Tips avond eten !!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door RamonaBeckers, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RamonaBeckers

15 aug 2009
    62
    0
    0
    NULL
    Sittard (Limburg)
    Onze dochter nu 18mnd wilt absoluut geen avond eten:( wat we ook proberen en wat we ook geven niks helpt !!
    Heeft iemand een tip voor ons word er een beetje gek van .
    Haar gewicht is in verhouding met haar lengte wel gewoon goed maar toch ze wilt niks niet met de pot mee maar ook geen peutermenu of wat dan ook HELP !!

Alle tips van harte welkom ;)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Wat eet ze wel?
    En wat drinkt ze?
    Of drinkt ze nog borstmelk?

3. RamonaBeckers

15 aug 2009
    62
    0
    0
    NULL
    Sittard (Limburg)
    Ze eet wel gewoon brood en fruit en drinkt melk enzz alleen het avond eten is een ramp !!

4. adi

adi Niet meer actief

Hoe bied je het eten aan ?

5. RamonaBeckers

15 aug 2009
    62
    0
    0
    NULL
    Sittard (Limburg)
    We hebben van alles geprobeerd ,
    Stukjes , fijn , zelf eten enzz

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Als ze weigert te eten krijgt ze dan wat anders of gaat ze zonder eten naar bed? Zie om me heen veel kleintjes die dan wat anders krijgen, hier ook wel eens gehad dat hij minder lekkere dingen weigerde, maar hij had snel door (lees 2 x zonder eten naar bed) dat hij gewoon maar beter kan eten 's avonds..

7. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Hier had (en heb) ik er ook zo 1.
    Heb niet echt de gouden tip voor je, maar wat wij gedaan hebben is het niet eten negeren. Bordje weghalen, maar wel aan tafel blijven zitten. En inderdaad niks anders aanbieden. Ook schep ik haar bord niet zo vol, dan lijkt het voor haar alsof ze heel veel gegeten heeft en is ze heel trots als het op is en vaak wil ze dan nog een btje meer.
    En belonen als ze wel gegeten heeft, wij doen altijd "high five" daar moet ze zo om lachen.
    T is wel volhouden, hier heeft t 5 maanden geduurd.

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hier hetzelfde probleem, al maaaanden:(
    Ook al weet ik dat ik me niet druk moet maken toch doe ik het. Onze zoon is ook vrij mager (is 80 cm en weegt net aan 10 kilo, is 25mnd).
    Hij eet wel macaroni,spagetti,nasi en bami, maar de meeste groentes moet hij niks meer van hebben. Hij at bijv bloemkool, spinazie, bietjes en bruine bonen erg goed, maar ook dat wil hij niet meer.
    Wij geven niks anders, als hij het niet wil is het klaar.
    Hij krijgt nog wel 2x op een dag een flesje warme halfvolle melk.
    Brood eet hij overigens ook niet, dus ik lees ook mee voor tips!

9. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hier hebben we het ook gehad, alles geprobeerd wat je maar bedenken kan maar niets hielp, uiteindelijk maar gewoon laten gaan, niet willen eten dan niet... geeft voor jezelf ook meer rust en opeens ging hij hier weer eten. Achteraf denk ik pff had ik me er maar iets minder druk om gemaakt want je kan er toch niets mee.

10. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is het met fases. Dan weer wel wat eten en dan weer helemaal niets. Veel is het ieder geval nooit en ook nooit geweest.

Ik probeer het zoveel mogelijk los te laten. Eten is hier geen verplichting zolang ze maar blijft groeien. Dit doet ze dan tot op de dag van vandaag, dus waarschijnlijk hoort dit gewoon bij haar.

11. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    In elk geval lekker zelf laten doen. Vork, lepel en evt een kindermes geven, .. onder het mom van "net als papa en mama ", ( heeft hier de eerste stap in de goede kant gezet, ze eet nu goed )
    Dan zelf aan laten modderen... beginnen met bij. worteltjes/ erwtjes.. gewoon uit blik/ pot. Sliertjes spaghetti.. vlees op dunne reepjes, beetje ketchup om te dippen... bijvoorbeeld.. het eten leuk maken. Niet reageren op 't niet eten.. hooguit even voordoen hoe je bijv. kunt dippen of hoe je met een vork prikt. 't Is hier inmiddels al vele maanden erg gezellig aan tafel. ;)

12. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er trouwens tandjes of kiesjes op komst? Als ze de rest wel eet, kan het warme eten misschien wat zeer doen.

13. Moedervan2boys

Moedervan2boys Actief lid

28 jun 2011
    190
    0
    0
    full time, stay at home moeder.
    overijsel
    Wij hebben tot voor kort hetzelfde probleem gehad en je word er gek van. Wij gingen met zn allen juichen bij ieder hap die er in ging en dan had hij dikke lol... en yeahde dan lekker mee! na een paar dagen zeiden we dan nee, je moet eerst je bordje leeg eten en dan doen we yeahhhh en dat begrijpen ze heel goed! Nu hebben we nog wel eens problemen met het eten maar dan heeft hij gewoon minder honger door dat hij moe is. Ik geef dan ipv sap, melk voor dat hij gaat slapen zodat zn buikje wat gevulder voelt maar geef nooit iets anders.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Gr.

14. Moedervan2boys

28 jun 2011
    190
    0
    0
    overijsel
    Ja dat met eigen bestek laten eten dat werkte ook, even! Nu eet hij weer half met en half met zn handen. we laten het zo, hij leert het vanzelf en volgens mij smaakt het eten veel lekkerder zonder bestek;)

15. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Denk je dat ze geen trek heeft of dat het niet lekker vind? In het eerste geval moet je ruim 2 uur van tevoren niks anders meer geven (ook geen bekers drinken vlak voor het eten) en in het tweede geval uitproberen wat ze wel lust. Mijn dochter lust ook niet veel groente. Ik maak dan roze mega mindy pannekoeken (pannekoeken met gemalen bietjes er door) of groene pannekoeken (met spinazie a la boursin er door). Beetje geraspte kaas er over en ze smult heerlijk de verborgen groente op.

16. Moedervan2boys

28 jun 2011
    190
    0
    0
    overijsel
    Dat laatste is wel een heel goed idee maar dan echt als noodoplossing en niet te vaak want als je groente te fijn maakt of het is te doorgekookt dan zitten er amper nog vitamines in. Ik heb altijd zelf de groente en fruit hapjes gemaakt vanaf het begin en toen ben ik er, door iemand met verstand van zaken, op aangesproken dat ik het zo rauw mogelijk moest laten en zo snel mogelijk gewoon moest gaan prakken ipv door de blender. Dit was vanwege het vitamine verlies... Daarom moet je ook potjes uit de winkel voor nood gebruiken als je eens een keer niet kunt koken of iets eet wat de kleine niet eet of mag eten. Het is onzin dat potjes volwaardige voeding bevat.

niet om jouw idee af te kraken hoor maar mensen mogen nooit denken dat eten verstoppen in iets de oplossing is. kinderen moeten echt leren te wennen aan de structuur en smaak van eten. afwisseling is gewoon het aller beste en dan maar een keer niet eten daar moet je nooit stress van hebben.

mvg

17. Tese

Tese Niet meer actief

Hier eet mn zoon al een jaar niet meer in de avond en ook wij hebben alles al geprobeerd, maar niet helpt. Ben ervan overtuigd dat het een fase is. Alleen bij hem duurt het wat langer ben ik bang.

18. Sijke

Sijke Bekend lid

ik lees even mee.....

zelf laat ik het ook een beetje los, dan maar geen warm eten, zo lang er wel gevarieerd en gezond ander voedsel binnen komt vind ik het prima!

19. Sijke

Sijke Bekend lid

n.b. gaat over zoon van 2,5 jr, de jongste is nog maar net aan het wennen!

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier heeft het 1,5 jaar geduurd ofzo.. ben het op een gegeven moment gaan negeren.. dan niet!

Nu eet ze weer redelijk goed sinds een paar weken.

Deel Deze Pagina