet nodig. Voor appleproducten zijn veel minder virussen en was t tot nu toe nauwelijks nodig om een virusprogramma te draaien. Hoewel een virus voor Microsoft nog altijd populairder is (bereikt veel meer mensen en is dus een interessanter business model), zijn virussen voor Apple wel in opkomst. Er kan dus wel een virus op komen.
Nog een laatste vraag waar ik aan dacht: Al mijn eerder gebrande dvd's met foto en film bestanden, die "leest" de Apple ook?
Dat is de enige reden waarom je een Apple pc of notebook zou moeten kopen. Ik ben totaal geen fan van Apple, maar hier zeg ik toch: Doen. Grootste nadeel van Apple is namelijk, dat het heel moeilijk (of niet) samen gaat met niet-Apple producten.
Ik heb al 20 jaar Apple en ik zou niet anders willen. Veel intuïtiever dan andere besturingssystemen. Wat ik je wel zou willen adviseren is investeren in het Office-pakket voor Apple, dus word/excel/powerpoint en investeren in een goed anti-virus programma. Dat is het mijns inziens echt waard hoor.