Ik weet niet wat ik hiermee aan moet hoor. Sinds anderhalve week plast m'n dochter (3 jaar) ineens weer in d'r onderbroek. Als ik vraag waarom ze dat doet zegt ze: ik heb geen zin om naar de wc te gaan. Wat ik ook met haar afspreek, wat ik ook doe/zeg, het helpt allemaal niets. Vandaag heb ik haar regelmatig zelf op de wc gezet, dan zegt ze dat ze niet hoeft maar plast toch. En net...weg was mevrouwtje, ik zoeken, ligt ze op mijn bed en zeg ik: zullen we nog even plassen? Zij huilen, krijsen, want mama mag niet boos worden.. Dus ik: o? heb je weer in je onderbroek geplast dan? Zij: jahaa.... Hebben jullie tips hoe ik dit weer kan oplossen? Zit er een beetje door heen, m'n hormonen werken ook absoluut niet mee en daarnaast mag ik al een paar weken niets meer doen ivm bekkenklachten en harde buiken etc. Soms denk ik dat het daar iets mee te maken heeft maar dan nog..hoe los ik dit op?? Alle tips en trucs zijn welkom!
Hier ook gehad tijdens mn zwangerschap, mijn dochter was al anderhalf jaar zindelijk. Op een gegeven moment maar gewoon gaan negeren en haar schone kleding aangedaan wanneer ze weer in dr broek had geplast, is weer vanzelf over gegaan.
Hier plast zoontje laatste tijd ook weer zo maar ineens in de broek. Afgelopen zondag was het weer zover, dus ik zei: "Pfff! Als dit nog weer een keer gebeurt dan blijf je maar een poos in die natte broek lopen!" Ik zei het en bedacht toen dat ik dat idd. de volgende keer maar ga doen. Of het werkt weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat zoonlief een natte broek niet fijn vindt...
alyssa plast ook regelmatig in dr broek om aandacht te vragen. vooral als daymian even wat meer aandacht krijgt (gevallen ofzo), dan kan je de klok erop gelijk zetten dat het mis gaat. we hebben besloten om het dus te negeren, gewoon droge kleren aan en niet meer over hebben. ik vind het heel moeilijk want er zijn dagen bij dat het echt 4a5 keer gebeurt en dan is je gedult een keer op, maar we zetten door. heb van de week ook nog een keer uitgelegt dat als ze aandacht wil ze altijd naar ons toe kan komen en dat daymian soms even extra aandacht nodig heeft als ie bv gevallen is. ik merkte gelijk dat het aankwam want sindsdien komt ze regelmatig naar me toe dat ze aandacht wil. (ze zeg dan ook "ik wil even aandacht") veel succes ermee. liefs doris